וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על סגירת הר הבית: פעילים תלו שלטים בכנסת - והורחקו

27.6.2017 / 9:40

בתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים פעילי "חוזרים להר" תולים שלטים המודיעים על סגירת בית הכנסת במשכן "לרגל חג מוסלמי", במחאה על איסור הביקור במתחם הקדוש בימי הרמדאן. הם הורחקו בידי משמר הכנסת: "פרובוקציה שאין לה מקום"

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: עימותים בין מתפללים בהר הבית, החודש)

פעילי תנועת "חוזרים להר", הפועלים למען זכויות יהודים השואפים להקים את בית המקדש בהר הבית, הגיעו אתמול (שני) למשכן הכנסת וניצלו פגישה שקבעו עם ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) כדי להביע את מחאתם על סגירת המתחם בסוף חודש הרמדאן ובימי עיד אל-פיטר. בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS נראים הפעילים תולים שלטים בתוך בית הכנסת במשכן ומחוצה לו עם הכיתוב "בית הכנסת סגור למבקרים לרגל חג מוסלמי. בתודה מראש על שיתוף הפעולה". בשלטים הוסיפו באותיות הקטנות: "מוגש כחומר למחשבה מתנועת חוזרים להר".

מיד אחרי שסיימו לתלות את השילוט, סגרו את שערי בית הכנסת הממוקם בקומה התחתונה, בסמוך לחדרי הסיעות, וניגשו לפגישה עם ח"כ יוגב שנקבעה בנושא אחר. במהלך הפגישה הגיעו אנשי משמר הכנסת וזימנו אותם לבירור, אחרי שנודע להם כי הם אלו שעומדים מאחורי המעשה. "הם אמרו לנו שהם ראו במצלמות שזה אנחנו", הסביר רפאל מוריס, איש התנועה שהשתתף במחאה.

משמר הכנסת הרחיק את הפעילים מהמשכן, תוך שלטענתם, חייב אותם למחוק את הצילומים שתיעדו את המעשה במכשירי הטלפון הפרטיים שהיו ברשותם, לבסוף, ללא הצלחה.

עוד בוואלה! NEWS
הליכוד מעכב את חוק ירושלים של בנט: "רה"מ פועל נגד רצון בוחרי הימין"
ליברמן תוקף: "הופכים את ישראל ממדינה ציונית למדינת הלכה"
הסוכנות היהודית תוקפת: "החלטות הממשלה חותרות תחת הציונות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זו כניעה לטרור". השלט שנתלה בפתח בית הכנסת, משכן הכנסת, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוריס אמר כי הר הבית סגור זה שנים בסוף חודש הרמדאן ובעיד אל-פיטר. "הר הבית נסגר בגלל ימי המוסלמים. סוגרים לנו את המקום הכי קדוש לעם היהודי, זו כניעה לטרור ובמקום שהר הבית ייסגר בחגים של היהודים, עושים ההיפך", אמר. "מי שבוחר בטרור – מקבל פרס. ובסוף המוסלמים רואים שאנחנו מראים רפיסות בהר-הבית ומבינים שהכוח והטרור משתלמים".

על הטענות לפרובוקציה, טען מוריס כי "מדובר במחאה שנועדה להבהיר את האבסורד. על שלטים בבית כנסת טוענים לפרובוקציה, וכשהמשטרה סוגרת את הר הבית ליהודים ללא סיבה זו נחשבת פעולה לגיטימית". לדבריו, "הגיע הזמן שחברי הכנסת יתחילו לדאוג לקודשי ישראל שמבוזים ומחוללים יום יום במקום לריב על רחבה בכותל עם רפורמים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פרובוקציה שאין לה מקום". השלט שנתלה על לוח המודעות סמוך לבית הכנסת במשכן, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

מלשכתו של ח"כ יוגב מסרו בתגובה כי "לא ידעו" על כוונותיהם של הפעילים ואלה הגיעו לפגישה בנושא אחר. עוד נמסר כי "אנחנו מגנים כל פרובוקציה אבל אין לנו מושג מה הם עשו ומה לא, אז אין לנו אפשרות להתייחס".

מהכנסת נמסר בתגובה: "משמר הכנסת נקרא אמש לטפל באירוע חמור כשבכניסה לבית הכנסת של המשכן נתלו שלטי מחאה פוליטיים. מבצעי המעשה זוהו, אותרו והורחקו מן המשכן. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין עודכן בנושא ואמר כי מדובר בפרובוקציה שאין לה מקום בין כותלי המשכן, וכי הנחה את "אנשי משמר הכנסת לפעול בתקיפות נגד מעשים מסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully