וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזוודת נפץ עם מסמרים ומכלי גז: הפיגוע הגדול שנמנע בבריסל

21.6.2017 / 16:40

המחבל, אזרח מרוקו בן 36 שהתגורר ברובע מולנבק, ניסה להתפוצץ בסמוך לקבוצת נוסעים ואז המשיך לכיוון הרציפים. עם זאת, ניסיונו לא צלח והוא נורה למוות בידי חייל. לפי דיווח, הוא תמך בדאעש. ראש הממשלה: "לא ניכנע ונמשיך בשגרה"

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

ראש ממשלת בלגיה שארל מישל אמר היום (רביעי) כי נמנע פיגוע גדול אתמול בתחנת הרכבת המרכזית בבריסל אחרי שמחבל שנשא עמו מזוודת נפץ עם מסמרים ובקבוקי גז נורה למוות בידי אחד החיילים שהוצבו במקום.

המחבל זוהה כאזרח מרוקו, בן 36, שלא היה מוכר לסוכנויות המודיעין כחשוד בטרור. א.ז, כפי שזוהה על ידי התביעה, התגורר ברובע מולנבק בבריסל שנחשב לחממה לקיצוניות ושממנו יצאו מחבלים רבים בשנים האחרונות. במהלך הלילה פשטה המשטרה על ביתו ומצאה חומרי נפץ.

"מנענו מתקפה שהייתה עלולה לגרום לנזק רב", אמר מישל לכתבים בתום דיון של המוצעה לביטחון לאומי. לא נמסר על איום מידי נוסף ורמת הכוננות נותרה ברמתה הנוכחית. "לא ניכנע לאיומים ונמשיך בשגרת חיינו". בלגיה נמצאת בכוננות גבוהה לאחר המתקפה המשולבת בבריסל במרץ אשתקד, אז נהרגו 32 איש בפיגוע של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

פיצוץ בתחנת הרכבת בבירת בלגיה, בריסל, 20 ביוני 2017. רויטרס
צעק "אללה אכבר". הפיצוץ בתחנת הרכבת בבריסל, אתמול/רויטרס

לפי התביעה, המחבל התקדם לקבוצת נוסעים, "צעק וגרם לפיצוץ חלקי. למרבה המזל, אף אחד אחר לא נפגע", מסר התובע אריק ואן דר סייפט. המזוודה התלקחה ואז התפוצצה פעם שנייה כשהמחבל רץ במדרגות לעבר הרציפים. בהמשך, הוא חזר על מסולו לעבר הקרונות והתקרב לחייל כשהוא צועק "אללה אכבר". השוטר ירה בו כמה פעמים והרג אותו.

לפי ראש עיריית מולנבק, המחבל היה מוכר למשטרה בגין עבירות סמים והוא התגרש בשנה האחרונה. בעמוד הפייסבוק לא היו סימנים לתמיכה בארגונים קיצוניים, אולם ברשת CNN דווח כי החוקרים הגיעו למסקנה כי המחבל היה תומך דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully