וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצמאות בשדה הקרב": התעשייה האווירית חשפה מל"ט מתאבד חדש

24.6.2017 / 10:00

במסגרת הסלון האווירי בפריז, חשפה התעשייה האווירית דגם חדש של כלי הנשק המיועד לתת מענה מבצעי לכלי שיט ממגוון גדלים בזירה הימית. "היכולות המבצעיות הופכות אותו לנשק המספק פתרון טקטי מעולה לספינות קרב"

צילום: תע"א

התעשייה האווירית הציגה השבוע בסלון האווירי בפריז את הדגם החדש של החימוש המשוטט (מל"ט מתאבד - א"ב) "הברקן הירוק", המציג לדברי החברה יכולות משופרות לשיגור מכלי שיט. בהודעת התעשייה האווירית נכתב כי היכולות "מיועדות לתת מענה מבצעי לכלי שיט ממגוון גדלים בזירה הימית".

בסדרת החימושים המשוטטים של התעשייה האווירית נכללים דגמי "הארפי", "הארפי NG", "הארופ", "רותם" ו"ברקן ירוק". ההתאמות האחרונות שנערכו ל"ברקן הירוק" כוללות פיתוח של משגר מכלי שיט והתאמת אנטנת התקשורת שלו. באמצעותו, יוכלו כלי שיט, ספינות קרב וסירות משמר חופים לאסוף מודיעין באופן עצמאי לחלוטין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פתרון טקטי מעולה". ניסוי בברקן הירוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

המערכת, שנחשפה לפני שנה, מיועדת לספק עצמאות מלאה באיסוף ובקבלת תמונת המצב העדכנית ליחידות מרמת הגדוד עד רמת האוגדה, כמו גם ליחידות מיוחדות. כמו כן, "הברקן הירוק" מאפשר גם יכולת אש גבוהה בעלות נמוכה. מדובר בכלי חימוש משוטט מונע חשמלית, שפעולתו שקטה ואורכת עד 90 דקות. במהלכן, יכול המפעיל לאסוף מודיעין ולתקוף מטרות בטווח של עד 40 קילומטרים. המערכת מעניקה למפעיל את האפשרות להפסיק את התקיפה בכל שלב ולחזור למסלול האיסוף. זאת, על מנת למנוע נזק בלתי רצוי לגורמים לא מעורבים בשדה.

בועז לוי, סמנכ"ל התעשייה האווירית, מסר: "ההדגמות שנערכו בהצלחה לאחרונה בברקן הירוק הדגימו באופן מלא את יכולותיו הטכנולוגיות של החימוש המשוטט. היכולות המבצעיות שהברקן הירוק מספק למפעיליו הן ברמה המודיעינית והן ברמה המבצעיות הופכות אותו לכלי נשק המספק פתרון טקטי מעולה לספינות קרב, סירות סיור חופים ועוד".

מהתעשייה האווירית נמסר: "משפחת החימושים המשוטטים של התעשייה האוויירית מעוררת עניין רב בקרב לקוחות שונים ברחבי העולם וצפויה להיות בדגש העסקי של החברה במהלך הסלון האווירי המתקיים בפריס בימים אלו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יכולות משופרות. הברקן הירוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully