וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: השר חיים כץ זומן לחקירה בפרשת התעשייה האווירית

שר הרווחה זומן לחקירה ביחידת להב 433, חודשיים לאחר שהמשטרה ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה שיתיר לעשות זאת. החקירה עוסקת בהתפקדות לליכוד בתמורה לשוחד לכאורה. כץ: "אשתף פעולה באופן מלא"

עריכה: ניר חן.

(המשטרה פנתה ליועמ"ש כדי לחקור את כץ, אפריל)

פרסום ראשון: שר הרווחה חיים כץ זומן אמש (רביעי) לחקירה ביחידת להב 433 בפרשת התעשייה האווירית. זאת, חודשיים לאחר שפורסם בוואלה! NEWS כי המשטרה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לקבל אישור למהלך. חוקרי היחידה הארצית לפשיעה כלכלית ביחידה ביקשו לחקור את השר בנוגע להתפקדות לליכוד תמורת שוחד לכאורה. בחודש שעבר נעצר בנו של השר, יאיר כץ, בחשד למעורבות בפרשה, המכונה פרשה 630.

מהשר כץ נמסר: "מזה תקופה שאני ורבים אחרים מעובדי תעא עוברים ללא הצדקה מסע הכפשה ציבורי. אשתף פעולה באופן מלא עם החקירה ואני בטוח כי הכל ישוב בשלום לקדמותו".

חיים כץ שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב – תל אביב. ניב אהרונסון
השר כץ/ניב אהרונסון

בין היתר, החוקרים אספו עדויות ומסמכים רבים בשני הנושאים והם רוצים לאמת אותם מול השר כץ. במסגרת הפרשה, שנחשפה בחודש שעבר, נעצרו 14 חשודים, בעלי תפקידים ונושאי משרה בתעשייה האווירית ובחברות פרטיות, שסיפקו או מספקות כיום שירותים לתעשייה האווירית, ובהם גם תת-אלוף (במיל') אמל אסעד. החוקרים סבורים כי אסעד פעל לקידום אינטרסים של חברה שהיה בעל זיקה אליה, וכי יש בידי המשטרה תרשים מסודר של תזרים הכסף לחשבונות הקשורים לחברה זו.

אסעד, בן 56 הנחשב לדמות מוערכת במערכת הביטחון, קשר את עצמו לחשדות כבר בחקירתו הראשונית ביחידה הארצית לחקירות כלכליות, אך אמר כי לא קיבל כל שוחד וכי מאחורי מעשיו עמדו עקרונות חברתיים. "אני גאה במעשים שלי", אמר בחקירתו. אורי קינן, עורך דינו של הקצין הבכיר במיל', הכחיש את החשדות המיוחסים לו. "חבל שהמשטרה נקטה בהליך מעצר כשאפשר היה לחקור אותו בלי השימוש בהליך הזה", אמר.

** לא לשימוש עד לאישור פרסום שמם** הארכת המעצר של החשודים בפרשת השחיתות בתעשייה האווירית בבית משפט השלום בראשון לציון, 22 במרץ 2017. ניב אהרונסון
יאיר כץ/ניב אהרונסון

עצור מרכזי נוסף הוא אלי כהן, שנחשב על פי החוקרים לאיש החזק ביותר בוועד בפרט ובחברה בכלל. מאז מעצרו בחודש שעבר הצליחו החוקרים לאסוף מאות עדויות של עובדים ונותני שירות לחברה, שלטענתם הצליחו למפות פעילות עבריינית בתעשייה האווירית. לטענת גורמים במשטרה, המעצרים הצליחו "לשבור את שלטון האימה של אנשי הוועד".

במסגרת הפרשה נחקרים חשדות לעבירות שחיתות, מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור ומרמה והפרת אמונים.

(עדכון ראשון 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully