וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווה נתניהו לקצבאות הנכים: 4,000 ש' בחודש - לבעלי 90% נכות בלבד

ראש הממשלה הציג את התכנית, שתקציבה עומד על ארבעה מיליארד שקלים לארבע השנים הקרובות. במסגרת התכנית, השונה ממתווה העלאת הקצבאות האחיד שהנהיג ביטן, יזכו בקצבה המוגדלת רק נכים קשים ושאר הקצבאות יוצמדו לשכר המינימום. "נתניהו עושה הפרד ומשול בין הנכים"

צילום: דנה ירקצי, וואלה!NEWS, עריכה: ורד לידני

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג היום (שלישי) את תכניתו לקצבאות הנכים, שתקציבה יעמוד על ארבעה מיליארד שקלים לארבע השנים הקרובות, ובמסגרתה תעלה קצבת הנכות לנכים קשים בלבד ל-4,000 שקלים בחודש. הנכים שיקבלו את התוספת לקצבה הם רק אלו שנקבעו עבורם 90% נכות לפחות, והיא תיכנס לתוקפה כבר בינואר 2018. בנוסף, יחולקו תקציבי המתווה באופן דיפרנציאלי בין נכים קשים ולא קשים וקצבאותיהם יוצמדו לשכר המינימום. בהמשך היום תתקיים הפגנת נכים מול בית ראש הממשלה בירושלים.

מתווה נתניהו הגיע לאחר שיו"ר הקואליציה דוד ביטן כינס את כלל נציגי הסיעות בכנסת והגיע עמם להסכמה על מתווה אחיד להעלאת הקצבאות לכל הנכים, ללא הפרדה בין נכים קשים ולא קשים. לטענת נתניהו, התכנית המוצגת הגיעה לאחר שלמד את מסקנות ועדת זליכה ונועץ עם פרופ' אבי שמחון. נוסף על התוספת לקצבאות והצמדתן לשכר המינימום, נקבע כי על מנת לעודד שילוב נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה ששכרו נמוך מ-4,200 שקלים בחודש. כמו כן, יושקעו מאה מיליון שקלים בשנה בתכנית לסבסוד עבודת נכים.

עוד בוואלה! NEWS
סיעות האופוזיציה והקואליציה הסכימו: קצבת הנכים תעלה ל-4,000 ש'
ביטן לא עדכן את נתניהו וכחלון על מתווה הנכים: "לא רציתי שידלוף"
מחלוקת בארגוני הנכים: "מהלך גאוני" מול "מתווה לייט"

הפגנת הנכים בתל אביב 13 ביוני 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
"נתניהו אומר 'בואו תראו מי יותר מסכן'". הפגנת הנכים בתל אביב, החודש/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

במטה הנכים זעמו על התכנית, וכינו אותה "הספין של נתניהו". "לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה שמטרתה הורדת גובה הלהבות כדי לדכא את מאבק הנכים, ובעיקר לרצות את שר האוצר בנושא השרוי במצוקה בשל העובדה שדעתו דעת מיעוט בקואליציה", נמסר ממטה המאבק. "אזרחים עם מוגבלות זועקים פה על מצוקה פעם אחר פעם והתקשורת משדרת להם צפירת הרגעה. 'הנה הדברים מסתדרים ולשביעות רצונכם'. המציאות מלמדת מרחק צפון ודרום מהכתוב. הפתרון שהוצג משאיר את ציבור הנכים במצוקה".

עוד נמסר מהמטה כי "ראש הממשלה, יועציו ושריו לא טרחו אפילו לפנות לקואליציית הנכים המובילה את המאבק ברחובות ובכבישים. מאסנו בהתייחסות אלינו כמספרים ללא פנים ושמות בטבלאות האקסל, שקופים וחסרי דעה. אנחנו כאן כדי להישאר ומי שמפחד לא מאמין".

עוד באותו נושא

"נצית את עצמנו אם צריך": עשרות נכים חסמו את הגישה לנתב"ג

לכתבה המלאה

"התכנית של נתניהו עושה 'הפרד ומשול' באוכלוסיית הנכים"

ח"כ אילן גילאון (מרצ) שתמך במתווה הפשרה שאליו הגיע ביטן עם ראשי הסיעות, אמר כי בתכנית זו הייתה הסכמה על העלאת הקצבאות באופן אחיד לכל הנכים, ללא הגדרות. "זו המדיניות של נתניהו להפריד בין אנשים כל הזמן, לעשות הפרד ומשול, ושמחון הוא המבצע שלו, שיש להזכיר לציבור שהוא אחראי על הכפלת מחירי הדירות", אמר גילאון. "כנראה שפרופ' אפשר לשכור לכל מטרה. אם לביבי יש עניין להסתכסך עם הכנסת מקיר לקיר, אז הוא מוזמן לעשות את זה. אני אתייצב היום מול הבית של ביבי יחד עם כל הנכים".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), שלקחה חלק במתווה של ביטן, שהוצג בשבוע שעבר, אמרה כי "לקחתי בחשבון שעושים עלינו סיבוב, ואם הסיבוב הזה נועד להיטיב עם אוכלוסיית הנכים, שמחתי לשתף פעולה". היא הוסיפה כי "התכנית של נתניהו לקוחה ממתווה שמחון, היא כרגיל 'הפרד ומשול' בתוך אוכלוסיית הנכים, מי יותר מסכן, במקום להרים את כולם מהמקום של מסכנות למקום של יכולת. הוא אומר 'בואו תראו לי מי יותר מסכן', אני חושבת שזה מאוד מצער".

מסע"ת של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מסיבת העיתונאים תתקיים בבית סוקולוב, ת?א. מאצ'י הוף
"סבב קרדיטים על חשבוננו". מסיבת העיתונאים שבה הוצג מתווה ביטן, בשבוע שעבר/מאצ'י הוף

אלהרר הוסיפה כי "המתווה שהסכמנו עליו הוא המתווה שצריך לעבור בחקיקה בכנסת. נתניהו מדבר על 4,000 שקלים קצבה, ואני מברכת על זה, אבל זה חייב להיות לכל הנכים. במידה מסוימת נתניהו ייצא המושיע והכותרת היא שהקצבה עלתה ל-4000 שקל, אבל כשמסתכלים על הפרטים הקטנים, זה לא מה שמופיע בתכנית".

גם אלכס פרידמן יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם", טוען כי מדובר בעוד ניסיון לגרוף קרדיט על חשבו הנכים. "סבב קרדיטים על חשבון הגב שלנו, זה לא מתווה ביטן שאנחנו תומכים בו", אמר. "הדבר הכי טוב שיש במתווה שמחון הוא שיש נכים שיקבלו אותו באופן מידי. כל השאר זה זבל טהור שמנסים לדחוף לנו ולא נסכים אליו".

הפגנת הנכים בתל אביב 13 ביוני 2017. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת הנכים בתל אביב, החודש/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

ביטן בירך על המתווה וציין כי היה מעורב בגיבושו. "הוא כמעט בדיוק כמו מתווה הח"כים. הגמלה תעלה ולא בעוד ארבע שנים. הנכים הקשים יקבלו תוספת מיד. יש הצמדה לשכר המינימום, יש עלייה דרמטית לכל הנכים - אבל
הנכים הקשים לא יחכו ויקבלו מיד. הדבר החשוב הוא ביטול ועדת לרון, זה יאפשר לחיות בכבוד. כל העניין הוא העניין התקציבי, לכן התייחסנו לכך שזה יעלה באופן הדרגתי", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully