וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית על מותו של הסטודנט האמריקני ששב ממנה: "מסתורין"

פיונגיאנג דחתה את הטענות כי אוטו וורמבייר מת משום שעבר עינויים והתעללויות במהלך התקופה שבה היה במאסר במדינה ואמרה כי הן "חסרות בסיס". לפי משרד החוץ במדינה, ממשל אובמה מעולם לא ביקש את שחרורו. הכדורסלן רודמן רמז שביקורו בקוריאה היה קשור בשחרור

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית טענה היום (שישי) כי מותו של הסטודנט האמריקני אוטו וורמבייר זמן קצר לאחר שובו מהמדינה לארצות הברית הוא בגדר "מסתורין". פיונגיאנג דחתה את הטענות כי הוא מת משום שעבר עינויים והתעללויות במהלך התקופה שבה היה במאסר במדינה ואמרה כי הן "חסרות בסיס".

דובר משרד החוץ של קוריאה הצפונית אמר כי וורמבייר "הוא קורבן של מדיניות אסטרטגית סבלנית" של נשיא ארצות הברית הקודם ברק אובמה, שממשלו לא ביקש מעולם את שחרורו. "העובדה שוורמבייר מת בפתאומיות פחות משבוע אחרי שחזר לארצות הברית היא בגדר מסתורין עבור כולנו", צוטט הדובר בסוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית KCNA.

וורמבייר חזר בשבוע שעבר לארצות הברית כשהוא בתרדמת וסובל מנזק מוחי ומת ביום שני האחרון. קאטינה אדמס, דוברת מחלקת המדינה האמריקנית לענייני מזרח אסיה, אמרה כי וושינגטון ביקשה שוב ושוב את שחרורו בזמן ממשל אובמה. לארצות הברית אין יחסים דיפלומטיים ישירים עם קוריאה הצפונית, והיא מנהלת מגעים הומניטריים עמה דרך שבדיה. פיונגיאנג מחזיקה עוד שלושה אזרחים אמריקנים - שלושתם ממוצא קוריאני. לרוב היא מנסה לנצל זאת כדי להשיג פשרות מוושינגטון.

עוד בנושא
ארה"ב: הסטודנט ששב מצפון קוריאה לארה"ב בתרדמת מת בבית החולים
צפון קוריאה: "טראמפ הוא פסיכופת שיכול להוביל לאסון"
"השלים את המסע הביתה": הסוף הטראגי של הסטודנט ששב מצפון קוריאה

אוטו וורמבייר, סטודנט אמריקני, מובל למעצר בקוריאה הצפונית, מרץ 2016. רויטרס
פיונגיאנג טוענת כי הוא לא הוכה. וורמבייר/רויטרס

וורמבייר, סטודנט לכלכלה בן 22, הגיע לביקור בקוריאה הצפונית עם קבוצת תיירים, ונעצר ב-2 בינואר אשתקד משום שלדברי פיונגיאנג גנב שלט תעמולה כ"פרס" עבור כנסייה בארצות הברית. חודש לאחר מעצרו הוא הופיע במסיבת עיתונאים ובה אמר, ככל הנראה בלחץ השלטונות, כי "מטרתו הייתה לפגוע במוטיבציה ובמוסר העבודה של העם הקוריאני". אחרי משפט קצר ב-16 במרץ באותה שנה, הוא נשלח ל-15 שנות מאסר בשל "פשעים נגד המדינה". וורמבייר שוחרר מהשבי אחרי שריצה 15 חודשים, ולפי דיווחים אמריקניים, סבל שם מעינויים.

שחרורו של הסטודנט מקוריאה הצפונית בה בשעה שכוכב הכדורסל דניס רודמן ביקר במדינה. רודמן, שחזר השבוע מהביקור, אמר היום כי ייתכן שביקורו היה קשור בהחלטה לשחררו, אף שאביו של וורמבייר דחה זאת. "הייתי שמח כשראיתי את הילד משתחרר", אמר בריאיון ל-ABC. "לפחות יצאו כמה דברים טובים מהטיול הזה".

עוד בוואלה!

נסראללה: רבבות לוחמים זרים ישתתפו במלחמה עתידית עם ישראל

לכתבה המלאה
הכדורסלן דניס רודמן לוחץ ידיים בנמל התעופה בפיונגיאנג, קוריאה הצפונית, 17 ביוני 2017. רויטרס
רמז שביקורו בקוריאה היה קשור בשחרור וורמבייר. רודמן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully