וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה למבקר המדינה: "בדוק התנהלות מח"ש והפרקליטות בתיק פישר"

21.6.2017 / 0:31

התנועה לאיכות השלטון פנתה למבקר ולשופט בדימוס דוד רוזן בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS, ולפיו בית המשפט המחוזי מתח ביקורת חריפה על התעכבות מח"ש בהעברת החומרים להגנה. "ההתנהלות הזו פוגעת אנושות במערכת אכיפת החוק"

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

התנועה לאיכות השלטון פנתה אמש (רביעי) לשופט בדימוס דוד רוזן ולמבקר המדינה בעניין התנהלות הפרקליטות והמחלקה לחקירות שוטרים בהליך הפלילי נגד רונאל פישר, בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS. בית המשפט המחוזי בירושלים הביע ביקורת חריפה נגד מח"ש בהתנהלותה בתיק - שנתיים חלפו מאז הגשת כתב האישום נגד פרקליט הצמרת, ואולם מח"ש עדיין לא העבירה את כל חומרי החקירה להגנה.

"התנהלות מח"ש ו/או הפרקליטות, לא רק שעלולה לאפשר למעורבים לחמוק מעונש, אלא אף פוגעת אנושות במערכת אכיפת החוק, בלגיטימיות שלה ובאמון הציבור בה", נכתב בפניית התנועה לאיכות השלטון. "פונים אנו אל כבודכם, כל אחד בגדר סמכויותיו, להידרש בדחיפות לנושא זה ולבחון את המחדלים עליהם הצביע בית המשפט הנכבד, ולעמוד על הסיבות, הגורמים והמניעים למחדלים אלו. התנועה סבורה שבחינת התנהלות מערכת אכיפת החוק בפרשה חמורה זו הינה חיונית, ונוכח החלטת בית המשפט אף בהולה".

החל שלב ההוכחות בפרשת השחיתות שבה מעורבים עו"ד רונאל פישר ופרקליטת מחוז תל אביב לשעבר. יוני ריקנר
פישר/יוני ריקנר

השופט משה סובל קבע אתמול כי "אין לאפשר את המצב הבלתי נסבל שאליו נקלע ההליך, במיוחד בשלב שבו הוא מצוי, והגיעה העת להציב גבול באשר למועד השלמת החקירה". לפי הודעתו, אם חקירתו הנגדית של רב-פקד ערן מלכה - עד המדינה שהורשע בלקיחת שוחד מפישר - לא תתחדש ב-29 ביוני, כלומר ביום חמישי הבא, "יהיה מקום לשקול את ביטול כתב האישום".

(עדכון ראשון: 20:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully