וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק בקרוליינה הצפונית: אם הסכמת ליחסי מין והתחרטת - זה לא אונס

אלייה פאלמר בת ה-19 התלוננה במשטרה כי גבר שעמו קיימה בהתחלה יחסי מין בהסכמה, תקף אותה בהמשך ולא הסכים לעצור. אלא שהתיק בעניינה נסגר משום שהחוק במדינה קובע כי אדם אינו יכול למשוך את הסכמתו למין לאחר שהחלו. כעת, היא מנסה להוביל שינוי בחקיקה

מקרה אונס של סטודנטית בראלי שבקרוליינה הצפונית לא יעבור למישור הפלילי בשל חוק ישן במדינה שאינו מאפשר זאת, משום שלפיו "'לא' הוא לא תמיד 'לא'". חוק האונס עוסק במשמעותה של הסכמה של אדם ליחסי מין לפני שהתקיימו ובמהלכם, ומתבסס על החלטת בית משפט העליון במדינה מלפני יותר מ-30 שנה.

על פי החוק בקרוליינה הצפונית, אדם אינו יכול למשוך את הסכמתו ליחסי מין לאחר שהם החלו. חוק זה מתבסס כאמור על החלטה של בית משפט העליון, שלפיה אדם שממשיך לקיים יחסי מין עם אדם שנתן את הסכמתו לאקט ואז התחרט, לא נחשב לאונס.

אלייה פאלמר בת ה-19, נפגעת תקיפה מינית, החליטה לחשוף את זהותה במאבקה להביא לשינוי החוק שנמשך זה שישה חודשים. המקרה אירע בינואר, פאלמר ניגשה לתחנת המשטרה בפאייטוויל להגיש תלונה על אונס.

עוד בוואלה! NEWS:
הנסיך הארי מתוודה: "שקלתי לפרוש מהמלוכה ולוותר על זכויותיי"
האו"ם מתריע: התפרצות הכולרה בתימן - החמורה ביותר בעולם
"איני חוטאת": יציאה מהארון של בת 13 מטלטלת את הכנסייה המורמונית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אמרתי לו שהוא מכאיב לי". פאלמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

היא סיפרה לחוקרים שבהתחלה הסכימה ליחסי המין עם הגבר, אך במהלך האקט, כשהוא החל למשוך את שיערה בחוזקה ולנהוג כלפיה באלימות, היא הפצירה בו להפסיק והוא לא עשה זאת. "הרגשתי שהוא תולש שיערות מהראש שלי ואמרתי לו שהוא מכאיב לי", סיפר ל-CBS. המעשה נמשך שעתיים, שבמהלכן דרשה ממנו שוב ושוב לעצור.

חוק זו הוא דוגמה אחת לדרך שבה מערכת המשפט בארצות הברית לא עומדת בקצב של שינויי העמדות בנושא אונס והסכמה. כך למשל, בשנה שעברה החליט בית משפט באוקלהומה כי החוק האוסר מעשה סדום בכפייה לא כולל אקט אוראלי עם קורבן שכלל לא בהכרה. האישום החמור ביותר שהתביעה הייתה יכולה לבקש מבית המשפט הוא מגע שלא בהסכמה.

"אני יודעת מה זה אונס", אמרה. "אני אישה ואני יודעת ש'לא' זה 'לא' וכשמישהו לא מקשיב ל'לא', מדובר באונס ולא משנה מה קרה קודם". אחרי המקרה סיפרה פאלמה כי שקעה בדיכאון עמוק וסבלה מחרדות, שהובילו אותה לפרוש מהקולג' ולאבד את המלגה שניתנה לה. כאמור, היא דיווחה על המקרה למשטרה, אך התובע מסר לה כי אין מספיק ראיות כדי לעצור את האדם שתקף אותה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"יש לנו חובה מוסרית לתקן את הטעות הזאת בחוק"

החוק בקרוליינה הצפונית הצליח להפתיע אפילו תובעים העוסקים בהליכים משפטיים סבוכים. "זה אבסורד", אמר ג'ון ווילקינסון, תובע לשעבר ויועץ לארגון המסייע לרשויות אכיפת החוק עם מקרי תקיפה מינית. "אני לא חושב שאפשר למצוא מישהו שמסכים עם נוסח החוק הזה, שלפיו לאדם אין את הזכות לשנות את הסכמתו. לבני אדם יש את הזכות לשלוט בנעשה לגופם".

סנאטור ג'ף ג'קסון, המייצג את קרוליינה הצפונית, יזם לאחרונה חקיקה לתיקון החוק. לדבריו, בעבודתו כתובע פלילי הוא נתקל בכמה מקרים כאלה, שבהם נאלץ משרדו לסגור את התיקים. "קרוליינה הצפונית היא המדינה היחידה בארצות הברית שבה 'לא' לא אומר 'לא'", אמר. "יש לנו חובה מוסרית לתקן את הטעות הזאת בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully