וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך מסוקי האפאצ'י עדיין מקורקע: תיעוד הסדק שהתגלה ברוטור האחורי

22.6.2017 / 17:50

זה תשעה ימים שהמערך מקורקע בשל סדק "משמעותי מאוד" שהתגלה באחד המסוקים. לידי וואלה! NEWS הגיעה תמונה של הסדק. לפי גורמים בחיל האוויר, הסדק חמור באופן שהרוטור יכול להישבר בזמן טיסה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסדק במסוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מערך מסוקי האפאצ'י מקורקע זה תשעה ימים והיום (חמישי) מתברר הסדק שהתגלה ברוטור האחורי של אחד המסוקים והוביל לנקיטת המהלך, משמעותי מאוד וטרם תוקן. לידי וואלה! NEWS הגיעה תמונה של הסדק. מידע עליו הועבר לחברת "בואינג" האמריקנית שמייצרת את המסוק.

מדובר צה"ל נמסר: "החקירה בעניין הסדק שנמצא בלהב רוטור אחורי במסוק האפאצ'י עדיין מתנהלת, המערך ימשיך להיות מקורקע עד לסיומה ולקביעת תהליך חזרה לכשירות.
ממצאי החקירה מוצגים לפיקוד הבכיר בחיל האוויר באופן שוטף".

ביום רביעי שעבר הודיע מפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, על החלטתו לקרקע את מערך המסוקים לאחר שהתקבל דיווח מטכנאי מטוסים על סדק ברוטור האחורי של אחד המסוקים זמן קצר לאחר שנחת. גורמים בחיל האוויר הסבירו כי מרגע שהתגלה הסדק הגיעו אל הטייסת מהנדסים מלהק ציוד. מפקדים שבחנו את הסדק והגדירו אותו כחמור באופן שיכול היה להישבר בזמן הטיסה.

מסוק אפאצ'י של חיל האוויר חמוש בטילי הלפייר בבסיס בדרום הארץ. GettyImages
מסוק אפאצ'י של חיל האוויר/GettyImages

מטה חיל האוויר הנחה על ביצוע בדיקות מקיפות בכל המסוקים במערך, אך לא אותרו מקרים דומים. למרות שחלפו תשעה ימים ואף שסדרת הבדיקות ההנדסיות והכימיות לרוטור לאופן הטיפול והאחזקה בו, נמצאת בשלב מתקדם, טרם החזיר מטה חיל האוויר את המערך לשגרה. זאת, מאחר שעדיין לא ברור מה הסיבה לסדק הארוך ברוטור, שעשוי מחומרים מורכבים עטוף בחלקו טיטניום ועמיד גם מפני מגע עם ענפי עץ וגם מפני מזג אוויר קשה.

גורמים בחיל האוויר הדגישו כי טייסי מסוקי האפאצ'י מתרגלים טיסה במקרי קיצון ואחד התרחישים הוא טיסה ללא רוטור אחורי. במהירות גבוהה יודע גוף מסוק האפאצ'י לחפות עד הנחיתה על תקלה חמורה שכזו. אותם גורמים העריכו כי עד שלא תאותר הסיבה המדויקת לסדק החמור לא יחזור המערך לפעילות.

  • עוד באותו נושא:
  • אפאצ'י

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully