וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותקפה ונאנסה: כתבי אישום בפרשת התעללות אכזרית בבת 12

22.6.2017 / 12:28

שני כתבי אישום הוגשו בפרשה שהוגדרה בידי הפרקליטות "חמורה ואכזרית" נגד בת 16, שהובילה את מסכת ההתעללות ואזרח סודאן בן 30 שאנס אותה. בכתבי התביעה מפורטת שורת מקרי אלימות, בהם דקירה בחתיכת זכוכית, כיבוי סיגריות על פניה וחניקה ברגל כיסא

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

פרקליטות מחוז באר שבע הגישה היום (חמישי) שני כתבי אישום בפרשת ההתעללות בבת 12 באשקלון. האחד נגד ח', נערה בת 16, שהובילה את מסכת ההתעללות "החמורה והאכזרית", לפי הפרקליטות; והאחר נגד אזרח סודאן איברהים אידריס בן 30, שאנס את הקטינה בשכנועה של ח'. ח' מואשמת בעבירות של סחיטה באיומים וסחיטה בכוח, התעללות בחסר ישע, אינוס והבאת אדם לידי מעשה זנות, והדיון בעניינה נערך בדלתיים סגורות ושמה לא פורסם.

ח' והקורבן הכירו בחודש מרץ השנה, ומאז שררו ביניהן "יחסי חברות", שהושתתו על כך שהקורבן חששה מפני הנאשמת וסרה למרותה. לפי כתב האישום, החל ממאי, דרשה הנאשמת מהקורבן כי תעביר לה סכומי כסף שונים תוך שהיא מאיימת עליה באיומים שונים. היא אמרה לה שתניח מטען חבלה מתחת לרכבה של אמה; תשרוף את ביתה; תדקור אותה; ותדקור ותכה את אחיה. הנאשמת אף תקפה את הקורבן פעמים רבות, יחד עם קטינים אחרים, בכדי להניע אותה להעביר לה את סכומי הכסף המבוקשים. כתוצאה מכך, הקורבן העבירה לנאשמת מדי יום או בתדירות דומה, סכומים הנעים בין 100 ל-150 שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
תחת זהות בדויה: נתין זר חשוד בהדבקת חברתו ב-HIV ותקיפת נשים
צעק "אני ארצח אותך" - ודקר בסכין: אישום נגד צעיר מירושלים
נרדם, התעשת - והעלים ראיות: בן 51 נאשם ברצח חברו בשכרות

הארכת מעצר נתין זר מסודאן החשוד בהתעללות בנערה בית משפט השלום, בב"ש 22 ביוני 2017. לירון מולדובן
אידריס. מואשם באונס קטינה/לירון מולדובן

באחד האישומים מתואר כיצד הגיעה הקורבן למפגש עם הנאשמת ועם שתי קטינות נוספות, א' כבת 13.5 וב' כבת 14.5, בחוף הים של אשקלון. הקורבן מסרה לנאשמת סכום כסף בהתאם לדרישתה. במעמד זה איימה הנאשמת על א' שתתקוף את הקורבן על כך שאיחרה במסירת התשלום, אחרת תכה אותה. בעקבות כך, תקפה א' את הקורבן, משכה בשערותיה ושפכה עליה מים. ב' הצטרפה גם היא לתקיפה ומשכה בשערותיה עד שגופה הוטח ארצה.

כמה ימים לאחר מכן, אירעה תקרית נוספת בחוף הים באשקלון שבו לקחו חלק הנאשמת והקטינות א' וב'. באירוע זה חפרו הנאשמת וב' בור בחוף. ב' מילאה בו מים והנאשמת דחפה את ראשה של המתלוננת לבור, בעוד היא וב' העיפו חול על ראשה. לאחר אירוע זה הורתה הנאשמת לקורבן להשיג לה סכומי כסף נוספים, כשהיא מורה לה לעבור בבתים הסמוכים לחוף ולבקש סכומי כסף. הקורבן עשתה זאת, וכעבור זמן קצר שבה לחוף כשבידה סכום של 100 שקלים, שאותם העבירה לנאשמת.

עוד באותו נושא

חברותיה של החשודה המרכזית בהתעללות בבת 13: "כולם פחדו ממנה"

לכתבה המלאה
חוף אשקלון. רשות הטבע והגנים
הטיחו את גופה לאדמה. חוף הים באשקלון/רשות הטבע והגנים

באישום נוסף מתואר כיצד הנאשמת יחד עם הקטינים ג' וד', בני גילה של בת ה-12, תקפו את המתלוננת באלימות לאחר שהיא מסרה לנאשמת סכום כסף כפי שנדרשה. בהמשך הצטרפה גם הקטינה א', ושלושת הקטינים והנאשמת תקפו את הקורבן תוך שג' אוחז בה ומאפשר בכך לאחרים להכות אותה. באותו אירוע הציתה הנאשמת את שיערה של המתלוננת וכיבתה סיגריות בוערות על פניה כשש פעמים.

בתקרית זו תקפה גם א' את הקורבן. היא משכה בשיערה, בעטה בה בכל חלקי גופה, הטיחה אותה ארצה, הכתה בה באגרופים וכיבתה אף היא, פעמיים, סיגריות בוערות על פניה של המתלוננת ומעכה פחית על ראשה. בנוסף לכך, אחז ג' בענף עץ דקל ודקר את המתלוננת בבטנה התחתונה, סמוך לאיבר מינה, סטר לה על פניה והטיח אותה ארצה כמה פעמים, ביחד עם ד'. גם ד' סטר לה, חנק אותה, הטיח אותה על הרצפה ובעט בראשה.

מה שקטע את מסכת ההתעללות הזאת היה התערבותם של שני קטינים המכירים את הקורבן ועברו במקום במקרה. הם הורו לקורבן לבוא עמם, אך בטרם עזיבתה, הודיעה לה הנאשמת כי היא "קונסת" אותה על סך של 3,000 שקלים. כתוצאה מהמעשים נגרמו לבת ה-12 דימומים בשפתיה, וכן בבטנה התחתונה סמוך לאיבר מינה וחבלות בחלקי גופה.

הסקייטפארק באשקלון 20 ביוני 2017. שי מכלוף
מתחם "סקייט פארק" באשקלון, שם אירעה אחת התקיפות/שי מכלוף

יום למחרת, לפי כתב האישום, התרחש אירוע אלימות נוסף שבו נפגשו הנאשמת, הקטינה א', הקטינה ה' כבת 13.5, והקורבן בסמוך לתחנה המרכזית באשקלון. הנאשמת דרשה מבת ה-12 סכום כסף נוסף בטענה כי היא "הלשינה" עליה במשטרה. היא סטרה על פניה, בעטה בה כמה פעמים, הניחה את ידיה סביב צווארה וחנקה אותה, תוך שהיא דורשת ממנה לשלם לה. לאחר מכן אחזה הנאשמת ברגל שבורה של כיסא פלסטיק, הניחה אותו מתחת לסנטרה של הקורבן וניסתה לחנוק אותה, תוך שהיא מניפה אותה באוויר באמצעות רגל הכיסא, תוך שהקורבן משמיעה קולות חנק. בזמן מעשים אלה צחקה הנאשמת.

בהמשך הרימה הנאשמת חתיכת זכוכית שבורה מהרצפה, תקעה אותה באחת מכוויות הסיגריות שהיו על פניה של הקורבן, והקיזה דם. א' תקפה אף היא את הקורבן. היא השליכה לעברה מטף כיבוי אש ומנגל, סטרה לה על פניה ובעטה בה. מעשיהם של א' והנאשמת גרמו לה לפציעה באוזן. לבסוף, קשרה הנאשמת את פיה של הקורבן שדיממה באמצעות חולצה השייכת לקטינה ה', בעוד א' צילמה את הקורבן. רק התערבות מצד עוברת אורח גרמה לנאשמת לחדול ממעשיה.

אישום נגד אידריס: אנס את בת ה-12 בפרדס סמוך

לפי כתב האישום שהוגש נגד אידריס, ח' בת ה-16 סחטה מא' בת ה-12 כספים תוך שימוש באיומים ובכוח. במסגרת מסכת הסחיטה נסעה ח' עם א' לדירה בעיר, שם מתגורר אידריס עם חבריו. בדירה הודיעה ח' לא' כי עומדות לרשותה עשר דקות להעביר לה 300 שקלים או שתקרא לגבר שיקיים עמה יחסי מין בתמורה לסכום. א' ביקשה מאידריס וחבריו את סכום הכסף בתמורה ל"לעשות דברים", אך הם סירבו והיא עזבה את המקום. כעבור זמן קצר שבה לדירה ודרשה שוב את הכסף, והפעם נענה הנאשם לבקשתה והודיע לה כי הדבר ייעשה בעוד שעה.

בפרק הזמן עד פגישתה עם אידריס תקפו ח' ונערות נוספות את א' ליד הדירה. הן משכו בשיערה, בעטו בה והטיחו את ראשה ברצפה. כעבור שעה ירד למטה אידריס וח' שאלה אותו "אם הוא רוצה זיון?", הוא השיב בחיוב ואנס את בת ה-12בפרדס סמוך, אף שידע כי היא קטינה מתחת לגיל 14. כשסיים לבצע את זממו שילם לה 200 שקלים. כתוצאה מהאונס דיממה בת ה-12.

הילה יחזקאל, עורכת הדין של משפחת הקורבן, אמרה בתגובה לכתב האישום החמור: "מדובר במקרה חמור מאוד של תקיפה קשה של קטינה בת 12. יש חשיבות עליונה למקרה הזה מבחינה חברתית. כהורים יש חשיבות שהתיק הזה ימוצה, יש לזה חשיבות ערכית וחברתית. נלווה את הקטינה הנפגעת ונמצה את זכויותיה מול מערכת החוק. מצבה של הקטינה בכי רע. היא עברה אלימות מינית נפשית קשה. המטרה העיקרית לפנינו הוא לסייע לה. ההורים במשבר מאוד קשה כיוון שבתם עברה איומים תקיפה ואלימות קשה. גם הם היו קורבן".

עו"ד מיכאל בוסקילה, שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את הנאשמת, מסר: "הקטינה מגיעה מרקע משפחתי מורכב ועברה טרגדיות קשות נמצאת במצב נפשי קשה. לאור מצבה ועברה רשויות הרווחה החלו לבחון את מצבה. אנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט".

עו"ד אכרם חסונה שמייצג את הנאשם באונס אמר: "הנאשם שיתף פעולה עם החוקרים והכחיש את כל החשדות. אנו ממתינים לקבל את חומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully