וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תאונת דרכים" או הפיכת ארמון: כך תכננה דרום קוריאה להפיל את קים

עיתון יפני דיווח כי הנשיאה הקודמת פארק אישרה תכנית חשאית להדחת שליט קוריאה הצפונית, ובין היתר נשקלה אפשרות לחסל את הרודן הצעיר. האבטחה הצמודה סביבו וחילופי השלטון סיכלו את התכנית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיאת קוריאה הדרומית לשעבר פארק גוון-הייה אישרה תכנית חשאית להפלת מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, כולל התנקשות ברודן הצעיר – כך דיווח היום (שני) העיתון היפני אסאי שימבון.

לפי גורם המעורה בנושא המדיניות של הממשל הקודם כלפי פיונגיאנג, התכנית נרקמה כשפארק, שהודחה מתפקידה לפני כמה חודשים ועומדת לדין בשל מעורבותה בפרשת שחיתות, צברה תסכול הולך וגובר כלפי השכנה מצפון. באוגוסט 2015 נפצעו שני חיילים דרום קוריאנים מפיצוץ מוקש בסמוך לאזור המפורז בין שתי הקוריאות.

מרתון של שיחות בין שני הצדדים מנע עימות כולל, אך נשיא ארצות הברית דאז ברק אובמה הבהיר לפארק באוקטובר אותה שנה כי וושינגטון מוכנה לדו-שיח עם פיונגיאנג רק אם זו תנקוט צעדים כלפי התפרקות מנשק גרעיני. העמדה של אובמה הובילה את סיאול לשקול מחדש את מדיניותה.

חודשיים לאחר מכן, חתמה פארק על מסמך שנתן אור ירוק לפעול למען שינוי ההנהגה בקוריאה הצפונית, וסוכנות המודיעין הלאומית הופקדה על המשימה. בין האפשרויות שנשקלו היו לאלץ את קים לפרוש, לצאת לגלות פוליטית ואף להתנקש בו.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בארה"ב: זוהתה פעילות חשודה באתר גרעיני בצפון קוריאה
דרך שדות מוקשים ובשחייה: גל עריקות של חיילים מצפון קוריאה לדרום

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים, 18 במאי 2017. רויטרס
זוכה לאבטחה צמודה. מנהיג קוריאה הצפונית קים/רויטרס

התכנית כללה טשטוש זהיר של עקבותיה של קוריאה הדרומית, מאחר שאם אכן הייתה מתחוללת הפיכה שלטונית בצפון שהייתה נקשרת אליה, הדבר עלול היה לגרום לתגובה צבאית. לפי אותו מקור, בסיאול שקלו לביים תאונה כדי לחסל את קים, אך האבטחה הצמודה סביבו סיכלה זאת.

הזעם של פארק גבר אחרי שקוריאה הצפונית ערכה שני ניסויים גרעיניים בשנה שעברה, והיא החלה לתקוף את קים בנאומיה בפני הציבור. היא קראה לאזרחי הצפון לערוק לשטח הדרום, אך הבהירה כי היא לא רואה בהם אויב.

גורם אחר שצוטט בעיתון היפני אמר כי מהלכיה של פארק היו ניסיון להצית "הפיכת ארמון" בקרב בכירים במשטר הצפון קוריאני. עוד דווח כי סוכנות הביון העבירה לנשיאה דיווחים שציירו תמיכה ניכרת להפלת קים, והתעלמו מהערכות שסתרו זאת.

הנשיא הנוכחי, מון ג'ה-אין, שעלה לשלטון במאי, תומך בדיאלוג עם הצפון ומתנגד לצעדים שעלולים לדרדר את המצב בחצי האי הקוריאני, שמבחינה טכנית נותר עוד במלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully