וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: האקרים פרצו לאתרים ממשלתיים ושתלו מסרי תמיכה בדאעש

רוב אתרי האינטרנט נפרצו במדינת אוהיו. בהודעה שהושתלה באתרו של המושל ג'ון קייסיק נכתב: "טראמפ, אתה ואנשיך נושאים באחריות על כל טיפת דם שנשפכת במדינות המוסלמיות". המסר נחתם ב"אני אוהב את המדינה האסלאמית"

ג'ון קייסיק בוועידת המפלגה הרפובליקנית בקליפורניה, ארצות הברית, 29 באפריל 2016. רויטרס
מסר דומה הושתל באתרים נוספים. קייסיק/רויטרס

האקרים פרצו הלילה (שני) לכמה אתרים ממשלתיים בארצות הברית ושתלו בהם מסרי תמיכה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). רוב האתרים נפרצו במדינת אוהיו. בהודעה שהושתלה באתרו של מושל אוהיו ג'ון קייסיק נכתב: "טראמפ, אתה ואנשיך נושאים באחריות על כל טיפת דם שנשפכת במדינות המוסלמיות".

על המסר באתרו של קייסיק חתום "צוות מערכת Dz", והוא הסתיים ב"אני אוהב את 'המדינה האסלאמית'". הדף גם ניגן את הקריאה האסלאמית לתפילה והציג כיתובים בערבית, לפני שנסגר. ה"ניו יורק פוסט" דיווח כי אותו מסר הושתל גם באתרים המשתייכים לאזור ברוקהייבן, ניו יורק, בלונג איילנד.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: שגריר רוסיה בארה"ב, שנקשר בחקירת טראמפ, יוחזר למוסקבה
דיווח בבריטניה: רוסיה עומדת מאחורי מתקפת הסייבר בפרלמנט
קולומביה: 9 הרוגים ו-28 נעדרים בטביעת ספינת תיירים בצפון-מערב המדינה

האקרים פרצו לאתרים ממשלתיים ושתלו מסרי תמיכה בדאעש, 26 ביוני 2017. צילום מסך מטוויטר, צילום מסך
ההודעה שהושתלה באתרו של קייסיק/צילום מסך, צילום מסך מטוויטר

אתרי ממשל נוספים שנפרצו באוהיו הם האתר של רעיית המושל, קרן קייסיק, וכן האתרים של מחלקת השיקום והענישה, תכנית הבריאות הממשלתית "מדיקאייד" והוועידה לפיקוח על בתי הימורים. דובר מחלקת השירותים המנהליים של אוהיו אמר כי כל השרתים שהושפעו מהפריצה נותקו מהרשת וכי הם עובדים מול גורמי אכיפת החוק כדי לבדוק איך ההאקרים הצליחו לפרוץ לאתרים.

ההאקרים שחתמו על הפריצה קיבלו בעבר אחריות על מתקפות סייבר על אתרי אינטרנט ברחבי העולם שנערכו בשנים האחרונות, ביניהן של חברות קמעונאיות, שבהן שתלו הודעות אנטי-ישראליות ופרו-אסלאמיות. בעבר, הקבוצה גם קיבלה אחריות על פריצות דומות במחוז ריצ'לנד, ויסקונסין ובמקומות כמו אברדין, סקוטלנד.

בחודש שעבר התרחשה שורה של מתקפות סייבר ברחבי העולם והשביתה ארגונים בבריטניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, רוסיה, אוקראינה, ארצות הברית, טייוואן ומדינות נוספות. המתקפה, שהתמקדה תחילה ב-11 מדינות באירופה, התרחבה לאחר מכן ל-74 מדינות ברחבי העולם, ופגעה בין היתר בשירותי בריאות, תקשורת ומשלוחים. במרבית המתקפות נמסרה דרישת תשלום כופר במטבע המקוון ביטקוין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully