וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם בחטיבת הנח"ל נרדם במהלך תרגיל – מפקדיו נשלחו יחד איתו לכלא

25.6.2017 / 21:07

החייל, יחד עם קצין וחייל נוסף, נשפטו לשבעה ימי מחבוש וחייל אחר לחמישה ימים בעקבות האירוע בתחילת החודש שבו נרדם הלוחם במהלך תרגיל חטיבתי ואיבד קשר עם הכוח. קצין נוסף ננזף נזיפה חמורה ומפקד הגדוד קיבל הערה פיקודית. "אירוע חריג וחמור"

תרגיל של גדוד דרניט בחטיבת הנח"ל. דובר צה"ל
תרגיל של חטיבת הנח"ל בצפון/דובר צה"ל

קצין ושני חיילים נשפטו היום (ראשון) לשבעה ימי מחבוש, וחייל נוסף לחמישה ימים, בשל התקרית שבו חייל בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל נרדם במהלך תרגיל חטיבתי ברמת הגולן ביום חמישי האחרון ואיבד קשר עם הכוח. החייל עצמו נשפט לשבעה ימים בכלא. הארבעה נשפטו בשל אי מימוש האחריות האישית והפיקודית בשטח. כמו כן, קצין נוסף ננזף נזיפה חמורה ונשפט לקנס כספי וניתנה הערה פיקודית למפקד הגדוד ולמפקד הפלוגה.

מבדיקת פרטי המקרה עולה כי החייל התקשר למוקד 100 של המשטרה כדי לדווח על כך, וזו יצרה קשר עם האוגדה, שם הוחלט להפסיק את השימוש באש חיה בתרגיל. למרות זאת, במהלך התרגיל היבש נפלט כדור על ידי אחד החיילים ולכן התקבלה החלטה להפסיקו לחלוטין. מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר באירוע חריג וחמור שיתוחקר ויטופל בהתאם".

עוד בוואלה! NEWS:
הפקודה עודכנה: חללי צה"ל יוכלו להיקבר גם בבתי קברות אזרחיים
תיעוד: צה"ל תוקף מהאוויר טנקים ועמדות של משטר אסד
דובר שוברים שתיקה נחקר במשטרה על עדותו: "חקירה פוליטית"

חטיבת הנח"ל בהר דב.. דובר צה"ל
תרגיל של חטיבת הנח"ל בצפון/דובר צה"ל

לפני כחודשיים נהרג עמית פופוביץ', בן 23 מההתנחלות קדומים, מפליטת כדור. מחקירה ראשונית שבוצעה אז על ידי משטרת מחוז ש"י עלה כי הצעיר וחברו ניקו את נשקם בבית של אחד מהם, וכדור נפלט מהנשק. כוחות של מגן דוד אדום שהוזעקו לזירה החלו בפעולות החייאה בפופוביץ', שמצבו הוגדר אנוש, אולם נאלצו לבסוף לקבוע את מותו.

"כשהגענו למקום ראינו צעיר בשנות ה-20 לחייו כשהוא מחוסר הכרה, ללא נשימה וללא דופק ועם פצע ירי בפלג גופו העליון", סיפר אז פרמדיק מד"א בועז מלכה שהגיע לזירה. "בסיוע כוח רפואה של צה"ל שהגיע למקום, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully