וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ בריטניה לשעבר: "המפתח ליחסים עם מדינות ערב הוא הפלסטינים"

21.6.2017 / 21:40

טוני בלייר, שהתארח בכנס הרצליה, אמר כי מערכת יחסים חדשה בין ישראל למדינות ערב אמנם אפשרית וקרובה - אך אי אפשר להסיט את הנושא הפלסטיני ויש לפתור את הסוגיה. "להצלחה יהיו השלכות מעבר למזרח התיכון"

צלמים זמניים מורשים

ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, התייחס היום (רביעי) בכנס הרצליה ליחסי ישראל עם מדינות ערב, וטען כי פתיחתו של דף חדש עמן כרוכה בפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "מערכת יחסים חדשה בין ישראל ומדינות ערב בהחלט אפשרית היום וקרובה באופן מפתה, אבל המפתח ליחסים אמיתיים, שבהם יש שיתוף פעולה גלוי, פומבי ואסטרטגי - נשאר השאלה הפלסטינית", אמר.

"אפשרי למצוא דרך חדשה כדי לפתור את הסוגיה, אבל זה לא אפשרי להזיז אותה הצידה", הוסיף. "הזדמנות לגישה אזורית חדשה לשלום היא אמיתית, ואם נצליח יהיו לכך השלכות הרבה מעבר למזרח התיכון. האיום הגדול ביותר על העולם הוא אסלאם קיצוני. האידיאולוגיה הזו נולדה במזרח התיכון ובסוף נצטרך להביס אותה כאן. על הכף מונחת הזדמנות היסטורית, בצומת ההיסטורי הזה באזור הזה".

טוני בלייר – 12 באוקטובר, קהיר. רויטרס
"ההזדמנות אפשרית". בלייר/רויטרס

מוקדם יותר היום קרא בכנס הרצליה שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ למלך ערב הסעודית סלמאן בן עבד אל-עזיז, להזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור בממלכה, "כמו סאדאת ובגין", או לשלוח את יורש העצר מוחמד בן סלמאן לביקור רשמי בישראל ו"להוביל את מדינות המפרץ למהלך אמיתי של הידברות עם ישראל". בנאומו בכנס, קרא כץ להתקרבות בין המדינות הערביות הסוניות לישראל.

לדברי השר, שהתייחס בהרחבה להזדמנויות האזוריות, החשש מפני האיום האיראני יוצר תשתית לשיתוף פעולה בין ישראל למדינות הסוניות והממשל האמריקני החדש. יתרה מכך, הוא קרא למדינות המפרץ הפרסי "לכונן שלום כלכלי ונורמליזציה מדורגת עם ישראל", לבטל את החרם הערבי על ישראל ולהחיל צעדי בעיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully