וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקאמבק של ברלוסקוני: הימין כבש את איטליה בבחירות המקומיות

26.6.2017 / 17:19

מפלגתו של ראש הממשלה לשעבר בן ה-80, ששילבה כוחות עם הימין הקיצוני, ניצחה גם במעוזי השמאל והשיתה מכה כואבת על ראש הממשלה לשעבר רנצי, שרוצה לחזור לשלטון. הבחירות הכלליות בעוד פחות משנה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: רנצי מודיע על התפטרותו בדצמבר)

מפלגות המרכז-ימין באיטליה הביסו את יריבותיהן בשמאל בבחירות המקומיות – כך עולה מתוצאות רשמיות שפורסמו היום (שני), אחרי הסיבוב השני בבחירות שהתקיים אתמול. התוצאות מגבירות את הלחץ על המפלגה הדמוקרטית השלטת לפני הבחירות הכלליות שיתקיימו בשנה הבאה.

קואליציה בין מפלגת "פורצה איטליה" של ראש הממשלה לשעבר סילביו ברלוסקוני בן ה-80 לבין "הליגה הצפונית" מהימין הקיצוני קיבלה 55% מהקולות בגנואה, עיר הנמל הצפונית שהייתה מעוז של השמאל במשך כמעט חמישה עשורים. ברלוסקוני הופיע בשבועות האחרונים פעמים רבות בטלוויזיה, כשהוא מנסה לשכנע את האוכלוסייה המבוגרת להצביע בעד מפלגתו.

ראש ממשלת איטליה לשעבר ברלוסקוני בתכנית אירוח, 21 ביוני 2017. רויטרס
פנה לאוכלוסייה המבוגרת. ברלוסקוני בתכנית אירוח בשבוע שעבר/רויטרס

מנהיג המפלגה הדמוקרטית וראש הממשלה לשעבר, מתאו רנצי, שמנסה לעשות קאמבק אחרי שהתפטר בדצמבר האחרון, היה המפסיד העיקרי אתמול. למרות זאת, מפלגתו, לפי הסקרים, היא עדיין אחת הפופולריות ביותר באיטליה.

"זה היה יכול להיות טוב יותר", כתב רנצי בפייסבוק. "התוצאה הכללית לא טובה. חלק מההפסדים כואבים, כמו זה בגנואה ובל'אקילה". ל'אקילה הייתה מעוז נוסף של השמאל שעבר לידי הימין.

מנהיג הליגה הצפונית, מתאו סלביני, אמר כי התוצאות בגנואה הן הוכחה לכך שראש הממשלה פאולו ג'נטוליני איבד את התמיכה של המדינה וצריך להתפטר.

קואליציית המרכז-שמאל הנוכחית שלטה באיטליה בארבע השנים האחרונים, שבהן הכלכלה גדלה רק בכמחצית מהממוצע של גוש האירו. שלושה ראשי ממשלה שונים מטעם המפלגה הדמוקרטית התקשו לאושש את המערכת הבנקאית ולפתור את משבר המהגרים שהביא עמו מיליון וחצי איש לחופיה של המדינה.

ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי מודיע על התפטרותו, 5 בדצמבר 2016. רויטרס
רוצה לחזור לתפקיד. רנצי מודיע על התפטרותו, דצמבר/רויטרס

אחוז ההצבעה היה נמוך – 46% - בהשוואה לסטנדרטים האיטלקיים. התוצאות גם עלולות שלא לשמש אינדיקציה לבחירות הכלליות שיתקיימו במאי, מאחר ששיטת הבחירות ברמה המקומית היא רובית, כזו המיטיבה יותר עם קואליציות בין מפלגות שונות, ואילו ברמה הארצית היא יחסית.

התוצאות עשויות לגרום לאיחוד בין מפלגות הימין-מרכז, אחרי שאלו הראו כי בשיתוף פעולה תחת מנהיג אחד הן יוכלו גם לזכות בניצחון בבחירות הכלליות.

מנגד, מפלגת "חמישה כוכבים" הפופוליסטית, שלפי הסקרים זוכה לקצת יותר תמיכה ממפלגת השלטון, נחלה מפלגה בבחירות המקומיות. היא העפילה לסיבוב שני רק באחת מ-25 הערים הגדולות ובסך הכל זכתה בשמונה ערים נוספות ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully