וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר החשמל נמשך - ובעוטף עזה מודאגים: "זה שקט מדומה"

22.6.2017 / 12:21

תושבי היישובים באזור הרצועה נכנסים שוב לתקופת הקיץ הדרוכה. הפעם, לטענתם, המתיחות היחידה קשורה במשבר החשמל. "אין חששות ואין שינוי בשגרה - אבל סיפור החשמל מדאיג. כשרע להם, הם יכולים לגרום לכך שגם פה יהיה רע"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

שלוש שנים חלפו מאז מבצע "צוק איתן", ותושבי יישובי עוטף עזה מכירים היטב בהשפעה של ההתפתחויות ברצועת עזה על שגרת חייהם. אמנם חברי הקיבוצים והיישובים משדרים שלווה מסוימת ומסרבים לחיות בפחד – אך לדבריהם, המעקב מתמיד, במיוחד עכשיו עם החרפת משבר החשמל ברצועה. "לנו, כתושבי עוטף עזה, חשוב שהתנאים שלהם יהיו טובים יותר. חיים טובים אצלם – זה שקט אצלנו", הסבירה רננה יעקב, תושבת ניר עוז. "כשלהם רע, הם יכולים לגרום שגם פה יהיה רע. אנחנו מקווים שזה ייפתר".

לדבריה, חרף הדאגות, "בשלוש השנים האחרונות עסוקים בהתפתחות ובאכלוס תושבים חדשים. בחודש האחרון נוצר מתח שאין לנו דרך להשפיע עליו. אין שינוי בשגרה, אין חששות, אנשים כאן חשים מתי המתח אמיתי ומתי הוא מדומה", אמרה. "ישנו מיתוס מאז 'צוק איתן' שבכל קיץ תהיה מלחמה ויחד עם זאת אין שינוי במצב. סיפור החשמל בעזה הוא מה שמדאיג אותנו".

גדרות חכמות שהוקמו בסמוך ל-12 מיישובי עוטף עזה כחלק מחיזוק היישובים בעקבות מבצע "צוק איתן". 6 באוקטובר 2015.. משרד הביטחון
גדרות חכמות סביב יישובים בעוטף עזה/משרד הביטחון

גם תמיד הלוי, תושבת נחל עוז, מבהירה כי "אין מתח באוויר. המדינה נגררת אחרי אבו מאזן בנושא משבר החשמל, עכשיו הוא נותן לנו הוראות?", אמרה. "המצב הזה יכול להשפיע על כל המדינה. ובתקופה האחרונה, המצב שקט מאוד".

מנגד, שייקה שקד מנתיב העשרה, טוען שהוא מרגיש את המתיחות עולה. "אנחנו רואים קידוחים וכוחות צבא פועלים פה כל הזמן", אמר, ככל הנראה בהתייחס לעבודות ההנדסה הסמוכות לגדר המערכת. "החופש שבא כנראה לא יהיה מהנה ונעים. כל משבר בתוך רצועת עזה, כמו החשמל, משפיע. אנחנו לא צריכים להיכנס לזה. שיהיה שם חשמל. אנחנו מתארגנים עם מקלטים חדשים. ביקשתי מהקבלן שלי שהמקלט יהיה מוכן בקרוב, כי אני מריח מלחמה. מי שלא חושב שזה יקרה, חולם חלומות באספמיה. השקט הוא מדומה".

עוד באותו נושא

"אלה לא חיים": מערכת הבריאות בעזה קורסת בלי חשמל ותרופות

לכתבה המלאה
אישה במהלך הפסקת החשמל ברצועת עזה. רויטרס
"השקט מדומה". רצועת עזה בזמן הפסקת חשמל, החודש/רויטרס

השבוע החלה ישראל בצמצום אספקת החשמל לעזה בעקבות החלטת הקבינט להיענות לדרישת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שמנסה ללחוץ על חמאס השולט ברצועה זה עשור. הדבר יביא לכשלוש שעות של חשמל ביום, ולאחריהן כ-12 שעות הפסקה. הבוקר, בניסיון להקל על המשבר, החלה מצרים בהעברה של מיליון ליטרים של דלק לרצועת עזה. הדלק, שהועבר במשאיות דרך מעבר רפיח, יסופק לתחנת הכוח היחידה ברצועה, שסגורה זה כמה חודשים בשל מחסור חמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully