וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף בסוריה, האו"ם מגבה את חיזבאללה: אלה כותרות השבת

בעקבות עשר זליגות ירי לצפון רמת הגולן, תקף חיל האוויר את יעדי המשטר ולפי דיווחים, שני אזרחים סורים נהרגו. יעלון טען כי הוא לא בטוח שליברמן "פועל לטובת המדינה" וצעיר נפצע קשה בתל אביב מפליטת כדור. אלה כותרות סוף השבוע

צה"ל תקף בסוריה עקב זליגת ירי לגולן; דיווחים על הרוגים

חיל האוויר תקף אחר הצהריים מטרות השייכות למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית, בעקבות זליגת הירי לישראל מוקדם יותר היום. לפי דיווחים ברשת "אל-מיאדין" המזוהה עם המשטר, לפחות שני אזרחים סורים נהרגו במהלך התקיפות.

על פי דובר צה"ל, היו עשר זליגות ירי ובין היתר חיל האוויר תקף שני טנקים ועמדה שמהם נורתה האש. "צה"ל רואה בחומרה ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו", נמסר מדובר צה"ל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הבהיר לאחר תקיפת צה"ל כי משטר אסד ימשיך לשאת בתוצאות אם יימשכו הזליגות. "אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי", אמר. "אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה"ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם".

יעלון: "אני מודאג עד היום מליברמן – לא בטוח שהוא פועל לטובת המדינה"

שר הביטחון לשעבר משה יעלון מתח ביקורת חריפה על שר הביטחון הנוכחי, אביגדור ליברמן, וכינה אותו היום "פופוליסט". באירוע "שבתרבות" שנערך בבאר שבע אמר יעלון כי "אני שמח שהוא לא חוזר על השטויות שהוא אמר לפני שהיה שר ביטחון. הוא אפילו משבח את המטה הכללי, אותו אחד שתקף לפני שמונה". לדבריו, "אני מודאג עד היום מכך שליברמן שר הביטחון. הוא לא מתנהל באופן מקצועי, לפעמים אני תוהה אם הוא פועל לטובת המדינה או משיקולים אחרים".

יעלון התייחס פעם נוספת לפרשת הצוללות, ואמר כי "ראש הממשלה היה צריך להתפטר עם חשיפת פרשת 3000. יש הרבה חלקים בפאזל שהציבור לא יודע". לטענתו, "לא חשבתי שראש הממשלה הנוכחי מושחת ובפברואר 2016 החל להעלות בי החשד. חסמתי את העסקה והבנתי שזה משבר והוא רוצה להיפטר מימני".

צעיר נפצע באורח קשה בדירה בתל אביב בעקבות פליטת כדור

צעיר נפצע היום באורח קשה לאחר שנורה בביתו שבשכונת שפירא בתל אביב מפליטת כדור. טרם התברר אם הצעיר, בן 19, שיחק בנשק, או שחברו הוא זה שפלט את הכדור.

חובשים ופרמדיקים של מד"א הגיעו לזירת האירוע, העניקו לצעיר טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים איכילוב בעיר. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

קטאר: רשימת הדרישות לסיום החרם "אינה הגיונית"

קטאר מסרה הלילה כי רשימת הדרישות שהוצבו לה על ידי ערב הסעודית, מצרים, איחוד האמירויות ובחריין "אינה הגיונית". "אנו בוחנים את הדרישות מתוך כבוד לביטחון האזורי ותגובש תגובה רשמית ממשרד החוץ שלנו", אמר השיח סייף אל-תאני, מנהל משרד התקשורת של קטאר.

רשת הטלוויזיה הקטארית אל-גז'ירה התרעמה על כך שאחת הדרישות היא לסגור אותה. "מדובר בניסיון להשתיק את חופש הביטוי באזור", נמסר מהרשת. "נתבע את זכותנו לעסוק בעיתונות אופן מקצועי, מבלי להיכנע ללחצים של אף ממשלה או סמכות. אנחנו דורשים מהמדינות שיכבדו את חופש המדיה לאפשר לעיתונות להמשיך לעשות את עבודתה מבלי איומים והפחדות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לפני עיד אל-פיטר: עשרות הרוגים בשורת פיגועי טרור בפקיסטן

לפחות 61 בני אדם נהרגו בשלושה פיגועי תופת שהכו אתמול בשתי ערים בפקיסטן – כך מסרו היום גורמים רשמיים במדינה. שהיד חאן, בכיר בממשל המקומי בעיר הצפון-מערבית פראצ'ינאר, מסר כי רבים מהפצועים, שמספרם מוערך ב-261, מוגדרים במצב אנוש, ולכן מניין ההרוגים צפוי עוד לעלות.

הפיגוע הכפול בפראצ'ינאר, פיצוץ מכונית התופת בעיר הדרום-מערבית קטה, שם נהרגו 12 בני אדם, ומתקפת הירי בעיר קראצ'י, שבה נהרגו ארבעה שוטרים, הגיעו יומיים בלבד לפני סיום חודש רמדאן ולקראת חג עיד אל-פיטר, שיצוין מחר על ידי מוסלמים ברחבי העולם כולו. הפיגוע הקטלני ביותר, בפראצ'ינאר, הכה בשוק מרכזי, שעה שאזרחים רבים ערכו קניות לקראת החג.

האו"ם: אין ראיות לכך שחיזבאללה מפר את הפסקת האש בגבול

האו"ם דחה אמש את טענות ישראל על כך שחיזבאללה מקים עמדות בסמוך לגבול לבנון במסווה של פעילות ארגון לאיכות הסביבה ששותל עצים באזור. זאת בעקבות מכתב ששלח שגריר ישראל באו"ם דני דנון שלח מכתב ובו צירף תמונות המראות את העמדות שחיזבאללה הקים ואף מפות המצביעות על מיקום העמדות. בארגון אמרו אמש כי כוח יוניפי"ל המוצב בגבול ישראל-לבנון לא ראה כל הפרה של הפסקת האש שהושגה לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006.

במכתב ששלח למועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש דרש דנון להורות לממשלת לבנון להסיר את עמדות חיזבאללה. "להמשך ההתעצמות הצבאית של חיזבאללה ולפעילותו המזיקה בדרום לבנון יש השלכות חמורות על היציבות האזורית ועל יכולתה של ממשלת לבנון לשלוט באופן יעיל בארצה", כתב דנון. "העולם לא יכול להמשיך להעלים עין מההפרות הבוטות של החלטות האו"ם על ידי חיזבאללה".

ערב הסעודית: סוכל פיגוע טרור במסגד הגדול במכה

כוחות הביטחון של ערב הסעודית סיכלו פיגוע במסגד הגדול בעיר מכה - כך הודיע אמש משרד הפנים. לפי ההודעה, נתפסו שתי חוליות בעיר ואחת נוספת בעיר ג'דה, שתכננו לפגוע במתפללים במסגד אל-חראם, המקום החשוב ביותר באסלאם, ברקע סיום חודש הרמדאן ותחילת העיד אל-פיטר.

עוד נמסר בהודעה שפורסמה ברשת אל-ערביה כי מחבל מתאבד פוצץ את עצמו כשכוחות הביטחון כיתרו מבנה שבו הסתתר ושימש בסיס למתקפה במסגד שנמצא לא הרחק משם. שישה אנשים נפצעו בעקבות הפיצוץ, כמו חמישה אנשי ביטחון, שנפגעו באורח קל בשל קריסת המבנה.

נסראללה: רבבות לוחמים זרים ישתתפו במלחמה עתידית עם ישראל

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר אתמול כי מלחמה עתידית של לבנון או סוריה מול ישראל תמשוך אלפי לוחמים ממדינות זרות, בהן איראן, עיראק ותימן. "האויב הישראלי חייב לדעת כי אם ישראל תפתח במלחמה נגד סוריה או לבנון, הלחימה לא תישאר לבנונית-ישראלית או סורית-ישראלית", אמר בנאום מוקלט ששודר במעוז חיזבאללה בלבנון, רובע דאחייה.

הוא ציין כי לא בטוח שמדינות יתערבו ישירות בלחימה, אך אמר כי "המלחמה תסלול את הדרך לאלפים אולי למאות אלפי לוחמים מכל מדינות ערב והעולם האסלאמי להשתתף בה". בנאום לרגל "יום קודס" שמצוין היום, נסראללה ציטט בדבריו את אמירתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שלפיה ישראל לא ניצחה באף מלחמה מאז 1967.

אירופה נגד מיי: "התכנית להישארות אזרחי האיחוד בבריטניה מסוכנת"

מנהיגים מהאיחוד האירופי ביקרו אתמול את המתווה שהציעה בריטניה למתן מעמד לאזרחי הגוש שימשיכו לחיות בשטחה אחרי תהליך הברקזיט. לפי ההצעה, כל אזרחי האיחוד הנמצאים בבריטניה ויישארו בה לאחר עזיבת הגוש – המתוכננת ל-30 במרץ 2019 – יקבלו את הזכות להישאר במדינה במעמד תושב לחמש שנים לפחות. מעמד התושב אמנם יכלול את אותן זכויות לשירותי רווחה, פנסיות וחינוך שלהן זכאים אזרחי הממלכה המאוחדת, אך בלונדון טרם הגדירו נקודת זמן שבה יפוגו הזכויות, אם בכלל.

נשיא הנציבות האירופית דונלד טוסק טען כי התכנית הבריטית "לא עומדת בציפיות" אך אמר שיצטרך לנתח כל פרט במתווה כשיפורסם במלואו ביום שני. לדבריו, "הרושם הראשוני שלי הוא שההצעה של בריטניה מסוכנת משום שהיא עלולה להרע עם מצבם של אזרחי האיחוד בשטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully