וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע זליגות הירי: ליברמן ושר ההגנה האמריקני ייפגשו בגרמניה

27.6.2017 / 0:29

פרסום ראשון: שר הביטחון ומקבילו ג'יימס מאטיס ייפגשו בפעם הרביעית במהלך ביקור של יומיים של ליברמן בגרמניה. הפגישה תתקיים על רקע המתיחות בגבול סוריה והחשש הגובר בישראל מהתעצמות איראנית בשטח לבנון

עריכה:

שר הביטחון אביגדור ליברמן יצא היום (שלישי) לביקור של יומיים בגרמניה, שבמהלכו הוא צפוי להיפגש עם שר ההגנה האמריקני, ג'יימס מאטיס - כך נודע לוואלה! NEWS. מדובר בפגישתם הרביעית של ליברמן ומאטיס מאז שנכנס ממשל טראמפ לתפקידו, בהמשך לביקורו של שר ההגנה בישראל לפני כחודשיים. מדובר בפגישה שנקבעה מראש לפני כמה שבועות. הפגישה תתקיים על רקע המתיחות האחרונה בגבול סוריה, והחשש הגובר בישראל מהתעצמות איראנית בסוריה ולבנון ומהקמת תעשיית נשק אירנית עבור חיזבאללה בשטח לבנון.

התמיכה האיראנית בחיזבאללה והתבססות איראן במרחב עומד בראש סדר היום האסטרטגי של ישראל בשבועות האחרונים, כשירושלים שבה ומזהירה מהתפתחות התעשייה הצבאית האיראנית ומהתבססותה של איראן במרחב הסורי. ליברמן עצמו התייחס לנושא היום בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת ואמר: "אני רציתי להזהיר גם את האנשים האחרים שם בדמשק - מי שחושב שאפשר להפוך את סוריה לעוד בסיס של חיזבאללה והאיראנים, המכוון נגד ישראל, שיעשה חשבון פעם נוספת. אנחנו לא נקבל את המציאות שאדמת סוריה תהפוך לבסיס חדש של חיזבאללה, עם רצון לפתוח חזית נוספת מול מדינת ישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס בקבלת פנים בקריה בתל אביב, אפריל 2017. רויטרס
מאטיס וליברמן/רויטרס

כפי שפורסם בוואלה! NEWS השבוע, ישראל אף פנתה לאחרונה למדינות שנמצאות בקשרים עם איראן בבקשה להעביר מסר שהיא לא תתיר הקמת מפעלים לייצור נשק עבור חיזבאללה בלבנון. בחודש מרץ האחרון דווח בעיתון אל-ג'רידה הכוויתי כי משמרות המהפכה הקימו מפעלים לייצור רקטות ארוכות טווח וכלי נשק נוספים עבור חיזבאללה בלבנון. לפי הדיווח, המפעלים, הבנויים כ-50 מטרים מתחת לפני האדמה, נמצאים בפיקוחם המלא של אנשי חיזבאללה.

בשבוע שעבר, אישר ראש אמ"ן הרצי הלוי כי בשנה האחרונה איראן פועלת להקים תשתיות ייצור עצמי של נשק בלבנון ובתימן. "חיזבאללה מקים תעשייה צבאית על אדמת לבנון עם ידע איראני. הוא מייצר אמל"ח ומעביר אותו לדרום לבנון", אמר הלוי בנאום בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי. "אנחנו לא יכולים להישאר אדישים לזה, ואנחנו לא", אמר הלוי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
הפגזות בגבול סוריה/ראובן קסטרו

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר באותו כנס כי חיזבאללה הוא "האיום המרכזי במעגל הראשון על מדינת ישראל" והאשים כי הארגון "מפר ברגל גסה" את החלטה 1701 שקבעה את תנאי הפסקת האש בתום מלחמת לבנון השנייה. ואם מסתכלים על דרום לבנון אנחנו רואים את הארגון הזה פרוס ב?200 כפרים ועיירות. יש שם עשרות אלפי רקטות", אמר איזנקוט, והוסיף כי חיזבאללה מקבל מאיראן יותר מ?800 מיליון דולר בשנה וכי ישראל מזהה מאמץ איראני "מתמשך" באזור. "עצירת התפתחות התעשייה הצבאית האיראנית היא יעד ביטחוני של כל האזור. צריך מאמץ עולמי שאיראן לא תהיה צפון?קוריאה הבאה", אייזנקוט אמר.

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully