וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין שחררה מהכלא מתנגד משטר שזכה בנובל לשלום - אחרי שחלה בסרטן

26.6.2017 / 10:57

עורך דינו של ליו שיאובו, שזכה בפרס בשנת 2010, מסר כי הוא שוחרר אחרי שאובן כחולה סופני. שנה לפני כן, הוא נשלח ל-11 שנות מאסר אחרי שהורשע ב"חתרנות" נגד המדינה

טקס הענקת פרס נובל לשלום לליו שיאובו. רויטרס
קיבל את הפרס בהעדרו. טקס פרס נובל לשלום, 2010/רויטרס

ליו שיאובו, פעיל זכויות אדם סיני שזכה בפרס נובל לשלום ונכלא בשל התנגדותו למשטר הקומוניסטי, שוחרר מהכלא אחרי שאובחן כחולה סרטן כבד סופני - כך מסר היום (שני) עורך דינו. ליו, סופר שקרא לרפורמות פוליטיות במדינה הקומוניסטית ולסיום שלטונה של המפלגה, מאושפז בבית חולים בשניאנג, שבמחוז ליאונינג.

לא ברור אם השלטונות מאפשרים לו ביקורים. במשרד החוץ בבייג'ינג אמרו כי הם לא מודעים למצב. במשרד המשפטים ובמשרד לביטחון הפנים טרם הגיבו לשחרור המוקדם של ליו.

הוא הורשע ב-2009 ב"חתירה" נגד המשטר ונשלח ל-11 שנות מאסר. שנה לאחר מכן, זכה ליו, בן 61, בפרס נובל לשלום "על מאבקו הארוך והבלתי אלים למען זכויות אדם בסיסיות בסין", כהגדרת ועדת הפרס באוסלו. הוא יוצג בטקס על ידי כיסא ריק.

לקריאה נוספת בנושא
הלחץ עבד: פנמה ניתקה יחסים עם טייוואן - והכירה בסין במקומה
חשפו את התנאים הקשים במפעל של איוונקה טראמפ בסין – והועלמו

השלטונות בבייג'ינג, שזעמו על הענקת הפרס, מנעו מאשתו ליו שיה להגיע לטקס והיא נמצאת מאז במעצר בית, מבלי שהואשמה אי פעם בדבר. ליו אף היה ממובילי מחאת כיכר טיינמאן בבייג'ינג ב-1989, שקראה לרפורמות דמוקרטיות, אך דוכאה באלימות בידי הרשויות.

באמנסטי אינטרנשיול קראו לרשויות בסין להבטיח כי ליו מקבל טיפול רפואי הולם ודרשו את שחרורו המידי שלו ושל אשתו. "זהו מצב מביש ועצוב מאוד לראות את אחד האינטלקטואלים הבולטים ביותר בסין סובל ממחלה כה נראית כשהוא לא היה צריך להיעצר מלכתחילה", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully