וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שגריר רוסיה בארה"ב, שנקשר בחקירת טראמפ, יוחזר למוסקבה

על פי "באזפיד", סרגיי קיסליאק, שאמור לסיים את תפקידו ב-11 ביולי, ישוב למדינתו, במקום להמשיך למינויים אחרים בשירות החוץ הרוסי. דיפלומט אמריקני: "אולי קצת זמן הרחק מוושינגטון יעשה לו טוב"

רויטרס

שגריר רוסיה בארצות הברית סרגיי קיסליאק, ששמו נקשר בטענות לקשרים בין מטה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לגורמים במוסקבה, יוחזר למדינתו – כך דווח אתמול (ראשון) באתר "באזפיד", מפי שלושה גורמים המעורים בפרטי ההחלטה. קיסליאק אמור לסיים את תפקידו ב-11 ביולי, ובעבר דווח כי בקרמלין מייעדים לו תפקיד בכיר יותר בנציגות רוסיה באו"ם, שמושבו בניו יורק.

ההחלטה להשיב את השגריר קיסליאק, בן 66, לרוסיה מגיעה בצל חקירת הקונגרס והבולשת הפדרלית (FBI) בנוגע למגעים שניהל לכאורה עם עוזריו הבכירים של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות בשנה שעברה. דיפלומט אמריקני הבהיר, בתגובה לדיווח: "אולי קצת זמן הרחק מוושינגטון יעשה לו טוב".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ: "לא הכשלתי את החקירה, קומי ומולר חברים - וזה מדאיג"
טראמפ: אני נמצא תחת חקירה משום שפיטרתי את ראש ה-FBI
יועצי טראמפ הונחו: "לא למחוק או לשנות מסמכים על רוסיה"

סרגיי קיסליאק, שגריר רוסיה בארצות הברית, מרץ 2017. AP
שמו עלה כמועמד לתפקיד בכיר באו"ם. קיסליאק/AP

שמו של קיסליאק נקשר, בין היתר, בדיווחים בתקשורת האמריקנית בנוגע למגעים עם חתנו של טראמפ ג'ארד קושנר ויועצו הבכיר לשעבר מייקל פלין, ולפגישה ביניהם, שאחריה, כפי שדווח לראשונה ב"וושינגטון פוסט", הציע קיסליאק לקושנר להקים ערוץ תקשורת חשאי לקרמלין. קיסליאק נחשב למועמד להוביל לשכה חדשה למאבק בטרור במטה האו"ם, אולם משרה זו הוצעה לדיפלומט הרוסי ולדימיר וורונקוב.

במקומו של קיסליאק צפוי להתמנות לתפקיד השגריר בוושינגטון אנטולי אנטונוב, המכהן כיום כסגן שר החוץ של רוסיה. אנטונוב, שנדרש עוד לקבל את אישור הפרלמנט למינויו, הושם מאז שנת 2015 תחת סנקציות של האיחוד האירופי, בעקבות סיפוח חצי האי קרים מידי אוקראינה. הוא כיהן בעבר גם כסגן שר ההגנה, ויש לו עבר עשיר בשירות החוץ הרוסי.

(עדכון ראשון: 23:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully