וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנבלם בידי כחלון: "חוק הג'ובים" של ביטן יעלה לוועדת השרים

22.6.2017 / 9:59

הצעת החוק של יו"ר הקואליציה, המבקשת להקל על מינוי שרים וחברי כנסת לדירקטורים בחברות ציבוריות, ירדה מהפרק בשנה שעברה בשל התנגדותו של שר האוצר. ביטן: "לא רק פקידים במשרד האוצר מוכשרים מספיק לתפקיד"

דוד ביטן ומשה כחלון. ראובן קסטרו
"שרים וראשי עיר מוכשרים לא פחות". ביטן וכחלון/ראובן קסטרו

ועדת השרים לחקיקה צפויה לדון ביום ראשון הקרוב בהצעת החוק של יו"ר הקואליציה דוד ביטן, המבקשת להקל על פוליטיקאים להתמנות לדירקטורים מטעם המדינה בחברות ממשלתיות. הצעת החוק, שזכתה לכינוי "חוק הג'ובים", קובעת כי מי שכיהן בעבר חבר כנסת או שר במשך שלוש שנים, ומי שכיהן ראש רשות מקומית במשך חמש שנים, יוכל להתמנות כדירקטור מטעם המדינה מבלי "להציג כישורים מיוחדים".

ההצעה הייתה אמורה לעלות להצבעה באוקטובר 2016, אולם שר אוצר משה כחלון הביע התנגדות לכך וביקש לדחות את הדיון בה עד להגעה לסיכומים חדשים. זאת, בשל חשש כי ההצעה תכשיר מינויים פוליטיים לחברות ממשלתיות. להתנגדותו של כחלון קדמה התנגדות נוספת של מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב, שטען כי "הצעת החוק מייצרת 'מסלול ירוק' למינויים על בסיס של זיקות פוליטיות ולא על בסיס כישורים". לדבריו, היא "תפגע אנושות במנהל תקין ובאמון הציבור, בהבטחת מקצועיותם של הדירקטורים ובעצמאותם, ובשיפור תפקודן של החברות הממשלתיות".

החוק הקיים כיום קובע קריטריונים למינוי, בהם תואר אקדמי וניסיון של חמש שנים בתפקיד אחד או שניים מהתפקידים הבאים - בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף פעילות משמעותי; כהונה ציבורית בכירה בשירות הציבורי בתפקידים כלכלים, מסחריים, משפטיים, ניהוליים או בתחום עיסוקה של החברה.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: השר חיים כץ זומן לחקירה בפרשת התעשייה האווירית
עיראק: דאעש פוצץ את המסגד במוסול שבו הוכרזה "המדינה האסלאמית"
נתניהו נפגש עם קושנר: "הדגישו כי השגת השלום תיקח זמן"

אורי יוגב בכנס כלכליסט. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"מסלול ירוק למינויים פוליטיים". אורי יוגב/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

ביטן מסר היום (חמישי) לוואלה! NEWS כי "עם כל הכבוד הראוי, לא רק פקידים לשעבר באגף התקציבים במשרד האוצר ודומיהם, מוכשרים ככל שיהיו, יכולים לכהן דירקטורים בחברות ציבוריות. גם שרים וראשי עיר שניהלו תקציבים במאות מיליוני שקלים וקיבלו החלטות מערכתיות חשובות, מוכשרים לא פחות ואולי אף יותר, כדי לשרת את הציבור בצורה מיטבית".

ממפלגת יש עתיד נמסר: "שחיתות פוליטית זו לא תוכנית עבודה. עוד לא סיימו לסדר לחברי המפלגות שלהם יום חופש בפריימריס וכבר הם ממשיכים לסידור עבודה הבא. זאת ממשלה שדואגת רק לעצמה, למקורבים שלה, לחברי המפלגה שלה ומי שמשלם את הצ'ק זה אזרחי ישראל. אין להם תשובות לבעיות האמיתיות של אזרחי ישראל, אין להם תוכנית עבודה לאף אחד מהאתגרים של מדינת ישראל, אז כל מה שנשאר להם להתעסק בו לקמבן את החבר'ה. יש עתיד תילחם בשחיתות הזו בכל כוחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully