וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב ורוסיה סיכמו על אזור חיץ בסוריה להרחקת איראן מגבול ירדן"

22.6.2017 / 14:12

העיתון א-שרק אל-אווסט דיווח כי ההסכם יביא להקמת רצועת ביטחון בעומק 30 ק"מ, שאליה יוכלו להיכנס רק כוחות סוריים סמליים. המשטר והמורדים גם התחייבו להפסקת אש באזור העיר דרעא הסמוכה לגבול - אך בשטח הלחימה נמשכת

צילום: עמוד הטוויטר UnionNews

(בווידאו: מל"ט איראני בדרום סוריה)

ארצות הברית, רוסיה וירדן סיכמו על הקמת אזור חיץ בדרום סוריה, שימנע מכוחות הנתמכים בידי איראן להתקרב עד 30 ק"מ לגבול ירדן - כך דיווח היום (חמישי) העיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט, היוצא לאור בלונדון. גורמים מערביים בכירים מסרו לעיתון כי במסגרת ההסכם תחל הפסקת אש בין משטרו של בשאר אסד למורדים, הנאבקים בחודשים האחרונים על השליטה בעיר דרעא.

בנוסף לכך, יוקמו מועצות מקומיות, יוכנס סיוע הומניטרי ויוחזרו פליטים מירדן. בתמורה, לפי הדיווח, יוכל המשטר להציב כוח צבאי סמלי במוסדות השלטון באזור ולעבור מדרעא אל מעבר א-רמת'א בגבול ירדן - ולפתוח את הכביש המסחרי שדרכו עוברת גם סחורה מלבנון לירדן.

צבא סוריה והמורדים התחייבו להילחם בארגוני הטרור באזור, בהם צבא חאלד בן אל ווליד, המסונף לדאעש, ותחריר א-שאם, ג'בהת א-נוסרה לשעבר. לפי הגורמים, ההסכם נחתם בשבוע שעבר - אולם בשטח עוד לא נראה זכר אליו. הקרבות בין הצדדים נמשכים, אחרי תום ההפוגה בת 48 השעות ביום שבת האחרון.

מורדים בבבסיס בעיר דרעא, סוריה, 21 ביוני 2017. רויטרס
אמורים לשלב כוחות עם המשטר נגד דאעש. מורדים בבסיס באזור דרעא, אתמול/רויטרס

מוקד הלחימה בתקופה האחרונה עבר לדרום סוריה, עם ניסיונות המשטר, הנתמך בידי חיזבאללה ומיליציות שיעיות אחרות, להתחבר לגבול עם עיראק ולפתוח נתיב יבשתי מאיראן ועד לחופי הים התיכון. בירדן חוששים מהתקרבות האיראנים לגבולם, והמלך עבדאללה אף הזכיר זאת במהלך ביקורו האחרון בארצות הברית.

המהלך של דמשק גרם לחיכוכים רבים גם עם הקואליציה האמריקנית, שהפילה ביום שלישי מל"ט מתוצרת איראנית שהופעל ככל הנראה בידי חיזבאללה, אחרי שזה התקרב לעבר א-תנף, עיירת גבול שבה נמצא גם בסיס עם כוחות אמריקניים מיוחדים. מוקדם יותר החודש הופל מל"ט אחר של כוחות המשטר, ולפני כן נרשמו שתי תקיפות נוספות של שיירות שהתקרבו לא-תנף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully