וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: דאעש פוצץ את המסגד במוסול שבו הוכרזה "המדינה האסלאמית"

ימים בודדים לאחר שצבא עיראק החל בהסתערות על העיר העתיקה, דווח כי מסגד א-נורי ההיסטורי פוצץ על ידי לוחמי הארגון, ככל הנראה כשכוחות הצבא היו במרחק עשרות מטרים. ראש ממשלת עיראק: "דאעש מודה בתבוסה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיראק פוצצו אמש (רביעי) את מסגד א-נורי שבעיר העתיקה במוסול - כך הודיעו צבא עיראק והקואליציה האמריקנית. אנשי הארגון פוצצו את המסגד, שבו הכריז בשנת 2014 אבו בכר אל-בגדאדי על הקמת החליפות האסלאמית, לאחר שכוחות הצבא הגיעו למרחק של כ-50 מטרים מהמסגד.

עם זאת, בהודעה מטעם דאעש, שפורסמה בסוכנות הידיעות שלו "אעמאק", נטען כי "מטוסים אמריקניים הפציצו" את המסגד, ואת צריח אל-חדבא הצמוד אליו. הקואליציה הכחישה את הטענות, ומסרה כי מטוסיה לא היו באזור המסגד בשעות התקיפה.

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי אמר כי "ההריסות במוסול מצביעות על כך שדאעש מודה בתבוסה", וגנרל בכיר בצבא ארצות הברית בעיראק ציין כי הריסת המסגד הקדוש והצריח היא "פשע נגד אנשי מוסול וכל עיראק".

עוד בוואלה! NEWS:
עיראק: הרעלת מזון המונית במחנה עקורים ממוסול; מאות חלו
בורח בטנדרים ומנותק מטלפונים: "המרדף אחרי מנהיג דאעש יימשך שנים"
עיראק: עשרות אזרחים נטבחו כשניסו להימלט מהלחימה במוסול

תיעוד מרחפן של פיצוץ מסגד א-נורי, מוסול, עיראק,21 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
תיעוד מרחפן של הפיצוץ בעיר העתיקה, אמש/צילום מסך, טוויטר

המסגד המרכזי הוקם בסוף המאה ה-12 ונחשב לאחד מהאתרים ההיסטוריים החשובים ביותר במוסול, שהפכה בשנים האחרונות למעוז דאעש בעיראק. על פי הדיווחים אמש, המסגד נפגע באופן קשה, אולם טרם התברר מה היקף הנזק שנגרם למסגד ולצריחו הנוטה המפורסם. כמו כן, טרם נמסר מידע בנוגע לנפגעים בפיצוץ. על פי ההערכות, לוחמי דאעש התבצרו במסגד בימים האחרונים.

עוד באותו נושא

השלב האחרון במערכה: צבא עיראק הסתער על העיר העתיקה במוסול

לכתבה המלאה
מסגד א-נורי, מוסול, עיראק, 24 במרץ 2017. רויטרס
דגל דאעש בראש הצריח. מסגד א-נורי, לפני כשלושה חודשים/רויטרס

בשבועות האחרונים השתלטו כוחות הצבא על מרבית השטחים שבשליטתם בעיר, והלחימה כעת מתמקדת בעיר העתיקה. אתמול הכריז צבא עיראק כי הוא כיתר את העיר העתיקה, יומיים לאחר שנכנסו כוחות הצבא לאזור, לראשונה מאז תחילת המבצע לשחרור העיר מידי "המדינה האסלאמית".

"זה הפרק האחרון", הבהיר גנרל עבד אל-ראני אל-אסדי, מפקד יחידות העלית למלחמה בטרור, כשהודיע על פתיחת המבצע, בגיבוי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, בתחילת השבוע. זאת, בחודשה התשיעי של המערכה במוסול – המעוז האחרון של דאעש בעיראק.

לפי האו"ם, כמאה אלף תושבים עדיין לכודים בעיר העתיקה תחת תנאים מחרידים, עם מעט מזון, מים, תרופות או גישה לבתי חולים. עוד מסר הארגון כי צלפים של דאעש יורים במשפחות שמנסות לברוח ברגל או דרך סירות בנהר החידקל, כחלק מהטקטיקה שלו להשתמש באזרחים כמגנים אזרחיים. כוחות ממשלת עיראק כבשו את מזרח העיר בינואר, וחודש לאחר מכן החל המבצע במערב העיר, שבה נמצאת גם העיר העתיקה.

(עדכון ראשון: 22:39)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבו בכר אל-בגדאדי במסגד א-נורי, 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך
הלחימה במערב מוסול, 21 ביוני 2017. רויטרס
הלחימה במוסול, היום/רויטרס
הלחימה במערב מוסול, 21 ביוני 2017. רויטרס
כוח אמריקני סמוך למערב מוסול, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully