וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווקף ביקש להאיר את כיפת הסלע והר הבית בירוק, במשטרה סירבו

23.6.2017 / 0:38

הווקף ביקש מהמשטרה להציב מערכות תאורה ולהאיר את המתחם באור ירוק - בדומה למסגדים. מפקד מחוז ירושלים, הסמכות המאשרת שינויים בהר הבית - השיב בשלילה. נוסף על כך, בדיונים התברר כי לווקף הגיעו כספים מירדן ומקטאר. "כל אבן שמוציאים יכולה לגרום למהומה"

עריכה: יאיר דניאל

לקראת חודש הרמדאן, החליטו בווקף להאיר את חומות הר הבית בתאורה ירוקה - כנהוג במסגדים רבים - ואף להציב מערכות תאורה שיאירו את כיפת הסלע. הסמכות הסופית לאשר כל שינוי בהר הבית היא של מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי, שהשיב לפנייה בשלילה ואסר על הווקף להציב את התאורה - כך נודע לוואלה! NEWS.

הווקף הוא הגוף המהווה את ההקדש המוסלמי שמנהל בפועל את הר הבית מבחינה אדמינסטרטיבית ועומד בקשר קבוע עם הירדנים ועם השלטונות הישראלים. הבקשה הוגשה לפני חודשים אחדים, ובדיונים עליה היו מעורבים אף שרים בכירים.

במהלך המגעים התברר כי לווקף הגיעו כספים מירדן ומקטאר עבור הפרויקט, שבמסגרתו תכנן הווקף להאיר את ההר כולו בירוק ובפרט את המסגדים וכיפת הסלע. לפני כחודש, כמה ימים טרם תחילת הרמדאן הווקף אף החל בעבודות לקראת הצבת המערכות בהר, אולם אלה נעצרו לאחר החלטת מפקד המחוז.

מסגד אל אקצה בירושלים במהלך תפילה בחג הרמדאן, 17 ביוני 2017. AP
כיפת הסלע/AP
הפיגוע בירושלים - השוטר שנפצע וירה במחבל: "נלחם בשביל האזרחים". מערכת וואלה! NEWS
לא אישר את הבקשה. ניצב יורם הלוי/מערכת וואלה! NEWS

בקשות רבות שהגיש הווקף בתקופה האחרונה למשטרת ירושלים לא אושרו. גורם המעורה בפרטים הסביר כי "יש עוד גורמים שעוסקים בשינויים מבניים, כמו רשות העתיקות ועוד. כל עבודה כזו מצריכה גם עבודות תשתית על ההר ויש לזה משמעות, ולכן אי אפשר לבוא בהפתעה וללכת על כזה פרויקט. כל אבן שמוציאים יכולה לגרום למהומה. הראייה הכוללת היא לפתחו של מפקד המחוז שמקבל את ההחלטה".

ביום ראשון השבוע עלו להר כוחות משטרה גדולים בשל המתיחות באגן הקדוש, אחרי הפיגוע בשער שכם ביום שישי בערב. במהלך הבוקר פרצו עימותים בין שוטרים למתפללים, במהלכם נפצעו באורח קל שלושה שוטרים ושני אזרחים זרים, בריטי וצרפתי, נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים. השניים הגיעו מספר ימים לפני כן לישראל וישנו על ההר, בחקירתם במשטרה אמרו כי הגיעו לישראל כדי "להגן על אל-אקצא".

(עדכון ראשון: 21:00)

עימותים פרצו בין שוטרים למתפללים מוסלמים; מפגינים יידו אבנים והתבצרו במתחם. מערכת וואלה! NEWS
העימותים בהר הבית, השבוע/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully