וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ג'ורנל פיטר כתב בכיר שהיה מעורב בעסקת נשק עם מקור שלו

22.6.2017 / 11:53

העיתון האמריקני פיטר את ראש דסק החוץ ג'יי סולומון, אחרי שתכתובות מייל שלו עם איל הון איראני חשפו כי הם מנסים לקדם מכירת מטוסי ריגול לאיחוד האמירויות כדי לעקוב אחרי איראן. "הפר את האתיקה העיתונאית"

כתב וול סטריט ג'ורנל ג'יי סולומון. AP
התנצל בפני מעסיקיו ועמיתיו. סולומון/AP

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" פיטר אתמול (רביעי) את אחד מכתביו הבכירים בשל מעורבותו בעסקאות מסחריות, כולל עסקאות נשק עם ממשלות זרות – אחת מהן עם איש עסקים ששימש גם אחד ממקורותיו. ג'יי סולומון, ראש דסק חדשות החוץ בעיתון האמריקני, קיבל הצעה של כ-10% ממניותיה של חברת "דנקס", שבראשה עומד איל התעופה האיראני פרהאד אזימה שהעביר בעבר כלי נשק לסוכנות הביון המרכזית (CIA). לפי שעה טרם התברר אם סולומון קיבל ממנו כסף או הסכים למניות בחברה.

"אנחנו מאוכזבים ממעשיו ומשיקול הדעת הלקוי שלו", מסר דובר מטעם העיתון. "בזמן שהחקירה שלנו נמשכת, הגענו למסקנה שסולומון הפר את האתיקה העיתונאית, כמו גם את הסטנדרטים שלנו", הוסיף.

"שגיתי בדיווחים שלי ונכנסתי לעולם שלא הבנתי", אמר סולומון. "מעולם לא עשיתי עסקים עם אזימה ולא התכוונתי לעשות זאת. עם זאת, אני מבין מדוע המיילים והשיחות בינינו עשויות להיראות כאילו שהייתי מעורב בפעילויות בעייתיות. אני מתנצל בפני מנהליי ועמיתיי, שהיו נהדרים כלפיי".

עוד ידיעות מהעולם
עצירים נצלים "על הגריל": בתי הכלא הסודיים שמשמשים את ארה"ב בתימן
עיראק: דאעש פוצץ את המסגד במוסול שבו הוכרזה "המדינה האסלאמית"

שני שותפים נוספים בחברה – אנשי CIA לשעבר גארי ברנסטיין וסקוט מודל – סיפרו כי סולומון היה מעורב בהצעות העסקיות עם אזימה בזמן שהוא המשיך להשתמש בו כמקור לידיעות שלו. השניים טענו כי סולומון עזב את החברה זמן קצר לאחר שהחלה את פעילותה העסקית וכי המיזם מעולם לא התרומם יותר מדי. הם לא מסרו תאריך לעזיבתו של סולומון.

באחת העסקאות המדוברות, שנחשפו במיילים שהגיעו לידי סוכנות הידיעות אי-פי, אזימה כתב באפריל 2015 לסולומון על הצעה למכירת מטוסי ריגול ומעקב בסך 725 מיליון דולר לאיחוד האמירויות הערביות, שיאפשרו ריגול בתוך שטחה של איראן. הכתב של וול סטריט ג'ורנל היה אמור לדבר על כך עם נציגים מאבו דאבי. "אנחנו מאחלים הצלחה רבה לג'יי בעסקה הראשונה שלו", כתב אזימה במייל לשלושת שותפיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully