וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט בביקורת חריפה על מח"ש: "לשקול לבטל האישום נגד פישר"

21.6.2017 / 16:30

פרסום ראשון: בית המשפט המחוזי בירושלים יצא בביקורת חריפה נגד התנהלות המחלקה לחקירות שוטרים, שמתמהמהת זה שנתיים, מאז הגשת כתב האישום נגד עו"ד רונאל פישר, בהעברת חומרי החקירה להגנה. "אין לאפשר את המצב הבלתי נסבל שאליו נקלע ההליך"

צילום: ערוץ 10, עריכה: שניר דבוש

בית המשפט המחוזי בירושלים הביע היום (רביעי) ביקורת חריפה נגד המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בהתנהלותה בתיק נגד עו"ד רונאל פישר. שנתיים חלפו מאז הגשת כתב האישום נגד פרקליט הצמרת, ואולם מח"ש עדיין לא העבירה את כל חומרי החקירה להגנה.

"אין לאפשר את המצב הבלתי נסבל שאליו נקלע ההליך, במיוחד בשלב שבו הוא מצוי, והגיעה העת להציב גבול באשר למועד השלמת החקירה", כתב השופט משה סובל. לפי הודעתו, אם חקירתו הנגדית של רב-פקד ערן מלכה - עד המדינה שהורשע בלקיחת שוחד מפישר - לא תתחדש ב-29 ביוני, כלומר ביום חמישי הבא, "יהיה מקום לשקול את ביטול כתב האישום".

החל שלב ההוכחות בפרשת השחיתות שבה מעורבים עו"ד רונאל פישר ופרקליטת מחוז תל אביב לשעבר. יוני ריקנר
פישר/יוני ריקנר

עורכי הדין ליזי שובל ועמית בר מהסנגוריה הציבורית, שמייצגים את את פישר, מסרו: "מח"ש לא מקיימת את חובותיה המוגדרות בחוק. לאחר שבית המשפט הורה להם לקיים את המוטל עליהם, גם אז הם אינם מצייתים לכך במודע ובמפגיע. מדובר בהתנהגות החורגת מכל נורמה מוכרת ומקובלת על ידי גוף ממשלתי ובמיוחד גוף שתפקידו לאכוף את החוק".

כתב האישום המקורי בתיק הוגש במאי 2015, ועבר מאז כמה תיקונים. עו"ד פישר ורב-פקד מלכה הואשמו אז בלקיחת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר רות דוד הואשמה והורשעה בשיבוש הליכי משפט ובקבלת נכסים שהושגו בפשע.

ממח"ש נמסר: "חומרי החקירה בתיק הועברו זה מכבר לידי ההגנה לרבות החומר הרלבנטי שנמצא על ידי הפרקליטות בחיפוש שנערך בטלפונים הסלולריים. מדי פעם שבה ההגנה ומבקשת להעתיק חומרים בשנית ומבוקשה ניתן. גם לגבי הבקשה המתייחסת לתוכן מכשירי הטלפונים הניידים של עדי המדינה, פועלת הפרקליטות לקיום ההחלטה כלשונה. כעת ממתינה הפרקליטות להגעת מומחי ההגנה למשרדיה לשם מימוש זכות העיון כפי שנקבע בהחלטה ועל כן ממילא העיכוב בהליך המשפטי אינו נעוץ כלל ועיקר במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully