וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן לא עדכן את נתניהו וכחלון על מתווה הנכים: "לא רציתי שידלוף"

22.6.2017 / 16:41

יו"ר הקואליציה לא שיתף את ראש הממשלה ואת שר האוצר במסיבת העיתונאים של חברי הכנסת מכל הסיעות, שבה דחו את מתווה ועדת שמחון והציעו להעלות את קצבאות הנכות ל-4,000 שקל בחודש: "רה"מ וכחלון מסכימים למתווה"

יו"ר הקואליציה דוד ביטן לא עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת שר האוצר משה כחלון על המתווה להעלאת קצבאות הנכות - כך נודע לוואלה! NEWS. ביטן אמר בתגובה כי שמר את מסיבת העיתונאים בסוד משום שלא רצה שהמתווה ידלוף, אך ציין כי "ראש הממשלה מסכים למתווה, אין בעיה, וגם שר האוצר".

ביטן כינס היום מסיבת עיתונאים יחד עם שורת ח"כים מכל סיעות הכנסת, שבה דחו את מתווה ועדת שמחון שמינה ראש הממשלה, וקראו לממשלה להעלות את הקצבה ל-4,000 שקל בחודש בשלוש פעימות, הראשונה שבהן בינואר הקרוב. על פי המתווה המוצע, ההעלאה תוצמד לעליות בשכר המינימום, העומד כיום על 5,000 שקל בחודש.

לדברי ביטן, "ברור שיש עוד נושאים שצריכים ללבן עם הממשלה לפני שתוגש הצעת החוק הממשלתית בנושא, אבל גם ראש הממשלה וגם שר האוצר רוצים 4,000 שקל בסוף התהליך. אלה דברים שראש הממשלה מסכים להם". המתווה שהציג ביטן דומה למסקנות ועדת זליכה שהוצגו לפני כחודשיים, ולכן כחלון אינו צפוי להתנגד.

מסע"ת של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מסיבת העיתונאים תתקיים בבית סוקולוב, ת?א. מאצ'י הוף
מסיבת העיתונאים היום/מאצ'י הוף

חברת הכנסת מירב בן ארי (כולנו) אמרה כי כחלון תמך בהצעת החוק. "אני נמצאת כאן בגיבוי של השר כחלון, לאחר שסיכמתי את העניינים עם ביטן ויגאל גואטה. אם תשימו את הציניות בצד, זה רגע היסטורי ומרגש".

במסיבת העיתונאים השתתפו, לצד בן ארי, ביטן וגואטה, גם אילן גילאון (מרצ), נאווה בוקר (הליכוד), שולי מועלם (הבית היהודי), מרב מיכאלי (המחנה הציוני), אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), קארין אלהרר (יש עתיד), בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אורי מקלב (יהדות התורה), רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ויואל חסון (המחנה הציוני).

"קו העוני במדינת ישראל עומד על 3,060 שקלים, אז לכן חשוב שכבר בפעימה הראשונה נגיע ל-3,200 ונעבור את קו העוני, ואז יהיו עוד פעימות", הסביר ביטן. "יש היום תקציב שמאפשר לעלות את הגמלה וגם בעתיד מדינת ישראל מתפתחת. במסגרת החזית האחידה של הכנסת נבקש מהממשלה ללכת לקראת המתווה הזה. יש כוונה, אבל אין החלטה, אני מבקש מהממשלה לקבל את העמדה הזאת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון, ישיבת ממשלה, 22 בינואר 2017. פול צלמים
צילום: אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
לא עודכנו. רה"מ נתניהו ושר האוצר כחלון/מערכת וואלה! NEWS, פול צלמים צילום: אלכס קולומויסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully