וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: האסטרטגיה של אבו מאזן – לגרור את חמאס לעימות עם ישראל

22.6.2017 / 9:43

בנאום בכנס הרצליה, טען שר הביטחון כי הפתרון היחיד להגעה להסכם עם הפלסטינים הוא חתימה על הסדר אזורי עם "מדינות ערב המתונות". לדבריו, הסדר כזה "יכניס לישראל 45 מיליארד דולר נוספים כל שנה"

צלמים זמניים מורשים

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (חמישי) בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן משתמש "באסטרטגיה כפולה". לדבריו, "הוא מנסה גם לפגוע בארגון חמאס באמצעות קיצוץ החשמל ברצועת עזה, אך גם לגרור אותו לעימות מול ישראל". עוד ציין כי "המצב לא יכול להימשך לנצח. אנחנו לא מזדנבים אחר האירועים אלא משתדלים להוביל את הדברים עם קו ברור. אך משבר החשמל הוא פנים פלסטיני ואני לא חושב שעלינו להתערב בכוח".

בהתייחסו לתהליך השלום, הבהיר כי השגת הסכם אזורי עם מדינות המזרח התיכון תכניס לישראל לפחות 45 מיליארד דולר מדי שנה. אולם לדבריו, "חייבים להגיע קודם כל להסדר – ורק אחר כך יבוא ההסכם עם הפלסטינים. כל מי שמנסה להתנות זאת מביא אותנו למבוי סתום. צריך קודם כל להגיע להסדר עם המדינות הסוניות המתונות".

עוד בוואלה! NEWS:
אבו מאזן נועד עם קושנר: "בפגישה נידונו כל הנושאים המרכזיים"
נערים במדים שילמדו ערכי משטרה: תנועת הנוער של אלשיך נחשפת
עיראק: דאעש פוצץ את המסגד במוסול שבו הוכרזה "המדינה האסלאמית"

שר הביטחון אביגדור ליברמן בכנס הרצליה 22 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו לא צריכים להתערב בכוח במשבר החשמל בעזה". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

עוד טען ליברמן בנאומו כי הגעה להסכם שלום עם הפלסטינים לא תפתור את הבעיות – אלא תגדיל אותן. "אנחנו לא נסכים לפליט אחד לחזור לגבולות 1967, שלא יהיו אשליות", הבהיר. "האור היחיד בקצה המנהרה הוא יחסים דיפלומטיים וכלכליים מלאים עם ערב הסעודית ומדינות המפרץ. היעדר ניצחון במערכות עיכב את היחסים שלנו עם מדינות ערב המתונות לפחות בעשור, אני מקווה שבתקופה הקרובה נצליח להגיע לפריצת דרך אסטרטגית". בחלוף 24 שנים מחתימת הסכמי אוסלו, אמר ליברמן כי עיקרון "שטחים תמורת שלום אינו נכון. בלי יכולת לעשות הפקת לקחים ממה שקרה בשנים שחלפו מאז לא נוכל להתקדם".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שנאם גם כן בכנס אמר כי "ברגע שמדינות דמוקרטיות עוברות את התהליך שעברנו בשנתיים האחרונות, יש הזדמנות היסטורית לייצר קואליציה בינלאומית נגד הטרור - גם עם מדינות ערב הסוניות". לדבריו, "בזכותה ייתכן שאפשר גם למנף את שיתוף הפעולה להזדמנויות מדיניות ונורמליזציה בעולם הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully