וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "נתניהו מוכן לסכן את המדינה על מנת לשמור על כיסאו"

22.6.2017 / 19:30

בנאום בכנס הרצליה, קרא ראש הממשלה לשעבר להקים "גוש גדול וסוחף, לא חיקויי נתניהו חיוורים וחלולים, לפני שנידרדר לפשיזם או לאפרטהייד". יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "מקורביו של נתניהו קיבלו מיליונים על קומבינת הצוללות"

עריכה: נועה לוי

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק אמר הערב (חמישי) בנאומו בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי בעיר כי "ראש הממשלה נתניהו מוכן לסכן את המדינה על מנת לשמור על כיסאו. מנהיגי הלאומנות האפלה, מביאים מסר מפלג, מסית ומפורר. מ'שכחו מה זה להיות יהודים' ועד הערבים נוהרים, ניצב מעלינו מסית העל מבלפור". ברק קרא להקים "גוש גדול וסוחף. לא חיקויי נתניהו חיוורים וחלולים. זו שעת משבר ומבחן לפני שנידרדר לפשיזם או חלילה לאפרטהייד".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברים: "אהוד ברק נשמע כמו תקליט שחוק. מדובר בראש הממשלה הכושל בתולדות המדינה, ואף ציוץ לא ישכיח זאת מעם ישראל, שבחר לזרוק אותו מהחיים הציבוריים עם כרטיס לכיוון אחד".

אהוד ברק בארוע שבתרבות בהבימה 3 ביוני  2017. שיר אלבוך, מערכת וואלה! NEWS
קרא להקמת "גוש גדול וסוחף". ברק/מערכת וואלה! NEWS, שיר אלבוך

ברק האשים כי "כשנתניהו מבקש מחברי סיעתו 'תנו לי לנהל את העניין מול טראמפ', פירוש הפנייה הוא 'תנו לי לתחמן את טראמפ'. על הפרק עומדת מזה שנתיים הזדמנות היסטורית: היוזמה האיזורית עם הנושא הפלסטיני. היא לא תהיה שם לעד, והאחריות להחמצתה על נתניהו בלבד. מהבית הלבן נדמה שהסכסוך הזה עם הסיכון הכי נמוך, ותשואה גבוהה. משם, והם רובם אנשי נדל"ן, זה נראה כמו סכסוך נדל"ן".

"נתניהו מתעתע בציבור כולו כאילו המשך הבנייה של ההתנחלויות המבודדות בכל יהודה ושומרון הוא חיוני לביטחון המדינה. אין דבר רחוק יותר מן האמת מדינה אחת תהיה או דו לאומית עם רוב ערבי, או סביר יותר עם משטר אפרטהייד שטובל באלימות ומעליו סכנת קריסה. האיום הקיומי הכבד ביותר על עתידה של מדינת ישראל הוא אג'נדת המדינה האחת והמדרון החלקלק אליו מובילה אותנו ממשלת נתניהו".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (חמישי) בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ראש הממשלה בחקירה פלילית שנמשכת בלי סוף. רשויות החוק מתנהגות כאילו יש להן את כל הזמן בעולם, אין להן, המדינה תחת עננה. תודיעו שהוא לא עשה כלום, תודיעו שיש כתב אישום, אבל תגמרו את זה! לכאן או לכאן", אמר. לדבריו, "מקורביו של ראש הממשלה, האנשים הכי קרובים אליו, קיבלו מיליונים על 'קומבינת הצוללות'. אף אחד אפילו לא מכחיש את זה, אבל התרגלנו. השחיתות נראית לנו חלק מהחיים".

לפיד נדרש גם להתנהלותו של ראש הממשלה נגד התקשורת והתייחס לתגובה ששלח לעיתונאית אילנה דיין בעקבות תחקיר שפרסמה על אודותיו בתכנית "עובדה". "ראש הממשלה מגיב על תחקיר עיתונאי לגיטימי בהתקפה אלימה על עיתונאית חשובה. מותר לו להגיב, אבל הסגנון, הבוטות, הרשעות. אתה ראש הממשלה, אתה הממלכה, אתה לא טוקבקיסט. תייצג אותנו, תכבד את זה. כל מי שמעז לחקור אותם, עיתונאי, שוטר או פרקליט הוא בוגד, הוא פוליטי, מותר לעצור אותו בכל דרך". הוא המשיך: "את מי זה מייצג? זה הליכוד? בגין לא היה כזה. דוד לוי לא היה כזה. מצביעי הליכוד לא כאלה". לפיד לא חשך שבטו גם ממפלגת העבודה: "את מי מייצגת תחרות העלבונות של הפריימריז בעבודה? את בן גוריון? הוא היה זורק אותם מהמפלגה. את כל התשעה".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי, 22 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
"תחרות עלבונות". לפיד, היום/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

כנס הרצליה במרכז הבינתחומי מתקיים תחת הכותרת "אורות וצללים: מאזן ההזדמנויות והסיכונים בפרוס שנת ה-70 למדינת ישראל". היום הוא יומו האחרון, והוא ייחתם בנאום של הנשיא ריבלין. בניגוד לנהוג בעבר, ראש הממשלה לא ינאם בכנס.

מוקדם יותר דיברו שר החינוך נפתלי בנט, שר הביטחון אביגדור ליברמן והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן. בהמשך ידברו יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, וכן ראשי יש עתיד ומרצ יאיר לפיד וזהבה גלאון. בנוסף להם, ינאמו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק וראש השב"כ לשעבר יורם כהן.

(עדכון ראשון: 11:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully