וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קאמבק: הנשיאה לשעבר פרננדז המואשמת בשחיתות רצה לקונגרס

נשיאת ארגנטינה לשעבר, ששמה נקשר גם עם טיוח חקירת הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, הודיעה על השקת הקמפיין שלה. אם תיבחר לסנאט תקבל חסינות ממעצר, אך משפטה יימשך

נשיאת ארגנטינה כריסטינה פרננדז, פברואר 2015. רויטרס
היא חוזרת. פרננדז/רויטרס

נשיאת ארגנטינה לשעבר כריסטינה פרננדז קירשנר השיקה אתמול (שבת) רשמית את קמפיין התמודדותה על מושב בסנאט בבחירות שייערכו באוקטובר במדינה. תוצאות בחירות אלו יכריעו אם הנשיא מאוריסיו מקרי יוכל להעמיק את רפורמות השוק החופשי שלו.

התמודדותה של פרננדז מגיעה שבוע לאחר שהקימה מפלגת מרכז-שמאל חדשה חפה מ"פרוניזם", האידיאולוגיה הפוליטית השלטת זה עשורים במדינה, שלה השתייכה. בעוד פרננדז נהנית מתמיכה רחבה בקרב רבים שתופסים אותה מגינת העניים, נטישתה את הפרוניזם מפצלת את האופוזיציה ועשויה לסייע לקואליציה של מקרי בבחירות.

פרננדז תתחרה במרוץ מכריע על מושב בסנאט המייצג את מחוז בואנוס איירס, שם מתגוררים 40% ממצביעי המדינה. בעל הברית הפוליטי שלה, דניאל סיולי, מושל לשעבר של מחוז בואנוס איירס, שהפסיד בבחירות לנשיאות ב-2015 למקרי, יתחרה מולה על המושב.

לקריאה נוספת:
ארגנטינה: חודשה חקירת טיוח פיגוע נגד יהודים בידי הנשיאה לשעבר
ארגנטינה: הנשיאה לשעבר פרננדז מואשמת בפרשת שחיתות נרחבת
מותו המסתורי של התובע הארגנטינאי: קיים חשד שאולץ להתאבד

דניאל סיולי, המפסיד בבחירות לנשיאות ארגנטינה, נובמבר 2015. רויטרס
יתמודד גם הוא על מושב. סיולי/רויטרס

הבחירות באוקטובר לא צפויות לשנות את מאזן הכוחות בקונגרס, שם אף מפלגה לא מחזיקה ברוב. אך הן נתפסות כמדד לתמיכה הנוכחית במכרי, שעשוי להתמודד שוב על הנשיאות ב-2019. סקרי דעת קהל מראים תוצאות סותרות במרוץ, שבו יוחלף כמעט שליש מהסנאט וכמחצית מהבית התחתון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

כשהייתה נשיאה, בין השנים 2007 ל-2015, יישמה פרננדז תכניות רווחה נדיבות, הלאימה עסקים והטילה פיקוח נוקשה על המטבע. בשנה שעברה היא הואשמה בגין מזימת שחיתות. תפקיד בקונגרס יעניק לה חסינות ממעצר, אך לא ממשפט. לדבריה, הטענות נגדה מונעות פוליטית.

בסוף 2016 הורה בית משפט בארגנטינה על חידוש החקירה נגד פרננדז בחשד שטייחה את מעורבותה של איראן בפיגועים נגד הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994. בפיגוע במרכז העיר נהרגו 85 איש ועוד מאות אחרי נפצעו. טהראן הכחישה כי היה לה יד במתקפה וסירבה להסגיר חשודים שהיו דרושים לחקירה.

חשדות אלה הועלו בידי התובע היהודי אלברטו ניסמן שנמצא מת בדירתו ארבעה ימים בלבד לאחר שהעלה את הטענות ויום לפני שהיה אמור להעיד בקונגרס. הרשויות מעולם לא הצליחו להכריע אם הוא נרצח או התאבד.

נשיא ארגנטינה מאוריסיו מקרי דצמבר 2016. AP
מבחן כוח למקרי, הנשיא/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully