וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ארדן: "הפשיטה על 'ידיעות ספרים' - צעד מרחיק לכת ומטריד"

יעקב אילון וטל שלו

22.6.2017 / 11:41

לשאלה על החרמת "מסמכי אולמרט", הפנה השר לביטחון הפנים אצבע מאשימה לפרקליטות. "צריך יהיה לשאול שאלות נוקבות את מי שקיבל את ההחלטה". בנט על אולמרט: "הגיע הזמן להוציא לפועל את מידת הרחמים". הריאיון המלא ישודר במהדורה המרכזית שתחל בשעה 14:00

מערכת וואלה!

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן נאם היום (חמישי) בכנס הרצליה במרכז הבינתחומי ולאחר מכן ענה על שאלות וואלה ! NEWS. כשנשאל על הפשיטה על משרדי "ידיעות ספרים" לחיפוש חומרים שכתב ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אמר ארדן כי הוא מודאג לגבי חופש הביטוי והפנה אצבע מאשימה לפרקליטות. "רק בסוף נדע אם הייתה הצדקה למעשה מרחיק הלכת הזה. צריך יהיה לשאול שאלות נוקבות את מי שקיבל את ההחלטה. אם יימצאו שם חומרים אסורים שנחשפו, התמונה תשתנה, אבל ודאי שזה מטריד", אמר. הריאיון המלא ישודר במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS בשעה 14:00.

לדבריו, "הציבור רואה את המשטרה (פושטת על המשרדים), אבל בחקירות כאלה אין לה את הידע והמומחיות להחליט איזה חומר פוגע בביטחון המדינה. מי שמנסה (להחליט) זה הפרקליטות". ביום חמישי שעבר פשטה המשטרה על המשרדים והחרימה מסמכים החשודים כמסווגים. המשטרה טענה כי הפשיטה נערכה בהנחיית הפרקליטות, ואילו בפרקליטות טענו כי המלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) והמשטרה אישרו את קיומה.

ארדן התייחס גם לרעיון תנועת הנוער שאתמול העלה המפכ"ל רוני אלשיך בנאומו. "משטרת ישראל עושה הרבה פעילויות למען האזרחים וזה לא בא לידי ביטוי לתקשורת. כיוון שכולנו חושבים שחלק מחוסנה של הדמוקרטיה זה אמון בגורמים שאוכפים את החוק, אנחנו רוצים שבני הנוער יכירו את פעילות המשטרה".

לקריאה נוספת:
הפרקליטות: "קיים חשש שדליפת מסמכי אולמרט תביא נזק ביטחוני חמור"
נערים במדים שילמדו ערכי משטרה: תנועת הנוער של אלשיך נחשפת

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בכנס הרצליה 22 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
"ודאי שזה מטריד". ארדן/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

בנאומו הציג ארדן את דרכי ההתמודדות של ישראל עם טרור היחידים. ארדן ציין כי בשנתיים וחצי האחרונות אירעו באזור שכם 32 פיגועים. "אני יכול לומר שאנחנו הולכים לבצע שינוי חסר תקדים בכל מערך האבטחה של שער שכם", הצהיר, "מצלמות, עמדות, מודיעין, שינוי פני השטח, נעשה הכול בשביל למזער באופן משמעותי את הפיגועים בנקודה הזאת. שער שכם הולך לעבור מהפך".

לוחמות מג"ב הדס מלכא והדר כהן נפלו בפיגועים שער שכם שהפך, לדברי ארדן, "להיות סמל הטרור של הפלסטינים. הם יודעים שהריבונות שלנו מתחילה בירושלים, והמחבלים רוצים לפגוע קודם כל בנקודת החיכוך הראשונה עם כוחות הביטחון בדרך המובילה להר הבית ולעיר העתיקה".

לפי נתוני המשרד לביטחון פנים, גל הטרור שהתפרץ בספטמבר 2015 כלל עד היום 381 פיגועי ירי, דקירה ודריסה. "אל מול הגל הזה נקטנו מספר צעדים", אמר ארדן, "פרסנו מאות ואלפי שוטרים במקומות רגישים, בהתאם למצב, והיערכות שונה בשטח; הצבנו מערכת מצלמות חכמות שתתוגבר עוד בקרוב בכל אזור העוטף את העיר העתיקה; אפשרנו כניסה של השוטרים לכל שכונה ביום ובלילה, במיוחד בירושלים; הקמנו את יחידות הסיור; הוצאנו ארגונים מסיתים, כמו התנועה האסלאמית והמוראביטון מחוץ לחוק; ושיפרנו את היכולות המודיעיניות והמבצעיות של יחידת הסייבר של המשטרה כדי לזהות איומים ברשתות החברתיות ולהגיע לחשודים במהירות".

לדבריו, כתוצאה מהצעדים האלו, נרשמה ירידה דרמטית במספר הפיגועים. ,אם בחצי השנה הראשון של גל הטרור חווינו בממוצע כ-38 פיגועים בחודש, ב-14 החודשים האחרונים הורדנו את מספר הפיגועים בכ-73%".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יעקב אילון מראיין את גלעד ארדן בכנס הרצליה. מערכת וואלה!
אילון מראיין את ארדן. הריאיון המלא ב-14:00/מערכת וואלה!

ארדן התייחס בדבריו ליוזמה של גיבוש קואליציה חדשה נגד הטרור, שתכלול את ישראל, ארצות הברית, אירופה, מדינות ערב המתונות, הודו ומדינות נוספות. "אני פועל, יחד עם העמיתים שלי מרחבי העולם, לבנות קואליציה כזו. נפגשתי עם השר לביטחון המולדת ג'ון קלי וסיכמנו על קידום הקמת הקואליציה ושיתוף פעולה להתמודדות עם איום הרחפנים".

"בהקשר הישראלי, נדרש שיתוף פעולה בינלאומי כדי לשים קץ להסתה, לטרור ולאלימות שמפיצה הרשות הפלסטינית, אש"ף ופתח – כולן בהנהגת אבו מאזן – על בסיס יומיומי. אני קורא לממשל האמריקני – זה היה צעד חשוב של הנשיא טראמפ להציב את נושא ההסתה במרכז השיח עם הרשות הפלסטינית, אבל אסור ליפול לפח של התרגילים שאבו מאזן מתחיל לעשות בנושא".

בנט: "הפשיטה על הוצאת הספרים מעלה שאלות ערכיות רבות"

שר החינוך נפתלי בנט ביקש בדבריו בכנס הרצליה לאחל רפואה שלמה לאולמרט, שפונה שלשום לבית חולים לאחר שחש ברע. "זה לא סוד שבעמדות הפוליטיות אנחנו לא שותפים אבל אסור להפוך אדם שתרם כל כך הרבה לביטחון המדינה לאדם שהוא כאילו נגד ביטחון המדינה. זה לא המקרה. לאולמרט יש זכויות גדולות בביטחון מדינת ישראל. הפשיטה המשטרתית על הוצאת ספרים מעלה שאלות ערכיות רבות וצריך לראות למה דבר כזה קורה. הגיע הזמן להוציא לפועל את מידת הרחמים", אמר.

בנט התייחס גם למצב הביטחוני, ואמר כי "בעזה ובכל החזיתות האינטרס הישראלי העליון הוא למנוע עימות, ואם נקלעים לעימות - להכריע אותו בצורה מוחצת וברורה". באשר למשבר החשמל הסביר: "מי שעוצר כספים זה לא אנחנו אלא הרשות הפלסטינית. בנוגע לשאול אורון והדר גולדין, כשר בקבינט שהצביע בעד כניסה לצוק איתן כדי להשמיד את המנהרות ויזמתי את המהלך הזה, אני מרגיש מחויב להחזיר אותם הביתה".

הוא הוסיף כי "המשפחות עמדו הפעם בצומת דרכים והם בחרו שלא ללחוץ על ממשלת ישראל אלא לייצר לחץ על חמאס, בניגוד למודלים הקודמים. אנחנו צריכים להירתם לעניין הזה מבחינה מוסרית ותועלתנית כי המשפחה הבאה תשאל את עצמה איזה מודל היא בוחרת - שליט או גולדין. לכן אנחנו מחויבים ללכת על הקו כדי לדרוך לחמאס על הרגל ולא להלחיץ את ממשלת ישראל. אספקת החשמל זה נושא מורכב כי חלק ניכר ממנו הולך לקו אזרחי, יש מנופים אחרים שצריך להשתמש בהם".

הכנס מתקיים תחת הכותרת "אורות וצללים: מאזן ההזדמנויות והסיכויים בפרוס שנת ה-70 למדינת ישראל". היום הוא יומו האחרון, והוא ייחתם בנאום של הנשיא ריבלין. בניגוד לנהוג בעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ינאם בכנס.

(עדכון ראשון: 9:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully