וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסתה להציל את חיי בתם - וכעבור פחות משנה יילדה את תאומותיהם

ד"ר אילת גדרון השתתפה במאמצי ההחייאה בבתם של בני הזוג לינור ושחר סטפנסקי, שמתה בעריסה בגיל חמישה חודשים. הם נכנסו להריון כעבור חודש - וד"ר גדרון ביצעה את הניתוח הקיסרי של התינוקות: "אלוהים שלח אותה אלינו"

צילום: מרכז רפואי קפלן, עריכה: יאיר דניאל

לינור ושחר סטפנסקי, מקיבוץ חולדה, התמלאו אתמול (ראשון) דמעות עצב מהולות בשמחה במחלקת היולדות בבית החולים קפלן ברחובות, עם לידת התאומות שלהם – עשרה חודשים לאחר שבתם מיכל מתה במיטתה, כשהיא בת חמישה חודשים בלבד. את התאומות, שנולדו בניתוח קיסרי, יילדה ד"ר אילת גדרון – שהשתתפה במאמצי ההחייאה של בתם.

ד"ר גדרון, רפואה בכירה בחטיבת נשים ויולדות בקפלן, הוזעקה כבת משפחה וכשכנה לבית הזוג בלילה שבו מיכל מתה, ומאז ליוותה אותם במהלך ההריון ועד הלידה. לינור, בת 34, ושחר, בן 43, סיפרו כי גדרון היא דמות משמעותית בחייהם: "אלוהים שלח אלינו את ד"ר גידרון. היא מלווה אותנו ברגעים החשובים בחיינו. הלוואי וכל הרופאים במדינת ישראל ילמדו ממנה מהי אכפתיות ומסירות אין קץ".

הגינקולוגית שביצעה החייאה בתינוקת מיכל ז?ל שנפטרה בביתה ממוות בעריסה - יילדה בניתוח קיסרי את אחיותיה התאומות. מערכת וואלה! NEWS
ד"ר גדרון עם בני הזוג סטפנסקי והתאומות/מערכת וואלה! NEWS

בני הזוג, הורים לנועה, טליה, מיכל ז"ל, נכנסו להריון חודש לאחר מות בתם. "כשמיכל הייתה בבטן, סיפרנו לנו שהיא הייתה תאומה אבל השק השני ריק. רצה ה' יתברך, ופחות משנה לאחר מותה נולדו לנו תאומות", אומרת לינור. "לפני שנה וחודשיים נולדה לנו תינוקת מדהימה שנתנה אור לבית, והילדים הגדולים היו מחוברים אליה. הכל היה מושלם.

"בספטמבר שעבר, ב-2:15 בלילה הלכתי, לבדוק את מיכל במהלך השינה והרגשתי שהיא לא נושמת. הראשונה שחשבתי עליה היא ד"ר גידרון. הקפצתי אותה מהמיטה ואמרתי לה 'בואי מהר, התינוקת שלי לא נושמת'. ראיתי בעיניים איך היא נלחמת עליה עד הסוף".

בית חולים קפלן, רחובות. פברואר 2016. אבי כהן
בית החולים קפלן ברחובות/אבי כהן

חודש לאחר מותה של מיכל הצליחו בני הזוג להיכנס להיריון. שחר מספר שבמהלך הבדלה במוצאי שבת הוא ראה על הצלחת שתי השתקפויות ואמר: "יהיו לנו תאומים". לינור הגיעה לבדיקה אצל ד"ר גדרון ונדהמה לגלות כי אכן מדובר בתאונות. "הייתה התרגשות אדירה ושרנו שירי הודיה", סיפר שחר. "כל החפצים של מיכל עדיין בחדר שלה. בחלקם נשתמש עכשיו. התינוקות יחיו בצד הזיכרון על תינוקת טהורה שנפטרה בשנתה. אנחנו חזקים. חברי הקיבוץ תומכים ומחבקים אותנו ואני בטוחה שיעזרו גם עכשיו, כשנגיע הביתה עם התאומות".

גדרון סיפרה על ליל האירוע בביתם של בני הזוג סטפנסקי: "רצתי לבית של לינור ושחר, ומיכל הייתה בלי דופק ובלי נשימה. הבנתי שהיא כבר לא בחיים עוד לפני שהגעתי אליהם. כשבישרתי להם שיש תאומות ברחם, זו הייתה הרגשת אושר עילאי גם עבורי. ליוויתי אותם בשמחה רבה לאורך כל ההיריון וגם במהלך הניתוח הקיסרי. הזיכרון על מיכל ילווה את בני הזוג המקסימים בצד גידול ארבע בנותיהם, ואנו בקפלן נהיה תמיד לצדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully