וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד מעכב את חוק ירושלים של בנט: "רה"מ פועל נגד רצון בוחרי הימין"

26.6.2017 / 17:40

יו"ר ועדת הכנסת יואב קיש מסרב לקצר את הליכי החקיקה של ההצעה להגדלת הרוב הדרוש לחלוקת ירושלים ל-80 ח"כים, ובבית היהודי טוענים כי נתניהו עומד מאחורי ההחלטה. קיש: "כל עוד הם תוקעים את חוק הלאום, הם לא יקבלו סוכריות פוליטיות"

צילום מסך

(בווידאו: נתניהו בטקס 50 שנה לאיחוד ירושלים)

בבית היהודי מאשימים את ראש הממשלה בנימין נתניהו באחריות לעיכוב הצעת חוק ירושלים, שמקדם יו"ר המפלגה נפתלי בנט. יו"ר ועדת הכנסת יואב קיש (הליכוד) דחה בימים האחרונים את הבקשה לקדם את החוק בהליך מזורז, וגורמים במפלגה טוענים כי מאחורי המהלך עומד ראש הממשלה.

הצעת החוק קובעת כי כל החלטה על חלוקת ירושלים תדרוש רוב מיוחד של 80 חברי כנסת, ולא רוב רגיל – כפי שנדרש כיום. "נתניהו מצהיר בכל נאום שירושלים לא תחולק, אולם בפועל הוא פועל בדיוק ההפך ובניגוד לרצון בוחרי הימין", אמרו גורמים בבית היהודי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
עימות בקואליציה. נתניהו ובנט/פול צלמים, אמיל סלמן

הצעת החוק זוכה לתמיכה רחבה בקואליציה, והיא מבוססת על הצעה זהה שהגיש גדעון בסער ב-2007, בעת שהליכוד היה באופוזיציה, וגם נתניהו עצמו היה חתום עליה, כיו"ר האופוזיציה. היא מונעת, הלכה למעשה, דיון עם הפלסטינים על עתידה של ירושלים, ועשויה לעורר התנגדות אצל הממשל האמריקני על רקע הנסיונות להתניע מחדש את המשא ומתן המדיני. על ההצעה הנוכחית חתומים כל ראשי סיעות הקואליציה, מלבד דוד ביטן מהליכוד.

הצעת חוק רגילה דורשת, מרגע שהונחה במזכירות הכנסת, המתנה של 45 יום לפני שתובא לוועדת שרים לחקיקה, אולם במקרים שבהם מעוניינים הח"כים לזרז את הליך החקיקה הם פונים לוועדת הכנסת בבקשה ל"פטור מחובת הנחה", המבטל את ההמתנה ומאפשר להעלות את ההצעה להצבעה באופן מידי. בבית היהודי פנו לקיש בבקשה לקבל את הפטור, אך הוא דחה אותה.

בשיחות עם אנשי הבית היהודי, אמר קיש כי מימש את מכסת הפטורים שבהם ניתן היה להשתמש, אך שם ראו בבעיה "טכנית" והציעו לפתור אותה מול השרה איילת שקד, חברת המפלגה, המכהנת כיו"ר ועדת השרים לחקיקה. קיש, בתגובה, התבצר בעמדתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעת החוק: ירושלים לא תחולק ברוב של פחות מ-80 ח"כים. חגיגות ה-50 לאיחוד ירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"איננו מבינים מדוע נתניהו בולם את חוק ירושלים מאוחדת שמוביל בנט", אמרו בתגובה הגורמים בבית היהודי לוואלה! NEWS. "נתניהו מנחה את אנשיו בכנסת לא לקדם את החוק, ולראייה היחיד מהקואליציה שלא חתם על החוק, הוא יו"ר סיעת הליכוד. הבית היהודי קורא לראש הממשלה לקדם את החוק למען ירושלים מאוחדת, דבר שימנע בכל דרך את חלוקתה".

ברקע לעימות בין שתי המפלגות, טען ח"כ קיש כי חברי הבית היהודי "תוקעים" את חוק הלאום של ח"כ אבי דיכטר (הליכוד): אף שההצעה מקודמת על ידי הליכוד, בבית היהודי מתעקשים שהיא תעלה לדיונים בוועדת החוקה, שבראשה עומד חבר מפלגתם ניסן סלומינסקי.

חברי הכנסת יואב קיש ודוד ביטן בדיון על דוח המבקר על מבצע צוק איתן. הלל מאיר, תצפית TPS
לא מאשר את הענקת הפטור. ח"כ יואב קיש/תצפית TPS, הלל מאיר

טרם התקבלה תגובת לשכת ראש הממשלה לידיעה. קיש מסר בתגובה לוואלה! NEWS כי "כל עוד הבית היהודי תוקע את חוק הלאום, הם לא יקבלו סוכריות פוליטיות מהליכוד. בוועדת הכנסת יש כבר חמישה חברי כנסת מסיעות שונות שביקשו לקבל פטור מחובת הנחה על הצעות-חוק שונות וכדי לעקוף אותן צריך סיבה טובה".

בבית היהודי התייחסו לכך בביטול ואמרו כי מדובר "בספין", וכי אין קשר בין החוקים. "כל ניסיון לקשר בין הדברים הוא להסיט את הדיון מקידום חוק אחדות ירושלים", אמרו בבית היהודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully