וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: זיהינו היערכות סורית למתקפה כימית נוספת

27.6.2017 / 7:30

ארה"ב הודיעה כי ההכנות שזוהו דומות לאלו שנערכו לפני המתקפה הכימית באידליב שבה נהרגו 87 אזרחים. "אסד ישלם מחיר כבד אם ישתמשו בנשק זה", הזהירה. שגרירת ארה"ב באו"ם: "האחריות על מתקפות נוספות תוטל על אסד, אך גם על רוסיה ואיראן"

עריכה: שניר דבוש

הבית הלבן הודיע הלילה (שלישי) כי ארצות הברית זיהתה הכנות של צבא סוריה לתקיפה בנשק כימי. בהודעת הבית הלבן נמסר כי ההכנות שזוהו היו דומות לאלו שנערכו לפני התקיפה ב-4 באפריל, שבה נהרגו עשרות בני אדם. עוד הזהירו כי נשיא סוריה בשאר אסד וצבאו "ישלמו מחיר כבד" אם ייעשה שימוש בנשק כימי.

"ארצות הברית זיהתה הכנות פוטנציאליות לעוד מתקפה בנשק כימי על ידי משטר אסד, שכנראה הייתה מסתיימת בטבח המוני באזרחים, כולל ילדים חפים מפשע", אמר דובר הבית הלבן שון ספייסר בהודעה. "אם אסד יבצע עוד רצח המוני שכזה באמצעות נשק כימי, הוא וצבאו ישלמו מחיר כבד".

עוד בוואלה! NEWS
לחימה בסוריה מהדהדת ברמת הגולן: "הימים האחרונים חריגים"
"ארה"ב ורוסיה סיכמו על אזור חיץ בסוריה להרחקת איראן מגבול ירדן"
בשל איומי רוסיה: אוסטרליה משעה את פעילותה האווירית בסוריה

ההפצה הכימית על בית החולים בסוריה 4 באפריל 2017. רויטרס
זירת התקיפה הכימית במחוז אידליב, בחודש אפריל/רויטרס

הנשיא דונלד טראמפ טרם התייחס לנושא, אף שצייץ בחשבון הטוויטר שלו מעט לאחר הוצאת ההודעה מהבית הלבן. עם זאת, בציוצו התייחס לדיווח הנוגע לקודמו בתפקיד, ברק אובמה, ולא לחדשות האחרונות לגבי סוריה. שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי צייצה כי "האחריות על מתקפות נוספות על העם הסורי תוטל על אסד, אך גם על רוסיה ואיראן שתומכים בו בהרג עמו".

לפי המודיעין שנאסף בארצות הברית, קציני המודיעין זיהו בתקופה האחרונה כמה אתרים שבהם אחסן משטר אסד נשק כימי שיוצר ככל הנראה לאחרונה. הנשק הוחבא באתרים שנמצאו כדי להתחמק מפקחי האו"ם במדינה, הבהיר גורם המעורה בפרטי הדוח המודיעיני.

לפי גורם רשמי, אזהרת הבית הלבן לאסד מבוססת על מידע חדש שזיהה "פעילות לא רגילה" באתרים החשודים באחסון נשק כימי. פעילויות אלה, כך עולה מהמידע המודיעיני, עשויות להעיד על הכנות למתקפה כימית. למרות שהמידע לא נחשב בלעדי לארצות הברית, ממשל טראמפ החליט לפרסם את ההצהרה במהירות לציבור על מנת להזהיר את דמשק לגבי השלכותיה של תקיפה כימית נוספת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תגובת טראמפ- ארה"ב תקפה את הבסיס שממנו יצאה המתקפה הכימית בסוריה. רויטרס
שיגור טילי טומהוק אמריקניים לעבר מטרות סוריות, בחודש אפריל/רויטרס

87 בני אדם נהרגו וכ-400 נפצעו בתקיפה הכימית שביצע צבא אסד בעיירה חאן שייחון שבמחוז אידליב בחודש אפריל האחרון. התקיפה עוררה זעזוע רב בעולם וקריאות גינוי רבות. ארבעה ימים לאחר מכן תקפו שתי ספינות קרב אמריקניות את בסיס א-שעריאת שבסוריה, שממנו בוצעה המתקפה הכימית, שכללה גם שימוש בגז סארין.

בתקיפה, שעליה הורה טראמפ, עשרות טילי שיוט מדגם "טומהוק" פגעו בבסיס האווירי, השני בהיקף פעילותו בסוריה, וכתוצאה מכך גם נהרגו לפחות שישה חיילים סורים. מדובר בפעולה האמריקנית שנחשבת לתקיפה והקשוחה ביותר במהלך כל שש שנות מלחמת האזרחים בסוריה. דמשק עצמה הכחישה שהוציאה לפועל את המתקפה, ואסד עצמו אמר בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מדובר ב"100% של זיוף" וכי היא נועדה להצדיק את התקיפה האמריקנית בשטחי סוריה.

(עדכון ראשון: 05:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully