וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרדם, התעשת - והעלים ראיות: בן 51 נאשם ברצח חברו בשכרות

22.6.2017 / 10:12

כתב אישום הוגש נגד יורי קייגורדצ'ב ממעלות בחשד לרצח אלכסנדר ריז'וב באפריל האחרון. על פי כתב האישום, לאחר שהשניים נפגשו בביתו של הקורבן ושתו יחד, התגלע ביניהם ויכוח שבמהלכו תקף את ריז'וב באגרופים, באמצעות פטיש שניצלים ובדקירות

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

פרקליטות מחוז חיפה הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד יורי קייגורדצ'ב, בן 47 ממעלות, בגין רצח אלכסנדר ריז'וב בן ה-51, לפני כחודשיים בדירת האחרון שברחוב קרן היסוד במעלות. בתחילת השבוע הוגש לבית משפט השלום בעכו כתב אישום גם נגד פבל סמושקין, חברו של קייגורדצ'ב, בגין סיוע לרצח. עם הגשת כתב האישום הבוקר נגד החשוד המרכזי ברצח, הוסר צו איסור הפרסום על הפרשה.

על פי כתב האישום, קייגורדצ'ב היכה את חברו כשהיה תחת השפעת אלכוהול באמצעות פטיש שניצלים, דקר וחנק אותו. לאחר הרצח, שטף הנאשם וניקה את הדירה בכוונה להשמיד ראיות. בהמשך עזב הנאשם את הדירה ולקח עמו את החפצים המוכתמים בדם. הוא הגיעה לביתו של סמושקין, סיפר לו כי הרג אדם, וביקש ממנו לכבס את בגדיו ואת נעליו.

עוד בוואלה! NEWS:
פרסום ראשון: השר חיים כץ זומן לחקירה בפרשת התעשייה האווירית
בית המשפט בביקורת חריפה על מח"ש: "לשקול לבטל האישום נגד פישר"
עבודות שירות בלבד לאחראים להתחשמלותם למוות של 3 צעירים בצפון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
40 דקות חלפו עד שהוזעקה המשטרה. זירת הרצח במעלות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממצאי חקירת המשטרה הפריכו את הפרסומים שרמזו על הימצאותו של רוצח סדרתי במעלות. בבדיקת המשטרה לא נמצא קשר בין רצח ריז'וב לבין שתי תקריות נוספות שבהן נרצחו עולים ממדינות חבר העמים באותה השכונה ב-18 החודשים האחרונים.

ריז'וב היה נכה ומכור לאלכוהול, שהתפרנס מקצבת נכות של הביטוח הלאומי. קייגורדצ'ב, הנאשם ברצח, גם הוא אלכוהוליסט ובעל עבר פלילי בתחום עבירות הרכוש. הוא עלה לארץ עם אשתו ובתו הקטנה, אולם השתיים חזרו לרוסיה והוא התפרנס מעבודות מזדמנות והתגורר בדירת חדר וחצי שכורה, צנועה ומעופשת. במשטרה מציינים כי את רוב זמנו העביר בשתיית אלכוהול בין אם לבדו ובין אם עם שותפים, בהם ריז'וב המנוח וסמושקין שהואשם כאמור בתחילת השבוע בסיוע לרצח.

תחילתה של הפרשה בבוקר ה-25 באפריל 2017. אירנה, גרושתו של ריז'וב, הגיעה לדירה שהמשיכו לחלוק גם אחרי גירושיהם עקב מצבם הכלכלי הקשה. שם היא מצאה את ריז'וב ללא רוח חיים ועם סימני אלימות קשים ביותר על גופתו. 40 הדקות שחלפו מהרגע שהיא מצאה את הגופה ועד שהזעיקה למקום את המשטרה, עוררו בתחילה את חשדה של המשטרה כי היא מעורבת ברצח.

אירנה נעצרה ובשל התנהגותה המחשידה וחשיפת היחסים המעורערים בין השניים, המשיכה המשטרה לבקש מבית המשפט להאריך מפעם לפעם את מעצרה. התנהגותה של אירנה נבעה ככל הנראה מחשש כי החשוד המרכזי היחיד שעליו תשים המשטרה את ידיה, יהיה המאהב שלה שנהג לבקר אותה תכופות בדירה. בן זוגה לא נחשד במעורבות ברצח ורק לפני שבוע הוסרו גם החשדות נגד אירנה וזו שוחררה ממעצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הרצח, אפריל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הראיות והממצאים שאספו חוקרי מחלק רצח של ימ"ר צפון מזירת הרצח בבוקרו של ה-25 באפריל הובילו אותם עוד באותו היום לחשוד המרכזי ברצח – הנאשם יורי קייגורדצ'ב. "אנחנו יודעים שהוא נרצח בטווח הזמנים 17:30 בערב ועד 8:00 בבוקר שלמחרת. ריז'וב היה לבד בדירה ובאותן השעות אירנה גרושתו הייתה בעבודה", אמר ראש מחלקת רצח בימ"ר צפון, רפ"ק עופר אוסטה. "למדנו שלא הייתה כניסה ויציאה של אדם אחר מלבד אותו אחד שראינו בצורה ברורה שהוא נכנס לדירה, ומכאן הכל התגלגל. הנאשם ברצח נעצר בביתו של פבל סמושקין, שנעצר אף הוא בחשד שסייע לנאשם ברצח להעלים ראיות".

במשטרה מוסיפים כי לפי ממצאי החקירה, המניע לרצח הוא ריב בין שיכורים. "יורי הוא אלכוהוליסט שנהג להגיע לבית הנרצח ולשתות עמו. באותן שעות הם שתו יחדיו ובשלב מסוים התפתח ביניהם ככל הנראה ויכוח", המשיך רפ"ק אוסטה. "אחרי שהוא מטפל בו, הוא עושה מאמצים להעלים ראיות מהזירה. הוא היה הרבה זמן בדירה ויתכן אפילו שהוא ישן שם כי מצאנו את כל הסימנים לכך שמישהו ישן בסלון.
יתכן שהוא נרדם, אחר כך התעשת, והתחיל לנסות להעלים ראיות מהזירה, עד כדי שטיפת הריצפה", הוסיף אוסטה.

מאז שנעצר בחשד לרצח ועד היום, בחלוף כחודשיים מיום הרצח, וביום הגשת כתב האישום נגדו בבית המשפט המחוזי בחיפה, שמר יורי קייגורדצ'ב על זכות השתיקה ולא הודה בעבירות המיוחסות לו.

פוענח הרצח במעלות - נרדם, התעשת והעלים ראיות-בן 51 נאשם ברצח חברו בשכרות. ערן גילווארג
החשוד ברצח, הבוקר בבית המשפט/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully