וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדוזות הגיעו: נחיל הקיץ זוהה בחופי הארץ - ויישאר כחודש

25.6.2017 / 16:56

באזור הצפון זוהו עשרות מדוזות, ואילו בין חיפה לאשדוד יש כבר מאות מהחיות הצורבות. על פי המכון לחקר ימים ואגמים, הן נמצאות במרחק של בין 400 מטרים לקילומטר מהחוף, אולם באזורים רבים דווח על מים צורבים

צילום וצלילה: רוי גוילי וסרטוני גולשים, עריכה: מיכאל אפריאט ויוסי אלטר

המכון לחקר ימים ואגמים הכריז היום (ראשון) כי נחיל הקיץ של המדוזות הגיע לחופי ישראל, ומצוי מאשקלון בדרום ועד אכזיב בצפון. באזור הצפוני נרשמו כמה עשרות מדוזות, ואילו בין חיפה לאשדוד נמצאות מאות מהן, ובחלק מהחופים דווח על מים צורבים. על פי הערכת המכון, המדוזות נמצאות במרחק של בין 400 מטרים לקילומטר מקו החוף.

ביום רביעי האחרון, הבהיר המכון כי אמנם דווח על הגעתם של כמה מדוזות מהמין חוטית נודדת. עם זאת, אנשי המכון הודיעו כי אלה עוד לא היו חלק מנחיל הקיץ, שמכיל לפחות מאות אלפי מדוזות, אלא רק הסנוניות הראשונות המבשרות על בואו הקרב של הנחיל.

עוד בוואלה! NEWS:
חשש מנזקים בלתי הפיכים: מפלס הכנרת מתקרב לשפל חריג
בשל ליקויים: המחקר הקושר בין זיהום אוויר לסרטן במפרץ חיפה ייעצר
60 שנה אחרי שנכחד: העוף הדורס שנעלם מישראל חזר לקנן בצפון

מדוזה חוטית נודדת. דוברות הטכניון, מערכת וואלה! NEWS
"הנחיל עובר בעומק הים". מדוזה חוטית נודדת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הטכניון

ד"ר הדס לובינבסקי מהמכון לחקר ימים ואגמים הסבירה בשיחה עם וואלה! NEWS כי "הנחיל עובר בעומק הים, ומה שנפלט ממנו ומגיע אל החופים עצמם אלה השוליים שלו". לדבריה, הנחיל מגיע לרוב בין אמצע חודש יוני לתחילת יולי, אולם "השנה היו הרבה דיווחים על מדוזות חורף גדולות שנשארו באזור".

נחיל הקיץ, שהגיע לאזורנו היום, צפוי להישאר בחופים בין ארבעה לחמישה שבועות. המדוזה משתייכת למשפחת הצורבניים - בעלי חיים התוקפים את טרפם ומתגוננים באמצעות חצים צורבים. על אף שאין להן עיניים, אוזניים ואפילו מוח הן שורדות כבר 600 מיליון שנה - כמעט ללא שינויים התפתחותיים. על פי מחקר חדש שנערך בטכניון ובאוניברסיטת חיפה, המדוזה תוקפת את אויבה באמצעות הזרקת חומר רעיל על ידי אלפי מזרקים מיקרוסקופיים הממוקמים על כל אחת מזרועותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully