וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף איומיו: טראמפ מודה שלא הקליט את שיחותיו עם ראש ה-FBI לשעבר

23.6.2017 / 0:42

נשיא ארה"ב אישר אחרי דיווח בבלומברג כי אינו מחזיק בתיעוד מוקלט של שיחותיו עם קומי, שאותו הדיח בחודש שעבר, זאת על אף רמזים שפיזר בנושא. לפי גורם המעורה בנושא, "הוא רצה להרתיע את קומי מלדבר עם כתבים"

צילום: CNN, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודה אתמול (חמישי) כי הוא לא הקליט בחשאי את שיחותיו עם ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי. זאת על אף רמזים שפיזר בנושא אחרי שהדיח את קומי בחודש שעבר וזמן קצר לאחר דיווח בנושא של "בלומברג".

גורם המעורה בנושא אמר לבלומברג שטראמפ פיזר את הערפל כדי "להרתיע את קומי מלדבר עם כתבים". ראש ה-FBI, שחיבר מזכרים לאחר שיחותיו עם הנשיא, העביר אותם לאחד מעמיתיו וזה מסר אותם לכלי התקשורת.

ב-12 במאי, כמה ימים לאחר שפיטר את ראש ה-FBI בזמן שחקר את קשרי הממשל עם רוסיה, כתב טראמפ בטוויטר שלו כי על קומי "לקוות שאין הקלטות של השיחות שלנו". בעקבות זאת, בוועדות המודיעין בקונגרס דרשו מהבית הלבן כל הקלטות שכאלו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ינואר 2017. GettyImages
אין הקלטות של השיחות. קומי טראמפ/GettyImages

אחרי הדיווח בבלומברג, טראמפ הודה כי הוא לא הקליט את שיחותיו עם קומי, שהאשים אותו במהלך עדותו בסנאט במהלך החודש בשקרים לגבי הסיבות שהובילו לפיטוריו. "עם כל המעקבים האלקטרוניים, יירוטי השיחות וההדלפות הבלתי-חוקיות, אין לי מושג אם היו 'הקלטות' של שיחותיי עם ג'יימס קומי, אבל אני לא הקלטתי ואיני מחזיק בהקלטות כאלו", כתב טראמפ בטוויטר.

אחרי הודאתו, לא ברור למה טראמפ סירב במשך שבועות ארוכים לענות על השאלה אם יש הקלטות שהוא בעצמו רמז שיש. לפני שבועיים הוא נשאל על כך במסיבת עיתונאים עם נשיא רומניה, ואמר כי הוא "יענה על זה בקרוב".

ועדת המודיעין של בית הנבחרים שלחה מכתב לבית הלבן ב-9 בחודש, ובו דרשה מידע על אותן הקלטות - בהנחה שהן קיימות - ודרשה להעבירן עד מחר. מוקדם יותר היום הזהיר אדם שיף, הדמוקרט הבכיר ביותר בוועדה, כי "הזמן אוזל" עבור הבית הלבן כדי לעמוד בתאריך היעד.


(עדכון ראשון: 19:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully