וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: הצעה לביטול מתווה הכותל תעלה היום בממשלה

25.6.2017 / 11:22

ברקע לחץ החרדים, שר הביטחון אמר בפתח ישיבת הממשלה כי הצעה לביטול המתווה, המבקש להקים רחבת תפילה שוויונית בכותל, "מיותרת ופוגעת קשות באחדות העם". המכון למדיניות העם היהודי צפוי להזהיר את הממשלה שלא לסגת מהמתווה

צילום: יקי אדמקר

(בווידאו: תגרה במהלך מחאת הרפורמים נגד אי יישום מתווה הכותל, ינואר 2016)

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי הצעה לביטול מתווה הכותל שתעלה היום "מיותרת ופוגעת קשות באחדות העם וביציבות הקואליציונית". זאת, ברקע הלחץ הגובר מצד הסיעות החרדיות לביטול המתווה, המבקש להקים רחבת תפילה שוויונית בכותל עבור הרפורמים והקונסרבטיבים. ליברמן הוסיף כי אם חוק הגיור, המונע הכרה בגיורים פרטיים, יעלה לדיון בוועדת השרים לחקיקה - מפלגתו תגיש ערר. "מנהל הגיור מרחיק אנשים מהיהדות", טען.

מתווה הכותל אושר בממשלה בינואר 2016, אך מאז עוכב ואינו מתקדם לאור ההתנגדות להכרה רשמית בתנועה הרפורמית. בשבועות האחרונים, לקראת הגשת תשובת המדינה לבג"ץ שהוגש נגד העיכוב, החרדים שבו ודרשו מראש הממשלה לבטל לחלוטין את התוכנית.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח שיוצג לשרים: ביטול מתווה הכותל עלול להוביל לשבר עם יהודי ארה"ב
בתי הדין הרבניים נגד הצעת הגיור: "תכניס את הרפורמים בדלת הקדמית"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס הרצליה 22 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
"מנהל הגיור מרחיק אנשים מהיהדות". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

דוח "הערכת המצב של העם היהודי" של המכון למדיניות העם היהודי לשנת 2017, יוצג היום בממשלה, ולוואלה! NEWS נודע כי אחת מהמלצותיו העיקריות נוגעת למחויבותה של ישראל לפלורליזם בנושאי דת ומדינה. המכון צפוי לקרוא לממשלה לא לסגת ממתווה הכותל ולהזהיר כי "יהדות ארצות הברית היא נכס שאסור להרחיק מישראל".

בשבוע שעבר התקיימה פגישה בלשכת ראש הממשלה, בהשתתפות נתניהו, שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שבה נידון הנושא. בלשכת נתניהו מנסים לגבש פשרה, שכן ביטול המתווה עלול להוביל להחרפה דרמטית ביחסים עם יהדות ארצות הברית. לפי דיווח ב"ישראל היום", נתניהו אף הזהיר במהלך הפגישה כי המשך התעקשותם של החרדים עלול להוביל להפלת הממשלה.

ביקור טראמפ בישראל 22, הכותל, ירושלים במאי 2017. אמרי סדן, מערכת וואלה! NEWS
"יהדות ארצות הברית היא נכס שאסור להרחיק מישראל". הכותל המערבי/מערכת וואלה! NEWS, אמרי סדן
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully