וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון להורי הדסה: משרד הבריאות הסכים לכל דרישותיהם

פרסום ראשון: הנשיא ריבלין השיג הסכמה ממשרד הבריאות לכל דרישות הורי הילדים חולי הסרטן, ובהן גם החזרת הצוות המתפטר, כולל מנהל המחלקה - מה שיוביל להזזת המנהל החדש מתפקידו. הדסה: "נחושים להשאירו". הרופאים הפורשים: "זהו ספין, לא נגיע לפתרון בלי התערבות בג"ץ"

צלמים זמניים מורשים

משרד הבריאות קיבל את כל דרישות הורי ילדי המחלקה ההמטואונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ובכללן החזרתו של מנהל המחלקה הקודם פרופ' מיקי וינטרוב וכל הצוות הפורש. לוואלה! NEWS הגיע המסמך ובו ההסכמה על הדברים, שהושגה בתיווכו של נשיא המדינה ראובן ריבלין ממשרד הבריאות. מנהל המחלקה החדש ייאלץ לזוז מתפקידו בעקבות השינויים הצפויים.

מהרופאים הפורשים נמסר: "חבל על הספין התקשורתי הנוסף של שר הבריאות, מנכ"ל משרד משרד הבריאות ומנהל הדסה עושים - ושוב על חשבון ההורים ובמקום לפתור את המשבר. בושה וכלימה שהפעם לא היססו לזלזל גם בכבוד נשיא המדינה, שבתום לב ניסה לסייע. הנה, לזה התכוונו כשאמרנו שלא ניתן להגיע לשום דבר אמיתי שלא בחסות בג"ץ".

שרה נתניהו מבקרת באוהל שדה של ילדי חולי סרטן בגן סאקר, ירושלים 19 ביוני 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ההורים בבית חולים שדה שהוקם בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ואולם, בהנהלת הדסה טענו כי הרופאים הפורשים דחו כבר את מתווה הנשיא - וכי בית החולים לא מעוניין להזיז את מנהל המחלקה הנוכחי מתפקידו. "בהודעה ששלח מנכ"ל משרד הבריאות למנכ"ל הדסה מוקדם יותר היום, נמסר כי הרופאים המתפטרים דחו גם את מתווה בית הנשיא. בזאת, חסכו הרופאים המתפטרים קרע בין משרד הבריאות להנהלת הדסה, כיוון שהדסה נחושה לשמר את ניהול המחלקה בידי ד"ר גל גולדשטיין ולשמר את צוות הרופאים המומחים שכבר גויס ועובד במחלקה", נמסר. ד"ר גל גולדשטיין עושה נפלאות כבר במשך חודש וחצי כמנהל המחלקה והנהלת הדסה מצדיעה לו. במקביל ממשיך גיוס רופאים איכותיים מומחים ומשתלמים לרבות מומחים בינלאומיים ממרכזים מובילים בעולם שיצטרפו לצוות בחודשים הקרובים".

עוד נמסר, כי "במקביל להליך הזה ולמרות שאין סיכוי לקריאה זאת, קוראת הנהלת הדסה למתפטרים לשוב לעבודה במחלקה כאשר היא מתחייבת להיפגש עם כל אחד מהם ולסכם במשותף את תפקידם העתידי במחלקה המתפתחת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

התכתובות בין ההורים למשרד הבריאות

מערכת וואלה! NEWS

אתמול נועדו ההורים עם ריבלין בלשכתו והעלו בפניו את הדרישות לחזרתם למחלקה - שאותה עזבו יחד עם הרופאים. ההורים הציבו שלושה תנאים עיקריים, שעולים בקנה אחד עם תנאי הרופאים המתפטרים. "הפרדת השתלות מח עצם: השתלות מח עצם יבוצעו במחלקת ילדים בלבד, ולמנהל המחלקה תינתן סמכות ההחלטה על השתלות ילדים מחוץ למחלקה. תיירות המרפא: כמות תיירות המרפא תיקבע בתיאום עם מנהל המחלקה ובהתאם ליכולת המחלקה והסטנדרטים המקצועיים הנדרשים. חזרת הרופאים למחלקה: כל הצוות הרפואי, היינו שישה רופאים ושלושה מתמחים, ישובו לתפקידם המקורי טרם ההתפטרות. מנהל המחלקה וסגניתו ישובו לתפקידיהם המקוריים ערב פרוץ המשבר".

נשיא המדינה נעתר לבקשתם והעביר את הדרישות למנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שהבוקר הודיע כי הוא מסכים לכלל הדרישות. במכתב שהגיע לידי וואלה! NEWS, השיב בר סימן טוב למנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, כי הוא מקבל את כל דרישות.

הפגנת הואים וילדים מהמחלקה ההמטואונקולוגית בהדסה מפגינים מחוץ לבית רוה"מ בדרישה לפטר את ליצמן 16 במאי 2017. נועם מושקוביץ
הפגנת ההורים והילדים בחודש שעבר מול מעון ראש הממשלה/נועם מושקוביץ

"אני מודה לך על פנייתך ועל נכונות בית הנשיא להביא לפתרון המשבר באופן המהיר ביותר. על דעת שר הבריאות ובברכתו הריני להודיעך כי ככלל, הדרישות העולות במכתבכם מקובלות עלינו ויש לשבת כעת בדחיפות ובאופן ישיר עם הרופאים על מנת לעגן הסכמות אלה בהסדרים מפורטים", כתב.

בשיחה עם וואלה! NEWS הבהיר המנכ"ל כי הוא רוצה לפתור את המשבר ולסכם עם הרופאים את חזרתם עוד לפני הדיון בבג"ץ שיתקיים ביום שלישי. החזרת כל הרופאים לתפקידם הקודם, כולל מנהל המחלקה וסגניתו, היא סוגיה שעלולה להיתקל בבעיה משפטית, מאחר שמנהל המחלקה החדש - ד"ר גל גולדשטיין - אונקולוג בכיר מבית חולים שיבא תל השומר, עזב מקום עבודה בטוח ועתיד מבטיח כדי לנהל את המחלקה בהדסה, בכפוף לחוזה עבודה מסודר.

פרופ' זאב רוטשטיין במסיבת העיתונאים בהדסה 13 ביוני 2017. מגד גוזני
פרופ' רוטשטיין/מגד גוזני

בשיחה עם בר סימן טוב, הבהיר לוואלה! NEWS כי הוא יפתור את הסוגיה הזאת. "הכול פתיר. אם רוצים הכול פתיר ואנחנו נפתור גם את הסוגיה הזאת (המשפטית). גם אם זה אומר להזיז את המנהל החדש מתפקידו ולערוך שינויים במחלקה. אני חושב שהרופאים צריכים לשוב ולהיפגש איתנו כדי לסכם את הדברים, עוד לפני הבג"ץ".

נראה כי ההסכמה על כל דרישות הרופאים לא מותירה להם ברירות רבות אם פניהם אכן לפתרון המשבר. בליבת הדרישות עמדה סוגיית השתלות מח העצם, שהייתה גם הטריגר להתפטרותם. הרופאים ביקשו להשאיר את ההשתלות במחלקת בילדים ולא להעבירם למחלקת המבוגרים. מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, הצהיר כי תהיה הפרדה - אולם זו נעשתה בפועל באמצעות וילונות במחלקת המבוגרים. כעת, הסכים מנכ"ל משרד הבריאות להפרדה המוחלטת, ולהשארתם של הילדים במחלקה שלהם בלבד.

(עדכון ראשון: 15:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully