וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איני חוטאת": יציאה מהארון של בת 13 מטלטלת את הכנסייה המורמונית

25.6.2017 / 13:16

סוואנה מיוטה ביקשה לנצל את הדוכן הפתוח בכנסייה והכריזה כי היא לסבית ושהיא מקווה שיום אחד תוכל להינשא לאישה. אחרי שתי דקות של התוודות - המיקרופון שלה נותק. "אלוהים אוהב אותי כפי שאני", הספיקה לומר. התיעוד שלה עורר במקביל הערכה ומחאה

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

סרטון שבו מתועדת ילדה מורמונית יוצאת מהארון בפני הכנסייה שלה – בטרם המיקרופון שלה מנותק בידי אנשי הכנסייה המקומיים – מעורר דיון מחודש ביחסה של הדת המורמונית לסוגיית הלהט"ב. סוואנה, בת 13 מאיגל מאונטיין שביוטה, עלתה לדוכן הדרשה כדי לומר לחברי קהילתה כי למרות נטייתה המינית, אלוהים אוהב אותה ושהוריה לא עשו אף טעות בגידולה או ביצירתה.

סוואנה החליטה לחשוף את עצמה בדרשה החודשית של הכנסייה, המאפשרת לחברים בקהילה לחלוק את רגשותיהם ואמונותיהם. "הוריי לא גרמו לי לנמשים והם לא הפכו אותי ללסבית", אמרה מול קהל המאמינים. "אלוהים אוהב אותי כפי שאני".

אמה, התר קסטר, אמרה ביום שישי האחרון כי בתה הייתה נרגשת לצאת מהארון מול הכנסייה ולהפוך לקול ולמודל לחיקוי לילדים להט"בים שנאבקים לקבלתם בכנסיית "קדושי אחרית הימים". הדת המורמונית היא אחת מהתנועות השמרניות ביותר בארצות הברית המתנגדות לנישואים חד-מיניים. עם זאת, בשנים האחרונות מנסה הכנסייה המורמונית להפגין מדיניות מתירה יותר כלפי קהילת הלהט"ב.

עוד בוואלה! NEWS:
לראשונה מאז החלה המלחמה: אסד ביקר בחמאת לרגל עיד אל-פיטר
בזמן תפילת הבוקר בחג: ארדואן התעלף "בשל בעיה בלחץ הדם"
פקיסטן: לפחות 148 נהרגו בהתלקחות מכלית נפט במזרח המדינה

ילדה בת 13 מהקהילה המורמונית שיצאה מהארון ועוררה סערה, יוני 2017. AP
"אלוהים אוהב אותי". סוואנה/AP

הסרטון, שלפי קסטר צולם בידי חבר של סוואנה שהגיע לתמוך בה, הפך ויראלי ברשת בחודש האחרון ושודר בפודקאסט העוסק בלהט"בים מורמונים. בעוד רבים ראו בסוואנה גיבורה, מורמונים אחרים זעמו על כך שהיא תועדה ושהסרטון שהופץ בתקשורת בידי מבקרי הכנסייה מנסה לצייר אותה באור לא מחמיא.

ג'אד לאו, הבישוף המנהיג את הכנסייה מדרום לסולט לייק סיטי, אמר בהצהרה שהופצה לאנשי הקהילה כי סוואנה היא "נערה אמיצה" ושהכנסייה מוודאת כי היא ומשפחתה ירגישו אהובים בקרב הקהילה. עם זאת, הוא כינה את הצילום שלא אושר "בעייתי", וכזה שנעשה בידי קבוצה של מבוגרים שאינם מורמונים והיו בכנסייה כדי לעורר "מחאה מפריעה".

לאו אמר כי הם ניצלו את האירוע כדי להפוך את התפילה לפוליטית ולשבש את אורח החיים של הכנסייה. "אנחנו לא מכניסים פוליטיקה לכנסיות שלנו. ניצול ההקלטה לשימושים פוליטיים אינו הולם את אורחות התפילות שלנו", אמר. לאו לא התייחס בדבריו לעובדה ששניים מיועציו ניתקו את המיקרופון לילדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סוואנה מספרת על חווייתה בכנסייה:

סוואנה, שאמה אינה מורמונית אך אביה כן, הקריאה את דבריה מפתקים שכתבה לה מבעוד מועד. "אני לא בחרתי את הדרך הזאת", אמרה סוואנה לכנסייה. "אני לא יכולה להפוך מישהו להומו או ללסבית. אני מאמינה שאלוהים רוצה שנתייחס לכל אדם בנועם ובאדיבות, גם אם הוא שונה, ובמיוחד אם הוא שונה".

סוואנה ציינה כי היא מאמינה שהיא אינה "חוטאת" ושהיא מקווה שיום אחד תוכל לחיות עם בת זוג, להתחתן ולהקים משפחה. אחרי שנאמה במשך שתי דקות בקול שבור, המיקרופון שלה נותק. עם הניתוק היא הסתובבה אחורה לעבר אדם בחליפה שהורה לה לרדת מהדוכן. קסטר סיפרה שלאחר שבתה ירדה מהדוכן, היא פרצה בבכי בחיקה. אך אמה עודדה אותה ואמרה לה כי היא נהדרת ושאלוהים אוהב אותה. "זה זעזע אותי", העידה קסטר. "כעסתי על איך שהדברים התנהלו".

ילדה בת 13 מהקהילה המורמונית שיצאה מהארון ועוררה סערה, יוני 2017. AP
"איני חוטאת". סוואנה/AP

מאז 2008, כשפרצה מחאה קשה נגד הכנסייה המורמונית בשל מעורבותה במאבק נגד נישואים חד-מיניים בקליפורניה, ניסו מנהיגיה לפתח טון מכיל יותר כלפי קהילת הלהט"ב. אך ב-2015 אימצה הכנסייה חוקים חדשים האוסרים על ילדים החיים עם הורים להט"בים לעבור הטבלה עד הגיעם לגיל 18.

באוקטובר 2015 מנהיגי הכנסייה עדכנו את האתר שלה – שהוקם ב-2012 – בכך שהכנסייה מאמינה כעת כי משיכה של אנשים לבני אותו המין אינה חטא או נובעת מחוסר אמונה, וכן שהיא לעולם לא תיעלם. עם זאת, הכנסייה הדגישה כי יחסי מין עם בני אותו המין מפרים את האמונות הבסיסיות של הכנסייה, ודבר זה לא ישתנה.

סקוט גורדון, נשיא "פיירמורמון", ארגון התנדבותי שתומך בכנסייה, כתב בבלוג כתב הגנה לכנסייה נגד גל הביקורת שהושמע נגדה מאז התקרית. גורדון אמר כי מובן מבחינתו שסוואנה יצאה מהארון במהלך התפילה, אך היא חצתה את הקו כשטענה כי אלוהים רוצה שתהיה לה בת זוג ושהן יתחתנו. "בעוד אפשר להאמין בכל מה שרוצים להאמין, אי אפשר להטיף זאת מדוכן הדרשה", אמר גורדון.

בריט ג'ונס, מורמון ביסקסואל שמנהל פודקאסט הנקרא "אני אוהב לחפש אחר הקשת" ושידר את סיפורה של סוואנה, אמר כי מנהיגיו היו צריכים לתת לסוואנה לסיים את דבריה. "נושאי להט"ב לא מדוברים מספיק בכנסייה", אמר ג'ונס, שנשוי לאישה. "זה היה אמיץ ומעורר הערצה שמישהי כל כך צעירה רצה לדבר על זה ולהפוך לקול לאלה שסובלים בשקט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully