וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים וספינת מזון: טורקיה מגבירה את הסיוע לקטאר המבודדת

22.6.2017 / 15:15

כלי תקשורת במדינה דיוחו כי כוח צבאי נוסף נשלח לבסיס בדוחא וכי משלוח סיוע ראשון יועבר דרך הים כדי להקל על המצור. במקביל, מנסה ארדואן למצוא פתרון ושוחח עם מנהיגי סעודיה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

טורקיה שלחה היום (חמישי) ספינת סיוע מזון ראשונה לקטאר וכוח קטן של חיילים לנסיכות שבודדה בידי שכנותיה – כך דיווחו כלי תקשורת במדינה. במקביל, הנשיא רג'פ טייפ ארדואן שוחח עם מנהיגי ערב הסעודית בניסיון לקדם פתרון למשבר במפרץ.

"יש הסכמה על הגברת המאמצים לסיים את המתיחות באזור הקשורה לקטאר", מסרו גורמים בלשכתו של ארדואן. הנשיא שוחח במהלך הלילה עם סלמאן מלך ערב הסעודית ועם יורש העצר החדש, הנסיך מוחמד, ובירך אותו על קידומו. באנקרה, בעלת בריתה הקרובה של דוחא, מנסים לשמור על יחסים טובים גם עם ריאד, ועם בעלות בריתה שניתקו עם הנסיכות יחסים בטענה כי היא תומכת בטרור וקרובה לאיראן – האשמות שקטאר דוחה בתוקף.

כוחות טורקיים נפרסים בדוחא, קטאר, 18 ביוני 2017. דוחא, קטאר, טורקיה, רויטרס
עד אלף חיילים עשויים להתפרס בקטאר. כוח טורקי בדוחא, השבוע/רויטרס, דוחא, קטאר, טורקיה

לפי דיווח בעיתון הורייט, 25 חיילים וחמישה כלי רכב משוריינים נשלחו לקטאר ויצטרפו ל-88 חיילים שכבר מוצבים בבסיס הטורקי. לאחר תום עיד אל-פיטר, שיציין את סיום הרמדאן, אמור להתקיים תרגיל משותף בין שני הצבאות. מספר החיילים הטורקים שיוצב בקטאר עשוי להגיע בסופו של דבר לאלף, לפי הדיווח, יחד עם כוח אווירי. הפרלמנט באנקרה אישר בתחילת החודש בהליך מזורז לשלוח כוחות לבסיס שהוקם במסגרת הסכם בין הצדדים ב-2014.

סוכנות הידיעות אנדולו דיווחה כי ספינת סיוע ראשונה, הנושאת 4,000 טונות של מזון יבש, ירקות ופירות יצאה הבוקר מנמל במחוז איזמיר שבמערב טורקיה. הספינה אמורה להגיע לדוחא בתוך עשרה ימים, אחרי שעד היום נשלחו 105 מטוסי סיוע. לפי שר האוצר ניהאט זייבקצ'י, אין זה יעיל להעביר את האספקה דרך האוויר ומעתה היא תישלח בספינות ובכלי רכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully