וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: "טראמפ הוא פסיכופת שיכול להוביל לאסון"

הביטאון הרשמי של המשטר הקומוניסטי הזהיר את הדרום שלא ללכת בעקבותיו של נשיא ארה"ב. זאת אחרי שתקף בחריפות את פיונגיאנג לאחר מותו של הסטודנט אוטו וורמבייר שמת לאחר ששב בתרדמת

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית כינתה היום (חמישי) את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ "פסיכופת" שעלול להוביל לאסון, זאת בעקבות המתיחות המחודשת בין הצדדים בעקבות מותו של הסטודנט האמריקני ששב ממעצר במדינה הקומוניסטית כשהוא בתרדמת והלך לעולמו בתחילת השבוע.

בביטאון הרשמי "רודונג סינמון" נכתב כי טראמפ נמצא "במצב קשה" בבית וכי הוא שוקל תקיפה בקוריאה הצפונית כדי להסיט את תשומת הלב ממנו. הנשיא גינה בחריפות את "המשטר האכזרי" בפיונגיאנג לאחר מותו של אוטו וורמבייר, בן 22, ואמר כי הוא נחוש כדי למנוע מטרגדיות דומות להישנות.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בארה"ב: זוהתה פעילות חשודה באתר גרעיני בצפון קוריאה
"השלים את המסע הביתה": הסוף הטראגי של הסטודנט ששב מצפון קוריאה

אוטו וורמבייר, סטודנט אמריקני, מובל למעצר בקוריאה הצפונית, מרץ 2016. רויטרס
מותו החריף את המתיחות. וורמבייר/רויטרס

"על קוריאה הדרומית להבין כי אם היא תלך אחרי טראמפ הפסיכופת זה רק יוביל לאסון", נכתב במאמר המערכת של הביטאון הצפון קוריאני. נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, שיבקר בוושינגטון בשבוע הבא, אמר גם הוא כי לצפון יש אחריות למותו של וורמבייר, על אף שהוא בעל גישה פייסנית יותר כלפי פיונגיאנג בהשוואה לממשלה הקודמת.

בחודשים האחרונים גבר החשש מפני עימות בחצי האי הקוריאני, בעקבות שורת ניסויים שערכה קוריאה הצפונית חרף הסנקציות הבינלאומית המוטלות עליה. ארצות הברית האיצה את תרגיליה הצבאיים באזור, ורק ביום שלישי קיימה מפגן שרירים עם הטסת מפציצים יחד עם צבאות יפן וקוריאה הדרומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נואם ומציג את הצו הנשיאותי המבטל את הסכמי ממשל אובמה עם קובה. 16 ביוני 2017. רויטרס
טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully