וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפץ הגדול של הרצוג נותן תקווה

ד"ר שרה ג'ניסטיל

24.6.2017 / 5:05

הרצוג מחולל מהפכה היסטורית אל מול שימור תפיסת העולם של הישרדות. אם הרצוג לא ינצח, לא יבנה גוש פוליטי מרכזי שיעמוד מול נתניהו והימין, ונפסיד את ההזדמנות לשינוי גורלנו כעם | דעה

יצחק בוז'י הרצוג בריאיון לוואלה טוק עם יעקב אילון 30.317. צילום: ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מוביל למהפכה היסטורית. הרצוג/ראובן קסטרו, צילום: ראובן קסטרו

חברים יקרים אני פונה אליכם לקרוא את דברי הכתובים מתוך כוונה לתת הסבר לאמונה שלי כי יצחק הרצוג מוביל למהפכה היסטורית והגוש הפוליטי הרב מפלגתי אותו הוא מציג, הוא מפץ שנותן תקווה גדולה להפיכת החזון למציאות. אני כותבת את הדברים כתוצאה ממחקר שערכתי במשך 20 שנה בהנחיית פרופ' רוברט סטולרו בוגר הרווארד, מוביל ברמה הבינלאומית בפסיכולוגיה אנליטית - פסיכולוגיה מערכתית, מחקר אותו הצגתי בכנס בינלאומי בשנת 2004.

תקציר של המחקר על רגל אחת: למעשה הייחודיות שלנו כעם היא העובדה ששרדנו 2,000 שנות גלות ושרדנו את השואה הגדולה בתולדות האנושות, בחכמה גדולה ובכוחות נפשיים קולקטיביים נלחמנו על קיומנו. הנוסחה לקיומנו היא "אם אתה לא נלחם אתה לא שורד", אי לחימה שווה מוות, משמעותה של לחימה היא חיים. כדי לשרוד בנינו את ה"אני" הקולקטיבי של ההישרדות. משמעות הדבר היא שהראיה היא מזווית שלנו ושלנו בלבד, והיא שעלינו להיות בכוננות מתמדת שמה האויב ייפגע בנו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והימין הקיצוני למעשה משמרים תפיסת עולם של הישרדות, תפיסת עולם הבנויה עמוק עמוק במבנה הפסיכולוגי שלנו כעם - תפיסת עולם המבוססת על ראיה חד-צדדית, המשך מלחמות על קיומנו. מערכת היחסים עם הפלסטינים הייתה ונשארה מערכת של לוחמה, וסביר להניח שתפיסת העולם של נתניהו תישאר בעינה. נתניהו מדבר על שלום אבל ברגעי האמת מתקפל, פוחד פחד מוות מוויתור על תפיסת העולם שכל כך מושרשת בו כמנהיג. היתרון הגדול של נתניהו, שבזכותו ניצח קדנציה אחרי קדנציה, היא העובדה שכל מה שהוא צריך לעשות הוא להפחיד את העם שההישרדות שלנו בסכנה ואז כל הפחדים צפים ועולים ורואים בנתניהו אל מושיע ואיש ביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה 11 ליוני 2017. רויטרס
מדבר על שלום אבל ברגעי האמת מתקפל. נתניהו/רויטרס

הרצוג בחוכמה ובאומץ עילאי אומר: עלינו לעשות שינוי, עלינו לשנות את תפיסת העולם של הישרדות, לשנות את המצב בו אנחנו חיים מאז קום המדינה במצב של מלחמות, שכול, טרור ופחד מתמיד על קיומנו. בניית מערכת יחסים עם הפלסטינים וארצות ערב בכלל מתוך עמדה של כוח שתיתן לנו את ההזדמנות לחיות בשלום, עם חופשי בארצו, הזדמנות לפעם הראשונה בהיסטוריה שלנו מאז גלות בבל לחיות לא על החרב אלא על העט, לא במערכת של מלחמה אלא מערכת של שלום בינינו לבין שכנינו. מ"אני" קולקטיבי של מלחמה ל"אני" קולקטיבי של שלום כשהביטחון עומד לנגד עיניו, כפי שעמד בפני כל מנהיגי מפלגת העבודה שרדפו שלום ושמרו על ביטחונה של ישראל.

הרצוג, עם החושים המחודדים שלו בונה גוש גדול של מפלגות ואישים שיעמדו איתנים מול נתניהו והימין שילחמו בכל נפשם להמשיך את "המלחמה על קיומנו". אכן, הרצוג מחולל מהפכה היסטורית, אני תקווה שכולנו ניתן תמיכה ונשתתף במהפכה הגדולה שהרצוג מוביל. מי ייתן וכולנו ניתן את התמיכה להרצוג שיוביל לניצחונו ויותר חשוב מזה, לשינוי היסטורי וחשוב בעת הזו עבור מדינת ישראל ואזרחיה.

אם חלילה הרצוג לא ינצח, חלילה לא יבנה גוש פוליטי מרכזי שיעמוד מול נתניהו והימין, נפסיד את ההזדמנות לשינוי גורלנו כעם. נפסיד את ההזדמנות הגדולה בהיסטוריה שלנו "וכיתתו חרבותם לאתים", נמשיך לחלום להיות עם חופשי בארצו ואין תקווה באופק.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
seperator

ד"ר שרה ג'ניסטיל היא מזכירת סניף מפלגת העבודה במבשרת ציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully