וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת הגרעין התורני: עיריית לוד שקלה לבטל את חגיגות העיד אל-פיטר

26.6.2017 / 20:59

ראש העיר יאיר רביבו שקל לבטל את החגיגות המסורתיות בשל זעם שהתעורר עקב תפילה ציבורית שערכו עשרות מוסלמים במתחם השוק שבעיר. לקראת הערב, הודיעה העירייה כי החגיגות מתקיימות כמתוכנן

שכונה מעורבת ערבים ויהודים בלוד, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
23.6% מתושבי העיר מוסלמים. שכונה מעורבת לערבים וליהודים בלוד/ראובן קסטרו

ראש עיריית לוד עו"ד יאיר רביבו שקל לבטל את חגיגות העיד אל-פיטר שתוכננו להערב (שני) בעיר. זאת, לטענת גורמים במועצת העיר, בשל זעם הגרעין התורני על החלטתם של עשרות מערביי העיר להתפלל השבוע במרחב הציבורי, במתחם השוק שבעיר, ש-23.6% מתושביה מוסלמים. עם זאת, לקראת שעות הערב ולאחר שהופעל לחץ על ראש העיר, הוחלט לקיים את החגיגות כמתוכנן.

"ביטול האירוע החגיגי יפגע ביותר מ-5,000 תושבי העיר והאזור המוסלמים", אמר בבוקר חבר המועצה עו"ד עבד אזברגה. "המוסלמים תושבי העיר ועובדי השוק התפללו השבוע ברחבת השוק העירוני בתפילת עיד אל-פיטר מאוחדת. נראה שהתפילה המכובדת הצליחה להרגיז גורמים בגרעין התורני בעיר. הם פנו אל ראש העיר שמיהר להודיע למארגנים שהוא מבטל את האירוע החג העירוני".

עוד בוואלה! NEWS:
תלונות הציבור: אסיר שנזקק חודשים לשיניים, ומוות שלא פוענח
חרף התנגדות התושבים: השר כץ יודיע על הקמת נמל תעופה ברמת דוד
"שרף לה הכול": קריאה לתרומות לאישה שגרושה ניסה לרצוח אותה

מסגד, לוד. נובמבר 2016. מגד גוזני
בעקבות הלחץ הוחלט לקיים את האירוע כמתוכנן. מסגד בלוד/מגד גוזני

"מדובר באירוע חגיגי וגדול שכולל הפעלות שונות ועשירות לילדים, והפנינג גדול. אנחנו מתעקשים לקיים את האירוע וגם אם העירייה תבטל אותו - נקיים אירוע בעצמנו", אמר עו"ד אזברגה בבוקר. "מי הוא חושב שהוא ראש העיר? שבגלל תפילה שהתקיימה בשוק הוא יעניש את הציבור הערבי כולו?".

בתגובתה שנמסרה לפני שהוחלט על קיום האירוע כמתוכנן, נאמר כי "אנו פועלים להעברת האירוע החגיגי למתחם האצטדיון העירוני כדי לאפשר אירוע מוצלח ובטוח יותר עבור החוגגים".

עיד אל-פיטר הוא החג שמציין את סוף חודש הרמדאן ואת שבירת הצום. רבים קוראים לו "החג הקטן", כי הוא נמשך רק שלושה ימים ואין לו ערב חג, לעומת חג הקורבן, "החג הגדול", שיש לו ערב חג והשמחה נמשכת חמישה ימים שלמים. בישראל כמעט מיליון מוסלמים יוצאים בימים אלה לחופש.


(עדכון ראשון: 17:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully