וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בשטח פתוח בעוטף עזה; חיל האוויר תקף ברצועה

לא היו נפגעים ולא נגרם נזק מנפילת הרקטה ששוגרה מהרצועה לשטח פתוח ליד מועצת שער הנגב. ארגון "אכנאף בית אל-מקדס" נטל אחריות. צה"ל הפציץ שתי תשתיות צבאיות של חמאס

צילום מסך

רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה אמש (שני) בשטח פתוח ליד מועצת שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים ולא נגרם נזק. ארגון אכנאף בית אל-מקדס בעזה, שנשבע אמונים לדאעש, נטל אחריות על הירי.

"בעזרת אללה הצלחנו לפגוע בנתיבות היהודית שנמצאת על אדמת המוסלמים הכבושה", נכתב בהודעה, במסגרת הג'יהאד המתמשך נגד אויבי האללה היהודים וכנקמה לכבוד אחינו ואחיותינו בבית אל-מקדס. לא יהיה בטחון ליהודים בארץ המוסלמים כל עוד בגופנו יש דופק".

בתגובה לירי הרקטה, כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה שתי מטרות תשתית צבאית של חמאס בצפון ובדרום רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי מתוקף היותו של חמאס השליט ברצועה, הוא הנושא באחריות לכל ניסיון פגיעה במדינת ישראל.

גורמי צבא ומשטרה הגיעו למקום בחיפוש אחר שרידי הרקטה.
כיוון שהשיגור בוצע לעבר שטח פתוח, לא הופעלה אזעקת צבע אדום. לאחרונה שדרג צהל את מערכות הגילוי וההתראה בנגב, ובשל כך לא מופעלת אזעקה על כל שיגור רקטה, אלא רק כשמדובר בנפילה בשטחים מאוכלסים.

צה"ל ביצע אתמול באזור עוטף עזה תרגיל של כוחות פיקוד הדרום, שתוכנן מראש. התרגיל הסתיים בשעות הצהריים.

נפילת קסאם בקיבוץ עלומים, יולי 2011. שי מכלוף
נפילת רקטה/שי מכלוף

השבוע החלה ישראל בצמצום אספקת החשמל לעזה בעקבות החלטת הקבינט להיענות לדרישת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שמנסה ללחוץ על חמאס השולט ברצועה זה עשור. הדבר יביא לכשלוש שעות של חשמל ביום, ולאחריהן כ-12 שעות הפסקה.

אתמול, בניסיון להקל על המשבר, החלה מצרים בהעברה של מיליון ליטרים של דלק לרצועת עזה. הדלק, שהועבר במשאיות דרך מעבר רפיח, יסופק לתחנת הכוח היחידה ברצועה, שסגורה זה כמה חודשים בשל מחסור חמור.

(עדכון ראשון: 22:35)

  • עוד באותו נושא:
  • עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully