וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן נועד עם קושנר: "בפגישה נידונו כל הנושאים המרכזיים"

יועצו של טראמפ נפגש ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית. הפגישה, שנמשכה שעתיים, החלה אחרי סעודת האיפטאר לשבירת צום הרמדאן. אתמול התבקשו הפלסטינים להכין רשימת דרישות לפתיחת המו"מ עם ישראל

צלמים זמניים מורשים

ג'ארד קושנר, יועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וחתנו, נועד אמש (חמישי) ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. הפגישה נמשכה שעתיים אחרי סעודת האיפטאר לשבירת צום הרמדאן. דוברו של אבו מאזן נביל אבו-רודיינה מסר כי כל הנושאים המרכזיים שבלב הסכסוך נידונו בפגישה.

אתמול מסרו גורמים ברשות הפלסטינית כי לקראת פגישת אבו מאזן עם קושנר, נתבקשו הפלסטינים להכין רשימה של 12 סוגיות שעליהן ירצו לשאת ולתת עם ישראל. לדברי הגורמים, האמריקנים רואים בכך התמקדות בסוגיות מרכזיות, ולא פשטנות יתר של נושא מורכב.

קושנר נחת אתמול בישראל לביקור קצר בירושלים וברמאללה במסגרת ניסיונות הממשל להניע משא ומתן בין ישראל והפלסטינים. אחר הצהריים נפגש קושנר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. מדובר בביקורו השני של קושנר באזור מאז תחילת כהונת הנשיא טראמפ, בדיוק חודש לאחר שליווה את הנשיא לביקורו הראשון בישראל. לדברי בכיר בבית הלבן, בזמן שחלף מאז, "המגעים בין הבית הלבן למנהיגים בירושלים וברמאללה נמשכו מאחורי הקלעים".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו נפגש עם קושנר: "הדגישו כי השגת השלום תיקח זמן"
שליחו של טראמפ ביקר בבית משפחת הדס מלכא: "אלימות בלתי נסבלת"
ערב הפגישה עם גרינבלט: נתניהו במתקפה חריפה נגד אבו מאזן

פגישה בין יועצו הבכיר של טראמפ ג'ארד קושנר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ברמאללה 22.6.17. רויטרס
קושנר ואבו מאזן/רויטרס

בפגישה בין נתניהו לקושנר השתתפו גם שליח טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן וראש הסגל יואב הורוביץ. "זו הזדמנות לקדם את מטרותינו המשותפות של ביטחון שגשוג ושלום. ג'ארד, אני מברך אותך כאן ברוח זו, אני מכיר את מאמציך ואת מאמצי הנשיא ומצפה לעבוד איתך כדי להשיג מטרות אלו", אמר נתניהו לקושנר בפתח הפגישה. "היה לנו כאן ביקור היסטורי, הנשיא התקבל כאן בחום נהדר והותיר רושם עז על הישראלים וטוב לראותך שוב. אנא מסור לו דרישת שלום חמה". קושנר אמר כי "הנשיא מוסר דרישת שלום חמה וזה כבוד להיות כאן".

בתום הפגישה נמסר כי היא היתה פורייה ושני הצדדים אשררו את מחויבותם לקידום היעד שהציב הנשיא טראמפ להשגת שלום אמיתי וממושך בין ישראל והפלסטינים, אשר יחזק את היציבות באיזור. "שלושת הבכירים האמריקנים דנו עם ראש הממשלה בעדיפויות של ישראל, ובצעדים הבאים, תוך הכרה בתפקידה החשוב של ישראל בביטחון האזור. הבכירים האמריקנים וההנהגה הישראלית הדגישו שהשגת השלום תיקח זמן, ואת החשיבות של לעשות את כל הניתן כדי ליצור אווירה התורמת לעשיית שלום", נמסר מהבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully