וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך למשבר? החרדים מקדמים חוק שיעקוף בג"ץ הגיורים - ליברמן מתנגד

23.6.2017 / 0:40

ההצעה צפויה לעלות בוועדת שרים לחקיקה ביום ראשון, ולפיה המדינה תכיר רק בהליכים שנעשים "במסגרת מערך הגיור הממלכתי", במקום גם בגיורים פרטיים כפי שקבע בג"ץ. שר הביטחון: "הצעה מפלגת שפוגעת בעולים"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס הרצליה 22 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
"נתנגד בתוקף". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

ועדת שרים לחקיקה צפויה לדון ביום ראשון הקרוב בהצעת חוק ממשלתית שמקדמות המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה, לפיה המדינה לא תכיר בגיורים פרטיים. מדובר בהצעה שעוקפת את החלטת בג"ץ שהתקבלה לפני כשנה אז השופטים קבעו כי על המדינה להכיר בגיורים פרטיים בזרם האורתודוקסי.

על פי ההצעה, המדינה תכיר רק בגיורים שנערכים במסגרת "מערך הגיור הממלכתי". ההצעה שולבה היום (חמישי) במפתיע בסדר היום של וועדת שרים לחקיקה שפורסם אתמול וזאת לבקשת המפלגות החרדיות. הסיבה לכך נובעת ככל הנראה בשל עתירה שהוגשה בעקבות החלטת בג"ץ הקודמת אשר מבקשת להכיר גם בגיורים של רפורמים וקונסרבטיבים.

להצעה החדשה יש שתי מטרות. הראשונה, לחסום את ההכרה בגיורים פרטיים אורתודוקסיים, ובעיקר של רבנים בכירים בציונות הדתית. אלה הקימו בשנתיים האחרונות את 'גיור כהלכה', מערך בתי דין פרטיים שנועד בעיקר לקטינים שגיורם שנוי במחלוקת. בתי הדין הפרטיים רואים בגיור קטינים "גיורים קלים יותר", זאת לעומת המערך הממלכתי שמוביל קו מחמיר ומחייב גם את הורי הקטינים לעבור את הגיור במקביל. המטרה השניה, היא לחסום הכרה עתידית של גיורי הזרם הרפורמי והקונסרבטיבי שעתרו לבג"ץ.

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרו במשרדי יחידת להב 433 בחשד לעבירות שחיתות. רוני כנפו
ההצעה שולבה במפתיע בסדר היום. דרעי/רוני כנפו

שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הודיע כי הוא יתנגד להצעה, והתנגדותו עלולה ליצור ויכוח קואליציוני נפיץ. "מדובר בהצעה המפלגת את העם היהודי ופוגעת קשות ביהדות התפוצות, ובציבור העולים", אמר ליברמן הערב. "החוק הזה יצור אפליה קשה, ובגללו אנו עלולים לאבד מאות אלפים מבני עמנו או כאלו המעוניינים להתגייר, כולל כאלו ששירתו ומשרתים בצה"ל. אנו נתנגד בתוקף להצעת החוק, שלא רק מנוגדת להיגיון, אלא גם תפגע בעלייה לארץ, תהיה בכייה לדורות ותחזיר את מדינת ישראל עשרות שנים לאחור".

הרב ד"ר שאול פרבר, יו"ר ארגון עתים, אשר הוביל את העתירה המקורית בבג"ץ, וממייסדי בתי הדין הפרטיים האורתודוקסים, אומר כי "אי הפלת החוק בוועדת השרים בראשון היא כניעה סופית של שרת הקליטה סופה לנדבר ושל מפלגתה והרמת דגל לבן במאבקם למען העולים". עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית הוסיף כי "המפלגות החרדיות בשכרון כוח, ובהסתערותן הן לא רק קורעות את העם היהודי אלא גם מחבלות אסטרטגית בביטחון המדינה".

בתנועת 'נאמני תורה ועבודה' אמרו כי ההצעה זו "מטרתה לפגוע בבתי הדין לגיור שהוקמו על ידי בכירי רבני הציונות הדתית, והיא תחסום את המהלך הקריטי של גיור אלפי הלא-יהודים בארץ".

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully