וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קושנר קיבל 275 מיליון דולר מבנק החשוד בהלבנת הון לרוסיה

בוושינגטון פוסט דווח כי חתנו של טראמפ לווה את הסכום מ"דויטשה בנק" הגרמני עבור חברת הנדל"ן שלו חודש בלבד לפני הבחירות. הקשרים ייבחנו במסגרת חקירת קשרי הממשל ומוסקבה. הבנק שילם קנס ענק על כך שאפשר למוסקבה להלבין הון בסך עשרה מיליארד דולר

צלמים זמניים מורשים

חברת הנדל"ן של ג'ראד קושנר, חתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ויועצו הבכיר, קיבלה חודש לפני הבחירות הלוואה של 285 מיליון דולר מ"דויטשה בנק" הגרמני, ששמו נקשר גם בחקירת המעורבות הרוסית – כך דיווח היום (שני) הוושינגטון פוסט. החברה אף הלוותה לטראמפ מיליוני דולרים בעבר. באותה תקופה, קושנר כבר היה יועץ בכיר בקמפיין של טראמפ.

לפי דיווחים, קושנר הוא אחד ממוקדי החקירה של קשרי מוסקבה ומקורבי הנשיא. קשריו עם הבנק הגרמני צפויים להיבדק בידי התובע המיוחד שמונה לחקירת קשרי ממשל טראמפ ורוסיה, ראש ה-FBI לשעבר רוברט מולר.

הבית הלבן מסר כי קושנר "יפסול את עצמו מכל סוגיה הנוגעת ישירות לדויטשה בנק". קושנר והבנק הגרמני סירבו להגיב לדיווח, שלפיו חתנו של הנשיא גם נתן ערבות אישית לאותו הלוואה, שאותה לא חשף בפני ועדת האתיקה של הממשל. עורך דינו של קושנר אמר כי הוא לא היה מחויב לחשוף את ההלוואה.

לקריאה נוספת בנושא
"החוקר בפרשת קשרי רוסיה בוחן עסקים והעברות כספים שביצע חתנו של טראמפ"
דיווח בארה"ב: חתנו של טראמפ ניסה להקים ערוץ תקשורת מוצפן עם רוסיה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וג'ארד קושנר, הבית הלבן, וושינגטון. ינואר 2017. AP
עוד חומר חקירה לתובע המיוחד. מולר וטראמפ/AP

ראשי ועדת המודיעין של בית הנבחרים דחקו בבנק לחלוק מידע על העסקאות של משפחת טראמפ עם רוסיה, אך הבנק, שנקשר בהלבנת הון עבור מוסקבה, סירב לכך. זאת בטענה כי חוקי הפרטיות מונעים מהם לחלוק מידע שכזה. בתחילת השנה נקנס הבנק ב-630 מיליון דולר על ידי הרשויות בארצות הברית ובריטניה אחרי שלא מנע מרוסיה להלבין עשרה מיליארד דולר.

הדוחות הכספיים של טראמפ מראים כי הוא חייב 130 מיליון דולר ל"דויטשה בנק", כך שהבנק הגרמני הוא אחד הלווים הגדולים ביותר של הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully