וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרתי מילואים באקדמיה זועמים: "נאבקים כדי לסיים את התואר"

22.6.2017 / 16:10

על אף שחוק זכויות הסטודנט מבקש להקל על המשרתים במילואים, טוענים רבים מהם כי תרומתם לצבא פוגעת משמעותית בהצלחתם בלימודים: "מי שנכנס מתחת לאלונקת השירות הקרבי מקבל כתף קרה מהמוסדות האקדמיים"

חטיבה 551 של פיקוד מרכז בכפר פלסטיני בשומרון באימון מילואים, ינואר 2016. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
"לסיים את הסימסטר בהצלחה - משימה בלתי אפשרית"/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

עמיחי שיקלי, מפקד פלוגה במילואים מקיבוץ חנתון, פרסם אמש (רביעי) פוסט בפייסבוק שזכה לאלפי שיתופים, שבו מחה על הקושי של חיילי המילואים לסיים את לימודיהם האקדמיים בשילוב עם שירותם. הפוסט של שיקלי הפך במהרה לוויראלי ועורר ברשת את מחאתם של משרתי מילואים רבים - הטוענים כי תרומתם לצבא פוגעת בלימודיהם.

"שר החינוך היקר, הרי לך נושא לטיפול דחוף",כתב שיקלי. "בעוונותיי אני מפקד פלוגה במילואים והשנה יש לנו הזכות לעשות שבועיים אימון גדודי בחודש יולי - שיא תקופת המבחנים של הסטודנטים שחלקם נדרשים לוותר על שלושה- ארבעה מועדי א' ולהיכנס אחר כך לסחרור של השלמות ומועדי ב'. לאלה שלומדים מקצועות הנדסה ומדעים מדובר במשימה בלתי אפשרית, בסיכון של סמסטר שלם".

"איך יכול להיות שאותו קומץ קטנטן של סטודנטים לוחמים שנכנסים מתחת לאלונקת השירות הקרבי במילואים זוכה לכתף קרה מהמוסדות האקדמיים?", תהה שיקלי. "איך יכול להיות שמוסדות האקדמיה לא פורשים בפניהם שטיח אדום בדרך אל ובחזרה מהמילואים?".

לדבריו, יש להעניק ללוחמים במילואים מלגות ייעודיות ללוחמים מטעם המדינה, נקודות זכות, מועד א' נוסף ולהתנות מימון של מוסדות אקדמיים באפליה מתקנת לטובת מערך המילואים. "הגיעה השעה שהמדינה תיכנס מתחת לאלונקת המילואמיניקים ביתר שאת", חתם.


עוד בוואלה! NEWS:
משבר החשמל נמשך - ובעוטף עזה מודאגים: "זה שקט מדומה"
השר ארדן: "הפשיטה על 'ידיעות ספרים' - צעד מרחיק לכת ומטריד"
עצירים נצלים "על הגריל": בתי הכלא הסודיים שמשמשים את ארה"ב בתימן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שיקלי, בן 36, אמר לוואלה! NEWS: "אני ביום מלא טלפונים מסטודנטים עם תחושות דומות. כבר עשר שנים שאני משרת כמ"פ מילואים, מוסדות אקדמיים צריכים לבוא לקראת הלוחם". לדבריו, "זה הדבר הכי בסיסי שהמערכת תדאג למועדים נוספים למשרתי המילואים. עוד ועוד לוחמים אומרים שהם לא מסוגלים להגיע למילואים - לא צריך להיות מצב כזה - או השירות או המבחנים".

רם זנזורי, בן 26 מיבנה, קלע במילואים בחטיבת הצנחנים וסטודנט לכלכלה במכללה למינהל סיפר: "ביקשתי להגיע לפחות ימי מילואים בגלל המבחנים, אבל אין מה לעשות - זה המצב. צריך לתת עוד מועדים למשרתי המילואים באמצעות התערבות של פוליטיקאים שיזיזו את הנושא". לדבריו, "אתה רוצה לתרום, אבל מבלי שזה ידפוק לך את החיים כל יומיים".

עומרי כהן, מ"פ בפיקוד העורף וסטודנט בשנה ב' לפסיכולוגיה במרכז הבין תחומי אמר כי "בשנה שעברה היו לי מילואים רצופים וזה יוצר פער שלא כל כך פשוט להשלים. בבין תחומי באים לקראת התלמידים, אבל הצבא לא כל כך מתחשב בתקופת מבחנים ופתאום יש אימון גדודי בתחילת סימסטר. אם נתקעת במוסד לימודים לא גמיש - אכלת אותה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
קו חכם עם דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס בנושא תרגיל וביקורת פתע מטכ"ליים בגזרת פיקוד הצפון יוני 2017. דובר צה"ל
"אם נתקעת במוסד לימודים לא גמיש - אכלת אותה"/דובר צה"ל

רוני, איש מילואים ממעלות וסטודנט להנדסת תעשיה וניהול במסלול ערב במכללת רופין טען כי "אין צורך לפרוש עבורנו שטיח אדום, אני עושה מילואים בשביל עצמי". אולם לדבריו, "יחד עם זאת, למוסד אקדמי יש המון כוח ויכולת לעזור בלי טיפת מאמץ מצידו. לדוגמה לתת אישור אוטומטי למועדי ג' בלי אגרות או שיעורי תגבור עם המתרגל של הקורס כברירת מחדל. לא חסרות שיטות, רק צריך לרצות ולוודא שלא מתישים את הסטודנטים".

ב-2012 עבר בכנסת תיקון לחוק זכויות הסטודנט העוסק בנושא וקובע שורת הקלות למשרתי המילואים - במטרה שלימודיהם לא יפגעו. החוק אף מאפשר למוסדות להעניק שתי נקודות זכות תמורת שירות מילואים פעיל. אולם בפועל, הסטודנטים מרגישים כי האוניברסיטאות לא מקפידות על יישום החוק. "לסטודנטים וסטודנטיות המשרתים במילואים יש זכויות המעוגנות בחוק זכויות הסטודנט, אם כי ידוע לנו שלא כל המוסדות מקפידים עליהן בצורה מלאה", אומר רם שפע, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית. לדבריו, "כנציגי מל"ג, אנו פועלים בכדי לייצר מתכונת בה ניתן יהיה לשפר את הזכויות הניתנות ולהבין את המכשולים העיקריים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully