וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה בבירת הנגב: מחר – מצעד הגאווה הראשון בבאר שבע

21.6.2017 / 19:02

שנה לאחר שבוטל בשל התנגדות העירייה והמשטרה, הפעילים בעיר מתכוננים במרץ לצעדה הראשונה בעיר למען זכויות להט"ב - וגם ראש העירייה יגיע. רכז הקבוצה הדתית בבית הגאה: "הצלחנו - מחר נהיה ברחוב הראשי". פעילה בעיר: "יראו שאין לנו קרניים"

צילום: שי מכלוף, עריכה: אוהד פיטר

(בשנה שעברה: הפגנת מחאה לאחר ביטול מצעד הגאווה)

שנה לאחר שהתנגדות העירייה והמשטרה לקיום מצעד הגאווה ברחובותיה הראשיים של באר שבע הביאה לביטולו, מחר (חמישי) תיערך לראשונה בבירת הנגב צעדה למען זכויות להט"ב. לדברי חברים בבית הגאה בבאר שבע, ראש העירייה רוביק דנילוביץ' ובכירי המשטרה שינו את גישתם, "והוכחה לכך היא קיום המצעד". יתרה מכך, דנילוביץ' אף צפוי להשתתף במצעד ולנאום במהלכו.

"בשנים האחרונות התקיימו אירועי גאווה בעיר, בחסות העירייה, במקומות סגורים", הסביר ציון רז, חבר הוועד המנהל בבית הגאה בבאר ודובר הארגון, "בשנה שעברה החל השינוי. דרשנו לצעוד בכביש הראשי בעיר שלנו, ונתקלנו בהתנגדות קשה מאוד מהעירייה, שבסופה המשטרה לא נתנה לנו אישור". לדבריו, "הפעם יהיה מצעד, אחרי שחל שינוי גדול בעירייה".

עוד בוואלה! NEWS:
מאות אלפים במצעד הגאווה בתל אביב: "תמכו בנו כל השנה - לא רק היום"
בנות הזוג נדרשות להוכיח שהן כשירות כאמהות: "משפיל ומגוחך"
ברקע אירועי הגאווה: עיריית תל אביב מתעלמת מתביעת נפגעי הברנוער

הבית הגאה בבאר שבע מתכונן למצעד הגאווה, 21 ביוני 2017. בני בן סימון
"חל שינוי גדול בשנה האחרונה". הכנות בבית הגאה בבאר שבע, היום/בני בן סימון
הבית הגאה בבאר שבע מתכונן למצעד הגאווה, 21 ביוני 2017. בני בן סימון
"זה רגע היסטורי עבורנו". פעילים בבית הגאה בבאר שבע, היום/בני בן סימון

רז הבהיר כי "בשנה שעברה הפגנו בתור קהילה, אבל במהלך השנה האחרונה העירייה קיימה איתנו פגישות כדי להבין את הצרכים שלנו". ערן אשכנזי, רכז הקבוצה הדתית בבית הגאה, סיפר: "אנחנו מתרגשים. זאת הפעם הראשונה בבאר שבע, וזה מראה שאנחנו חלק מהעיר". שחק גוריון הוסיף: "זה רגע היסטורי עבורנו. זה המצעד הראשון בעיר – בשנה שעברה נאבקנו ולא נתנו לצעוד, אבל הצלחנו, כי מחר אנחנו נצעד בכביש הראשי".

ההתכנסות לקראת הצעדה תחל בשעה 18:00 בחניון העפר סמוך למרכז להשתלמות מורים בפינת רחוב וינגייט ושדרות רגר. משם, יצעדו המפגינים על שדרות רגר מצפון לדרום, דרך שדרות שז"ר, ועד לרחבת העירייה, שם תיערך עצרת, החל מהשעה 20:00.

אסנת גליקשטיין, פעילה בבית הגאה, סיפרה כי באותו הזמן לפני שנה "היינו במצב אחר לגמרי". לדבריה, "בשנה שעברה, 24 שעות לפני הודיעו לנו שלא אישרו לנו – וכולנו התאכזבנו. מההתרגשות נכנסנו למצב לוחמני, ממצעד להפגנה". עם זאת, היא הבהירה כי "היום אנחנו בשיתוף פעולה עם המשטרה, עובדים על ההכנות. במקום מצב רוח קרבי, עכשיו אנחנו צועדים להפיץ אהבה וסובלנות". היא סיכמה: "עכשיו יראו אותנו על הכביש הראשי – ויבינו שאין לנו קרניים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
טקס יום הזכרון, הפועל באר שבע בטרנר 30 באפריל 2017. בני בן סימון
"העירייה סירבה לצאת מהארון ההומופובי". דנילוביץ'/בני בן סימון

אולם עו"ד סמדר בונן, ממובילות המאבק בשנה שעברה, עדיין טוענת כי עיריית באר שבע לא תומכת מספיק במצעד. היא הסבירה כי המאבק בשנה שעברה היה נגד סירובה של העירייה לקיים את האירוע, אולם גם "משום שעיריית באר שבע סירבה לצאת מהארון ההומופובי ולהכיר בקהילה המתגוררת בעיר, מתוך מחשבה כי כל עוד מנהיגות העיר וראש העירייה בראשם מסרבים לקבל את הקהילה, יאמירו גילויי האלימות ברשתות החברתיות ובעיר בכלל".

"בעניין זה לא חל כל שינוי", הבהירה בונן. "כמו בשנה שעברה, גם השנה נדרש הבית הגאה להגיש בקשה לתהלוכת הפגנה, ועיריית באר שבע גם השנה מסרבת לקבוע את מצעד הגאווה כאירוע תרבותי". לדבריה, "העירייה לא מפרסמת את המצעד, ותדירות הפרסום של אירועי הגאווה נמוכה עשרות מונים מתדירות הפרסום לאירוע תרבותי בקנה מידה דומה, כמו מרוץ הלילה או אירוע אחר".

בונן עוד הסבירה כי "בני הנוער והילדים מבינים את המסר, שזה משהו שיש להסתייג ממנו. מה שמצער יותר הוא כי עמדת הבית הגאה היא שיתוף פעולה עם המסר הזה לילדים, בני הנוער והקהילה". היא הפצירה בראש העירייה דנילוביץ' לפרסם את האירוע בדף הפייסבוק שלו, והוסיפה: "רובם המכריע של תושבי העיר בעד מצעד הגאווה ושיוויון לקהילה הגאה . אני בטוחה, מאירועי הפועל ומרוץ באר שבע, שרוביק מבין עד כמה מילתו וגישתו קובעים את רוחה של העיר".

הבית הגאה בבאר שבע מתכונן למצעד הגאווה, 21 ביוני 2017. בני בן סימון
"גאים בבאר שבע". הכנות בבית הגאה, היום/בני בן סימון

מדוברות המשטרה נמסר כי מאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים ייפרסו החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעדה, במקום הכינוס וברחובות הסמוכים לשמירה על בטחון המשתתפים, שמירת הסדר הציבורי ומהלכה התקין של הצעדה. במסגרת היערכות המשטרה, נמסר כי ייערך בידוק לבאי המצעד בכניסות לאירועי המצעד, כפי שנקבעו ותואמו עם מארגני המצעד.

בהודעת המשטרה הובהר כי לא תותר כניסה למתחמי המצעד עם כלי נשק מכל סוג, וכי הכניסה תתאפשר רק דרך שטח הכינוס בחניון הסמוך למרכז השתלמות מורים. למעט מקרים חריגים, יציאה מתוואי המצעד תתאפשר רק במתחם הסיום ברחבת העיריה. "המשטרה תפעל בנחישות כנגד כל גורם אשר ינסה להפר את הסדר ומהלכה התקין של המצעד", עוד הובהר.

החל מהשעה 18:00 ועד לסיום המצעד בשעה 20:00 תיחסם תנועת כלי הרכב בשדרות רגר, מכיוון וינגייט עד לרחוב וייצמן, שדרות שז"ר עד לפינת רחוב הנרייטה סולד, רחוב שמעוני, רחוב וינגייט משדרות רגר לכיוון רחבת העירייה, ורחוב גולומב עד דרך השלום. החסימות ייפתחו לסירוגין בהתאם למצב בשטח מהשעה 20:00 עד לתום האירוע, בשעה 23:00. לציבור מומלץ להגיע לנקודת הכינוס בתחבורה ציבורית, ולמגיעים בכלי רכב פרטיים מומלץ לחנות בחניון למדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully